Bekijk volle/desktop versie : ervaring met slechthorende kinderen



31-05-2008, 18:29
ik ken iemand die een slechthorende dochter heeft.( waar ze HEEL veel van houd,, het is echt zo'n schatje)

zij vroeg zich af of zei later wel zal praten.
haar dochter is nu 3.5 jaar en zegt een paar woorden en dan vaak nog niet helemaal duidelijk. ze heeft wel gehoorapparaatjes waarbij ze wel bijna alles hoort,, `behalve het zachtste geluid niet zoals een blaadje horen vallen.

heeft iemand hier ervaring mee?? bijv. een familielid,graag jullie reacties zodat ze ziet dat inshAllah alles goed komt,, ze maakt zich namelijk zorgen over het sociale contact voor in de toekomst.

31-05-2008, 18:37


Daar kun je niet iets algemeens op zeggen, ligt helemaal aan hoeveel procent ze hoort en of ze slechthorend is geboren of niet. Er zijn wel nieuwe technieken, Cochlair Implantaat ( weet niet of juiste spelling is) dan wordt er iets in het hoofd ingebracht en veel slechthorenden hebben er wel baat bij. Misschien zou ze daar over informatie kunnen zoeken??

31-05-2008, 18:45
Ze is zo geboren en die C.I. komt ze niet voor in aanmerking want ze hoort te goed daarvoor.

ze vroeg zich alleen af wat de ervaring was naar mate de slechthorende kinderen ouder werden of ze wel wat verstaanbaars zeiden.

info heeft ze wel,, maar levenservaringen van anderen heeft ze niet

31-05-2008, 18:47
Nou mijn vriendin haar ouders zijn allebei slechthorend , ze zijn ook zo geboren, nou ik versta ze echt allebei prima hoor...
Zolang de ouders gewoon goed blijven praten met de kind pikt de kind dat van zelf op....

31-05-2008, 19:09



Citaat door MisZMocr0:
Ze is zo geboren en die C.I. komt ze niet voor in aanmerking want ze hoort te goed daarvoor.

ze vroeg zich alleen af wat de ervaring was naar mate de slechthorende kinderen ouder werden of ze wel wat verstaanbaars zeiden.

info heeft ze wel,, maar levenservaringen van anderen heeft ze niet

Ik heb geen ervaring, heb een schoonzusje die slechthorend is geworden door bestraling op jonge leeftijd. Vandaar dat ik dit weet.

31-05-2008, 20:32
Ik zelf ben slechthorend...

01-06-2008, 12:13

Citaat door Zahra__:
Ik zelf ben slechthorend...




Wat is jou ervaring??
gebruik je veel gebarentaal of lukt het praten ook zonder??

01-06-2008, 12:34
miijn zoon is slecht horend en draagt ook hoor apparaten aan beide oren en hij kon in het begin ook slecht praten en zo ook zo geboren maar dank zij allah en de hulp van de dokters hoort hij nu heel goed met de apparatjes en in nu 14 jaar draagt ze al vanaf zijn 3 jaar in de peuterklasje hadden ze ondervonden dat mijn zoon niet goed hoorde dan hebben we aktie ondernomen en hmdl alles gaat prima hij kan niet meer zonder en hij in de beste van de klas hamdoulillah jarab

01-06-2008, 12:38

Citaat door minini:
miijn zoon is slecht horend en draagt ook hoor apparaten aan beide oren en hij kon in het begin ook slecht praten en zo ook zo geboren maar dank zij allah en de hulp van de dokters hoort hij nu heel goed met de apparatjes en in nu 14 jaar draagt ze al vanaf zijn 3 jaar in de peuterklasje hadden ze ondervonden dat mijn zoon niet goed hoorde dan hebben we aktie ondernomen en hmdl alles gaat prima hij kan niet meer zonder en hij in de beste van de klas hamdoulillah jarab




gebruikt hij er ook gebarentaal bij?????????

01-06-2008, 12:53
Nee, ik gebruik geen gebarentaal.. Ik draag wel gewoon hoortoestellen aan allebei de oren. En daarmee hoor ik wel goed.

01-06-2008, 13:48

Citaat door Zahra__:
Nee, ik gebruik geen gebarentaal.. Ik draag wel gewoon hoortoestellen aan allebei de oren. En daarmee hoor ik wel goed.



heb je ook moeite met het volgen van een gesprek of niet.............


shokran allemaal voor jullie reacties en inshAllah komt allemaal goed.

01-06-2008, 13:56

Citaat door MisZMocr0:
gebruikt hij er ook gebarentaal bij?????????

hij heeft de gebarentaal niet nodig maar hij kunt het wel

02-06-2008, 12:00



Citaat door minini:
hij heeft de gebarentaal niet nodig maar hij kunt het wel



zat je zoon op de speciale school voor slechthorende of op het reguliere onderwijs??????????
haar dochter wordt er namelijk wel naar toe gestuurd omdat ze nu nog weing zegt. haar iq is pas getest en ze zit ver voor haar leeftijdsgenootjes dus nu insAllah dat haar spraaktaalontwikkelijng ook gaat beginnen.
gair insAllah

02-06-2008, 18:33
Nee, eigenlijk niet nee heb er niet echt moeite mee om een gesprek te volgen, wel als ik mn hoortoestellen niet in heb dan wel..

04-06-2008, 10:12
bedankt allemaal voor jullie reacties.