Bekijk volle/desktop versie : Ali Eddaoudi: Een aanval op onze Democratie

24-09-2002, 04:00

Het klinkt clichématig, maar wie heeft het niet over 11 september, de moord op Pim Fortuyn gehad en de zogeheten veranderde samenleving? Woorden als; âna 11 september zal de wereld er anders uit zienâ, doen bijna geloven dat de aanslagen in de VS de aanstichters waren van de instabiliteit waarin de hele wereld verkeert. Wereldleiders die kort na de aanlagen nogal simpel reageren met kreten als: âdit is een aanval op onze democratieâ, worden massaal nagebootst. Artikel 5 wordt ook maar uit de kast gerukt en het theater der politici werd in een avond een papegaaienhok. Iedereen was in de ban van de aanslagen, nog nooit heb ik zoveel mensen zo emotioneel zien reageren op hetgeen zich ver van ons afspeelde.

» lees het hele artikel, en geef vervolgens hier je mening

24-09-2002, 10:44

Jammer dat hij er niet was bij de manifestatie ¨ben je bang voor mij¨.

Die dag ben ik er achter gekomen, dat de media express een aantal mensen nooit heeft uitgenodigd voor een discussie.
Er waren marokaanse jongeren aanwezig , die echt goed een discussie aan konden gaan, maar die nooit gevraagd zijn bij rondom tien of een andere programma.(terwijl ze dat WEL wilden, maar gewoonweg geweigerd zijn vanwege hun ¨zogenaamde¨extremisme)

De media heeft en kan een hele grote rol spelen voor ons positie in de samenleving.
Ze hebben echt de touwtjes in handen, net als big-brother.

24-09-2002, 15:49
Ik vind Ali Eddaoudi een van de weinige Marokkanen die ons,
als Marokkanen, goed kan vertegenwoordigen binnen de
Nederlandse media.En bovendien ben ik het helemaal met hem eens.

Vooral toen hij zo vel reageerde tegen die Somalische Hirschi.
Hij komt altijd met goede argumenten en is heel concreet en direct
in zijn meningen.

En wat betreft dat manifistatie in Paradiso, ik vind het zowieso
dom om er als Marokkanen er mee te doen.We discuseren
over Islam in een discotheek nota bene en met wie, met zogenaamde
`islam deskundigen`.En grappen over Marokkanen en Turken.
Nee dat helpt de integratie te bevorderen.
Als of de Nederlanders niet genoeg zitten te lachen over ons.

24-09-2002, 18:18
Go Ali Eddaoui !!!

24-09-2002, 18:27

heb altijd respect voor die man gehad. hij is iemand die dingen niet verdraait zoals veel andere "moslim"sprekers. hij weet waar hij het overheeft, als het nou om de poletiek gaat of de islaam, kan hij er over praten. ben zelf blij dat er iemand is voor ons , die voor ons kan opkomen en ons kan begrijpen.
de aanslagen van 11september hebben de werld veranderd zeggen veel mensen, in wat voor opziecht vraag ik me af? heeft dat het beeld van de westerse wereld verandert rten opzicht van de islaam. daar lijkt het op. want iedereen in de helle wereld praat nu over de islaam en de moslims. vooral hier in nederland, in eenkeer is de islaam een bedreiging voor de nederlandse grondwet, dat haal ik uit sommige woorden van mensen die ik op tv heb zien en horen praten. ze willen dat islaam meegaat met de moderne wereld. moeten wij dan als moslims ons geloof gaan vranderen om anderen tevreden te houden, nee en nog eens nee. ben iemnd die zijn geloof niet practiseert maar draag het in mijn hart en laat niemnd aan mijn relegie komen.
de media, jah dat is een ander verhaal. ik persoonlijk schuif de schuld op de media. als zij niet zoveel negatieve publiciteit hadden uitgezonden dan was er niet zo'n heisa. zij dachten hiermee kunnen wij veel kijkcijfers mee scoren, tuurlijk de mens is altijd nieuwgierig naar het negatieve.
ik heb het zelf in mijn omgeving geroepen lang geleden, nederland is niet zoals het eruitziet. de mens is niet zo telerance als iedereen dacht. ze durfden hun mond niet open te trekken, maar nu is er iemand die zegt gebruik je vrijheid van mennigsuiting en zeg wat je wil en waar je voor staat en dat grijpt de nederlander met beide handen natuurlijk. eindelijk kunnen ze hun mond open trekken, de aanslagen en terrorisme worden als excus gebruikt in dit geval. aanval op democratie, sonds wanneer is was er democratie in de wereld, ook niet in nederland en hellemaal niet in amerika. dus wat roepen veel mensen nou. ik kan persoonlijk hel kwaad om worden als ik dit hoor. dit wil niet zeggen dat ik gelijk een aanslag ga plegen(dit laatste is bedoelt voor de jornalisten die meekijken op deze site en alles in de gaten houden, ja dat doen ze.).
alles wat ik hier heb geschreven is mijn eigen mennig.

de engel lucht zijn hart op

19-09-2004, 23:25

Citaat:
Woorden als; âna 11 september zal de wereld er anders uit zienâ, doen bijna geloven dat de aanslagen in de VS de aanstichters waren van de instabiliteit waarin de hele wereld verkeert
En iedereen die denkt dat dat niet zo is is dom.

23-09-2004, 17:48
Jammer dat we niets meer van Eddaoudi horen, een van de weinig die niet onderhevig is aan 'censuur'.

25-09-2004, 21:49
Nou, gelukkig is die Eldouadi knap en niet zo'n enge gladakker als die JahJaj, mijn pc krijgt al storing als ik die naam intik ...

Verder praat die man veel, veel bijvoeglijke naamwoorden en superlatieven en wordt het een lang verhaal dat ook in een A-viertje valt samen te vatten: moslims mogen niet worden aangesproken op de gevolgen van hun geloof.

Natuurlijk is het niet meer dan fatsoenlijk dat je je geloofsbrieven overhandigt: individueel en als groep. Moslims hadden via leiders horen te laten weten dat zij afstand nemen van het terrorisme dat inherent lijkt te zijn aan hun geloof.

Ik geloof graag dat de meeste moslims in Nederland rustig willen leven in de zekerheid dat hun vrijheid is gegarandeerd door onze Grondwet. Zeker geloof ik in de 'goede moslim" die hoopt en bidt dat ons land, hun land niet in de greep komt van de fanatieke islam.

Met hopen en bidden komen we er echter niet, althans niet in Nederland, er moet ook gehandeld worden. Een ding is dat de rest van Nederland weet wat ze in tijden van oorlog en narigheid aan hun moslimgelovige buren hebben. Als je goed in je geloof zit is het geen schande maar een eer te melden waar je staat in zulke tijden. En die tijden komen er aan.

"Wie zwijgt stemt toe" is mijn antwoord op El Douaddi.

Scottie, kort en bondig.

15-04-2009, 20:46
Geef mij een keer de kans om met hem op tv te komen en haal alles wat ie roept onderuit!!!!!

heb al zo vaak ruzie met hem gehad bij ons in de straat!!!!!
.....
hij is een buurman die je niet wilt hebben!

16-04-2009, 01:13
Wat is er met die andere topic over Eddaoudi gebeurd ? Waarom is die weggehaald?

16-04-2009, 01:24

Citaat door Redactie:
» lees het hele artikel, en geef vervolgens hier je mening

"De pagina of bestanden die u tracht te raadplegen bestaat/bestaan niet (meer) op deze website of u heeft een typefout gemaakt bij het opgeven van het adres. Controleer het adres en probeer het opnieuw. Indien het probleem zich blijft voordoen, geef het door aan de webmaster op: webmaster@marokko.nl "