Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : tanden bleken haram??

Pagina's : [1] 2

ouasimaatje
29-05-2008, 14:29

is het haram tanden bleken....

ouasimaatje
29-05-2008, 14:30
graag met daliel

Oeght.Y
29-05-2008, 14:55
As sallamoe alaikoem, Ik denk dat je beter eerst even moet uitzoeken of het schadelijk is voor je tanden en in hoeverre het 'nodig' is. Daarnaast maakt het je gebid een stuk 'mooier' en het is niet de bedoeling om jezelf op die manier mooier te maken. Ik denk als je dat allemaal op een rijtje zet dat je dan wel een antwoord op je vraag hebt. Alhoewel ik niet wil zeggen dat het gelijk Haraam is. Wa Allahoe alim, zuster. Verder kan ik je geen bewijs geven. Wa Sallam

hicham_25
29-05-2008, 15:07
As sallamoe alaikoem, Ik denk dat je beter eerst even moet uitzoeken of het schadelijk is voor je tanden en in hoeverre het 'nodig' is. Daarnaast maakt het je gebid een stuk 'mooier' en het is niet de bedoeling om jezelf op die manier mooier te maken. Ik denk als je dat allemaal op een rijtje zet dat je dan wel een antwoord op je vraag hebt. Alhoewel ik niet wil zeggen dat het gelijk Haraam is. Wa Allahoe alim, zuster. Verder kan ik je geen bewijs geven. Wa Sallam dat is percies alfatwa van alhl al3ilm t mag wel omdat je niet iets gaat veranderen maar verbeteren maar zolang t niet schadelijk is en geen fard van allah laat zetten bijv. bij alwodo2 .en diegene die t gaat doen moet geen onbekende man zijn t moet of een vrouw of een ma7ram zijn link: http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?lang=A&Id=74450&Option=FatwaId

Oeght.Y
29-05-2008, 15:15

dat is percies alfatwa van alhl al3ilm t mag wel omdat je niet iets gaat veranderen maar verbeteren maar zolang t niet schadelijk is en geen fard van allah laat zetten bijv. bij alwodo2 .en diegene die t gaat doen moet geen onbekende man zijn t moet of een vrouw of een ma7ram zijn link: http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?lang=A&Id=74450&Option=FatwaId Ik kan de Fatwa niet nalezen, helaas. maar het bleken van je tanden tast je gebid toch aan? En hoe je bedoel je het mag wel omdat je iets verbeterd en niet veranderd. Zo zijn er toch nog veel meer dingen die je kan gaan 'verbeteren'.? Of begrijp ik het nou verkeerd?

hicham_25
29-05-2008, 15:35
Ik kan de Fatwa niet nalezen, helaas. maar het bleken van je tanden tast je gebid toch aan? En hoe je bedoel je het mag wel omdat je iets verbeterd en niet veranderd. Zo zijn er toch nog veel meer dingen die je kan gaan 'verbeteren'.? Of begrijp ik het nou verkeerd? wat ahl al3ilm (geleerden) zeggen in hun fatwas is dat er eerst naar wordt gekeken of je iets gaat veranderen aan je lichaam maar gewoon iets verbeteren of iets weg halen is niks mis mee want je tanden bleken is toch gewoon wit maken en verschonen.

Groen-oogje
29-05-2008, 15:47
Het is wel chemisch.. dus wat dat betreft niet goed..

hicham_25
29-05-2008, 15:49
Het is wel chemisch.. dus wat dat betreft niet goed.. dat weet ik niet aangeef aan alleen wat islam over zegt la darar wa lidrar

Oeght.Y
29-05-2008, 15:50
wat ahl al3ilm (geleerden) zeggen in hun fatwas is dat er eerst naar wordt gekeken of je iets gaat veranderen aan je lichaam maar gewoon iets verbeteren of iets weg halen is niks mis mee want je tanden bleken is toch gewoon wit maken en verschonen. Oh oke. Naja het verschoont niet, er komt gewoon een neplaagje overheen. Maar Allahoe alim, ik weet het ook niet.

Groen-oogje
29-05-2008, 15:50
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." Met bleken vergroot je dan toch ook je schoonheid?? Allahoe3alm

hicham_25
29-05-2008, 15:52
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." Met bleken vergroot je dan toch ook je schoonheid?? Allahoe3alm ow wacht een ding die fatwa gaat over getrouwde dus zoals deze dame zegt is waar

Groen-oogje
29-05-2008, 15:53
En hoe zit het met de het geld wat je er aan uitgeeft?? want het is best duur toch? valt dan dan niet onder geldverkwisting?? waarom niet gewoon siwaak/miswaak gebruiken??

hicham_25
29-05-2008, 15:56

En hoe zit het met de het geld wat je er aan uitgeeft?? want het is best duur toch? valt dan dan niet onder geldverkwisting?? waarom niet gewoon siwaak/miswaak gebruiken?? ja dat is la darar wa la dirar als haar man genoeg geld heeft t is zeker beter aan arme mensen geven maar islam is ook niet zo streng weer dat we gaan zeggen is haram want t is niet. zoals alalh zegt (qol man 7ram zinat allah lati agraj li3ibadhi)

ouasimaatje
29-05-2008, 16:14
dus jullie weten het niet ik wil graag daliel hiervan het is niet voor mij een vriendin van mij wilt het doen! dus graag als iemand daliel hiervan heeft graag!

hicham_25
29-05-2008, 16:24
dus jullie weten het niet ik wil graag daliel hiervan het is niet voor mij een vriendin van mij wilt het doen! dus graag als iemand daliel hiervan heeft graag! vind je fatwa van ahl al3ilm(geleerden) samen geen dalil. allemaal t zelfde gezegd t mag zolang t niet voor andere bedoelt is maar gewoon omdat je tanden de normale kleur tegeven en zolang t geen slechte invloed heeft.en had gezegd dat t voor de getrouwde bedoelt is heb net op een boek gelezen dat t zelfde geldt voor niet getrouwde zolang ze t voor zichzelf doet. http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?lang=A&Id=74450&Option=FatwaId http://al-ershaad.com/vb4/showthread.php?t=4058 en surat ala3raf bij al2ya 4 door nemen.

Pagina's : [1] 2