Bekijk volle/desktop versie : Jullie, die naar Maghreb gaan..



30-05-2008, 23:59
Waar gaan jullie oversteken met de boot? Wat is volgens jullie de mooiste, beste, meest rustgevende boottrip richting bergen van Marokko..

En kopen jullie je tickets ter plaatse, last minute, of is 't slimmer/goedkoper om nu alvast je plassa in de agharabou te reserveren..

Enne, weet iemand hoe het zit met de ferry naar Al Hoceima? Gaat ie nog wel? heb gehoord dat er problemen waren ofzo (á la: kleine aanmeringsplaats, te grote boot)

Eywa, hoor het wel

31-05-2008, 18:08


yup yup, jullie hebben vast wel een idee

31-05-2008, 18:12

Citaat door miss_Yoyo:
Waar gaan jullie oversteken met de boot? Wat is volgens jullie de mooiste, beste, meest rustgevende boottrip richting bergen van Marokko..

En kopen jullie je tickets ter plaatse, last minute, of is 't slimmer/goedkoper om nu alvast je plassa in de agharabou te reserveren..

Enne, weet iemand hoe het zit met de ferry naar Al Hoceima? Gaat ie nog wel? heb gehoord dat er problemen waren ofzo (á la: kleine aanmeringsplaats, te grote boot)

Eywa, hoor het wel



Wij gaan altijd naar alagicras hahaha.. Maar wel via barcelona.. dus we maken er een hele reis van.. hoe groot en rond die ook mag zijn..altijd gaan wij sebta en dan naar alhoceima rijden ..
ticket gewoon terplekke.. is altijd beschikbaar en meestal staat er ook gelijk een boot klaar.. over boot alhoceima zelf weet ik nieks van.. me ouders vinden et nie fijn om 8 uur in een boot te zitten .. willen zo snel mogelijk aan land..

suc6

31-05-2008, 18:39

Citaat door Sonnetjuh:

Wij gaan altijd naar alagicras hahaha.. Maar wel via barcelona.. dus we maken er een hele reis van.. hoe groot en rond die ook mag zijn..altijd gaan wij sebta en dan naar alhoceima rijden ..
ticket gewoon terplekke.. is altijd beschikbaar en meestal staat er ook gelijk een boot klaar.. over boot alhoceima zelf weet ik nieks van.. me ouders vinden et nie fijn om 8 uur in een boot te zitten .. willen zo snel mogelijk aan land..

suc6


Wow, Algeciras én Barcelona, idd een hele reis.. Wij doen t elke keer weer anders eigenlijk.. Soms ook via Algeciras - Sebta of -Tanger, voordeel hiervan is de snelle bootreis, ben je heerlijk snel in Maghreb én je hoeft idd bijna nooit lang te wachten in de Spaanse haven.
Nadeel is wel dat je dan via de Jbella nog verder moet reizen naar Alhoceima, en die reis is echt killing.. Berg hier, hobbel daar.. Vooral als je dan helemaal gewend bent geraakt aan die comfortabele Europese wegen..

En via Almeria naar Mellilia of Nador, das bijna gegarandeerd een verrotte bootreis, 8 uur is de streeftijd, maar reken maar op uitloop van minimaal 2 uur.. Plus je moet soms lang wachten daaro voordat die boot komt.. Maar daartegenover staat dat je wel snel kunt rusten in je hometown eenmaal aangekomen in Marokko..
Tsjaa.. wij weten nog niet wat t wordt..

Wel bedankt

31-05-2008, 18:44



Citaat door miss_Yoyo:
Wow, Algeciras én Barcelona, idd een hele reis.. Wij doen t elke keer weer anders eigenlijk.. Soms ook via Algeciras - Sebta of -Tanger, voordeel hiervan is de snelle bootreis, ben je heerlijk snel in Maghreb én je hoeft idd bijna nooit lang te wachten in de Spaanse haven.
Nadeel is wel dat je dan via de Jbella nog verder moet reizen naar Alhoceima, en die reis is echt killing.. Berg hier, hobbel daar.. Vooral als je dan helemaal gewend bent geraakt aan die comfortabele Europese wegen..

En via Almeria naar Mellilia of Nador, das bijna gegarandeerd een verrotte bootreis, 8 uur is de streeftijd, maar reken maar op uitloop van minimaal 2 uur.. Plus je moet soms lang wachten daaro voordat die boot komt.. Maar daartegenover staat dat je wel snel kunt rusten in je hometown eenmaal aangekomen in Marokko..
Tsjaa.. wij weten nog niet wat t wordt..

Wel bedankt


Zal ik je eens wat vertellen wat er vorig jaar is gebeurd.. op de weg van tetouan naar alhoceima..
De schrik van m'n leven .. Ik heb gezegd.. PAps..nooit meer s nachts die weg ..

Het was pikke donker en Mistig.. je kon geen hand voor ogen zien.. en pa had ook nog eens slaap .. dus wij met ons busje .. rijden .. nou je kon beter lopen.. ( ik met me hoogtevrees) .. het was een nachtmerrie.. ik zat letterlijk op et puntje van me stoel.. bij elke bocht riiep ik .. Bocht links bocht rechts.. het was een hell..


Echt nooit meer .. we hebben nu besloten dat als we weer daar in het donker aankomen dat we gewoon in tetouan of tanger blijven tot de ochtend gelukkig ..

31-05-2008, 18:47

Citaat door Miracle__:
Wij gaan via Almeria naar Nador.
Als wij bij de boot zijn, koopt mijn vader daar een ticket, en vertrekken we dan gelijk. Tenminste als er plaats over is.
Maar mijn vader die verzint altijd wel een smoesje,
Ze hebben wel tickets, maar ze zijn echt gierig!


hmhm , ik weet.. Marokkanen willen floes zien, veel geld, heel veel geld.
In principe kun je vrijwel nooit direct weg als je via Almeria-Nador wil gaan, volgens mij.. En daar wachten is niet leuk, alhoewel... is wel grappig om al die supervermoeide mocro's bijelkaar te zien..
Ze worden snel boos en helemaal opgefokt, haha.. Zodra ze kunnen rijden om de boot in te gaan is het één groot toeterfestijn.. Én schreeuwen joh! Kan er alleen maar om lachen.

31-05-2008, 18:58

Citaat door Sonnetjuh:
Zal ik je eens wat vertellen wat er vorig jaar is gebeurd.. op de weg van tetouan naar alhoceima..
De schrik van m'n leven .. Ik heb gezegd.. PAps..nooit meer s nachts die weg ..

Het was pikke donker en Mistig.. je kon geen hand voor ogen zien.. en pa had ook nog eens slaap .. dus wij met ons busje .. rijden .. nou je kon beter lopen.. ( ik met me hoogtevrees) .. het was een nachtmerrie.. ik zat letterlijk op et puntje van me stoel.. bij elke bocht riiep ik .. Bocht links bocht rechts.. het was een hell..


Echt nooit meer .. we hebben nu besloten dat als we weer daar in het donker aankomen dat we gewoon in tetouan of tanger blijven tot de ochtend gelukkig ..


Ja Wallah, die weg is echt erg! 's Nachts die weg is vrijwel onmogelijk, supergevaarlijk ook. Al die verhalen over bandieten, nachtrovers enzo. Als wij daar 's avonds of 's middags aankomen, nemen we gegarandeerd een hotelletje in Tanger of Tetouan.
Hebben we al een paar keer gedaan, is echt een aanrader! Kun je evt. ook nog de stad in als de vermoeidheid en het tijdstip het toelaten. En dan 's ochtends vroeg heerlijk fris en gewassen richting huisje

haha, bocht links, bocht rechts.. ik ken dat! Net of je van melk karnemelk wil maken. De auto de emmer, wij de melk, de bergen de onzichtbare armen die je heen en weer schudden.. En eenmaal aangekomen op bestemming zijn we zuur als wat Maar zodra je die zee ziet dichtbij Al hoceima en een zoumbi langs de weg hebt gekocht, voel je je top, vergeet je de nachtmerrie-weg en weet je dat dit het allemaal waard is.

31-05-2008, 19:09
Almeria
We kopen de tickets daar.

Pietje.

31-05-2008, 19:25

Citaat door Miracle__:
Mijn vader regelt dat met ze, voor een mooie prijsje!
Hij heeft connecties..


Altijd handig!
Maar toch jammer dat 't zo moet, die corruptie daar..

31-05-2008, 19:38

Citaat door Miracle__:
Ja, afgelopen kerstvakantie was ik nog naar Marokko gegaan..
't was echt een rwina..


Ja rwina is waarschijnlijk de beste omschrijving Dus zelfs in de winter, yek..
Er zijn ook altijd vechtpartijen daar. Afgelopen zomer vlogen de tanden in 't rond. Ze doen aan boksen met blote knokkels

Maar je ging in de kerstvakantie en je gaat deze zomer weer, wella?