Bekijk volle/desktop versie : Machallah, wat ik vandaag heb meegemaakt!



30-05-2008, 16:47
salaamohaleikom zusters en broeders,

Ik was vandaag naar de moskee geweest. En na het gebed ging ik even de stad in.
Onderweg naar de stad zag ik een moslim jongen met een Nederlandse meisje lopen.
Ik werd door de jongen aangesproken. Hij vertelde mij dat het nederlandse meisje met wie hij was dolgraag moslim wilt worden. Maar ik dacht dat het een grapje was om mij te pesten ofzo.
En die jongen kwam ook van de moskee. Hij vertelde mij dat ze elke vrijdag met hem mee wilt gaan naar de moskee maar ze weet hellemaal niks ze wacht alleen maar buiten op hem. Hij kon haar niet helpen want hij vind het erg moeilijk.
Ik vroeg aan het meisje hoelang ze dat al wou. Ze vertelde mij sinds ze die jongen kent. En dat is al 2 jaar. Ik wil haar dolgraag helpen en ik heb haar mijn nummer gegeven. Ik vroeg of ze volgende week vrijdag met mij mee wou gaan naar de moskee. En ze had meteen een glimlach op haar gezicht van blijdschap. Ik wil haar heel graag helpen maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Moet ik haar meenemen naar de moskee en meteen moslim laten worden???kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan aanpakken???

wa salaamohaleikom.

30-05-2008, 19:19


Laat haar kennis maken met de islam. Ga bijvoorbeeld met haar naar lezingen etc. Vertel haar over vele hadieth. Deel je kennis over de islam met haar. Help haar met het nemen van de stappen die zij nodig zal hebben om haar imaan te vergroten. Dan zal zij Insha'Allah zelf zeggen; amazigh lady, ik wil vandaag met jou naar de moskee om de shahada op te zeggen.

02-06-2008, 20:40
Sub7anna allah, wat een zegen!
Het lijkt me ontzettend mooi om iemand het geloof te mogen "aanbieden". Bezoek lezingen met haar, koop interessante boeken voor haar, geef haar sites over de islaam..laat haar het geloof ontdekken door te lezen. Natuurlijk kun je haar ook meenemen naar de moskee.

Veel succes meid!
Moge allah jou hiervoor belonen, en moge allah het hart van deze meid vervullen met zijn nour incha allah.

04-06-2008, 23:15
Ik heb een keer gehoord dat als je iemand het goede pad op lijdt: Zal jij ook heel Hasanat krijgen, Ik zou lezingen bezoeken met haar zoals de andere ook zijden..