Bekijk volle/desktop versie : ***Marokkaans Bruiloft Versus Islamitisch Bruiloft***



Pagina's : [1] 2

01-06-2008, 23:31

De topic zegt het al, waar gaat jullie voorkeur naar en vertel waarom?!


01-06-2008, 23:35


ik moet eerlijk bekennen ik heb nog nooit een islamitische bruiloft meegemaakt, was t maar waar!

01-06-2008, 23:37

Citaat door ranja_25:
ik moet eerlijk bekennen ik heb nog nooit een islamitische bruiloft meegemaakt, was t maar waar!


Maar je bent er wel geinteresseerd naar hé, ik ook man

Heb er nooit 1 meegemaakt maar heb begrepen dat het wow is

Wat ben jij van plan te gaan geven en vergeet niet te stemmen

02-06-2008, 00:00
Ik zie 2 stemmers voor de islamitische bruiloft maar 1 persoon die gereageerd heeft, waar blijft de ander

02-06-2008, 00:04


islamitische insha allah wil een gezegend huwelijk

02-06-2008, 00:08
marokkaanse , aangezien ziana toch een fitna is dan maar de rest afmaken met muziek en camera en rda van elwalidin zorgt altijd voor een gezegend huwelijk

02-06-2008, 00:10

Citaat door Smooth_Naima:
islamitische insha allah wil een gezegend huwelijk


Je bent dus nog niet getrouwd ? Al enige idee hoe je het wil gaan houden

02-06-2008, 00:11
islamitisch is geen ziana geen fotograaf geen muziek etc etc.. ik heb dat echt nooit meegemaakt. sommige mensen doen zehma anasheed maar voor de rest doen ze wel foto's ziana etc. dat is dus geen islamitisch..

ik combineer het ik trouw op de islamitische wet maar geef een marokkaanse feest

02-06-2008, 00:12

Citaat door marreucos:
marokkaanse , aangezien ziana toch een fitna is dan maar de rest afmaken met muziek en camera en rda van elwalidin zorgt altijd voor een gezegend huwelijk


Neej lieverd, een marokkaanse bruiloft kan er misschien leuker uitzien maar ik kan zeggen dat beiden even leuk zijn en islamitische bruiloften wel vaker aangezien je het daar lekker simpel en dus zonder stress houdt.

Ik bedoel wat kan er mooier zijn dan een huwelijk goed beginnen om het insha Allah ook goed te eindigen ipv slecht beginnen en slecht eindigen...

03-06-2008, 11:34

Citaat door apartmeisje:
Neej lieverd, een marokkaanse bruiloft kan er misschien leuker uitzien maar ik kan zeggen dat beiden even leuk zijn en islamitische bruiloften wel vaker aangezien je het daar lekker simpel en dus zonder stress houdt.

Ik bedoel wat kan er mooier zijn dan een huwelijk goed beginnen om het insha Allah ook goed te eindigen ipv slecht beginnen en slecht eindigen...


En bruiloft is stressvol zo voor de islamitische als de marokkaanse.
Onder Islamitische bruiloft versta ik dat mensen gewoon komen eten en gelijk hun bruidje meenemen misschien nog een anasheedband erbij die zonder muziekinstrumenten speelt. Dus geen camera, muziek, ziana ect.

Onze marokkanen van tegenwoordig mixen van alles door elkaar, dus ik hou het maar bij marokkaanse bruiloft.

Islamitisch trouwen is gewoon zuzjia geen tekenen bij consulaat of in moskee met Imam.

03-06-2008, 11:57

Citaat door marreucos:
En bruiloft is stressvol zo voor de islamitische als de marokkaanse.
Onder Islamitische bruiloft versta ik dat mensen gewoon komen eten en gelijk hun bruidje meenemen misschien nog een anasheedband erbij die zonder muziekinstrumenten speelt. Dus geen camera, muziek, ziana ect.

Onze marokkanen van tegenwoordig mixen van alles door elkaar, dus ik hou het maar bij marokkaanse bruiloft.

Islamitisch trouwen is gewoon zuzjia geen tekenen bij consulaat of in moskee met Imam.


Klopt lieverd veel doen het tegenwoordig toch gemixt al gaat het bij veel islamitische bruiloften onbewust of niet gewild, dan zie je ineens dat je anasheedband met instrumenten speelt terwijl je dat niet wist b.v en zo heb je nog meer onverwachte gevallen want ik weet dat als er toch zusters zijn die het echt islamitisch willen houden dat zij dan zo goed mogelijk letten op de kosten en manier van uitgeven, dus een verschil is er zeker en minder stress ook joh, je hoeft niet iedere sec na te gaan of iedereen het gezellig en verder is het wel verplicht om een bruiloftsmaal te geven zodat je je trouwerij bekend maakt en mag het dus niet alleen houden bij tekenen

03-06-2008, 12:04

Citaat door apartmeisje:
Klopt lieverd veel doen het tegenwoordig toch gemixt al gaat het bij veel islamitische bruiloften onbewust of niet gewild, dan zie je ineens dat je anasheedband met instrumenten speelt terwijl je dat niet wist b.v en zo heb je nog meer onverwachte gevallen want ik weet dat als er toch zusters zijn die het echt islamitisch willen houden dat zij dan zo goed mogelijk letten op de kosten en manier van uitgeven, dus een verschil is er zeker en minder stress ook joh, je hoeft niet iedere sec na te gaan of iedereen het gezellig en verder is het wel verplicht om een bruiloftsmaal te geven zodat je je trouwerij bekend maakt en mag het dus niet alleen houden bij tekenen


Natuurlijk moet je je gatsen te eten geven als ze daar 6 uur zitten??? Kom me niet zeggen dat een Islamitische bruiloft geen avondmaal gepland heeft
Of je trouwt bij Imam en je gaat naar huis of je doet het in 1 keer goed

03-06-2008, 12:24



Citaat door marreucos:
Natuurlijk moet je je gatsen te eten geven als ze daar 6 uur zitten??? Kom me niet zeggen dat een Islamitische bruiloft geen avondmaal gepland heeft
Of je trouwt bij Imam en je gaat naar huis of je doet het in 1 keer goed



tuurlijk wel joh, dat probeerde ik je dus al duidelijk te maken
Een Islamitische bruiloft is tekenen bij de imam en gezellig gaan eten, that's it

Hoe ben jij van plan het te doen?

03-06-2008, 12:25

Citaat door marreucos:
En bruiloft is stressvol zo voor de islamitische als de marokkaanse.
Onder Islamitische bruiloft versta ik dat mensen gewoon komen eten en gelijk hun bruidje meenemen misschien nog een anasheedband erbij die zonder muziekinstrumenten speelt. Dus geen camera, muziek, ziana ect.

Onze marokkanen van tegenwoordig mixen van alles door elkaar, dus ik hou het maar bij marokkaanse bruiloft.

Islamitisch trouwen is gewoon zuzjia geen tekenen bij consulaat of in moskee met Imam.



Ja het is de vraag wat nou een Islamitische bruiloft is. Meningen zijn daarover verdeeld. Nou heb ik laatst een stuk gelezen dat anasheed helemaal niet Islamitisch is en het tot het souffisme behoord.... zal de link er wel ff bij zetten.

http://users.pandora.be/BenAyad/Anasheed=Soefisme.htm



Dus mensen die denken een Islamitisch huwelijk te hebben gehad, komen bedrogen uit. Uiteindelijk gaat het om je intentie!

03-06-2008, 12:34

Citaat door apartmeisje:
tuurlijk wel joh, dat probeerde ik je dus al duidelijk te maken
Een Islamitische bruiloft is tekenen bij de imam en gezellig gaan eten, that's it

Hoe ben jij van plan het te doen?



gewoon lekker feesten tot midden in de nacht met ziana dakka camera en all

Pagina's : [1] 2