Bekijk volle/desktop versie : Voor de filosofen onder ons.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

29-05-2008, 01:14
Je bent getrouwd, jullie houden van elkaar, je hebt een goed huwelijk, een goede relatie, gewoonweg standvastig. Financieel zit alles goed, contact met schoonfamilie is perfect, prachtige kinderen, mohim je komt vrijwel niets tekort.

Máár, je bent een filosoof in hart en nieren. Je bent verslaafd aan diepe gesprekken voeren, die dieper gaan dan de gesprekken die je normaal gesproken voert. Gesprekken die je maar kan voeren met een aantal mensen. Een gesprek op niveau, gesprekken die je eigenlijk ook maar een paar in je leven hebt gehad maar je achteraf wel een heerlijk voldaan gevoel geven. Juist deze gesprekken kan je niet voeren met je partner.

Mis je dat dan niet?

29-05-2008, 01:17


Nee, zolang de sex maar diep gaat

29-05-2008, 01:18
Niet dat ik een filosoof ben, weet niet eens wat het is

29-05-2008, 01:20
Ik zou me er wel aan irriteren op den duur, maar goed uiteindelijk zou ik iemand (een vriendin, familielid) zoeken met wie ik wel zulke gesprekken kan voeren.

29-05-2008, 01:22



Citaat door Ik_Ben_Nadina:
Nee, zolang de sex maar diep gaat


Sex is belangrijk, zeker in het begin, maar op den duur niet meer volledig bevredigend. (Geestelijk gezien)

29-05-2008, 01:24

Citaat door sol_y_mar:
Ik zou me er wel aan irriteren op den duur, maar goed uiteindelijk zou ik iemand (een vriendin, familielid) zoeken met wie ik wel zulke gesprekken kan voeren.


Je zou je eraan irriteren, maar je kan dit niet met je partner delen, want wanneer je zulke gesprekken niet voert, dus dat ze gewoonweg niet voorkomen in je relatie, dan zal hij dit ook niet begrijpen. Snap je me? Dan heeft hij dat gemis niet, want anders zouden die gesprekken wel bestaan.

Vriendin, familielid? Ja? Ok, dat kan.

29-05-2008, 01:25

Citaat door najibsri:
Zullen we filosoferen over het feit dat uw bovenstaande kronkel een verkapte arrogantie herbergt. U acht, K_Nour, erg intelligent die enkel gesprekken op niveau wil voeren. Wat maakt u intelligent?


Zullen wij dan filosoferen over het feit dat jij ervan uitgaat dat dit over mij gaat? Of zullen we filosoferen over het feit dat jij meteen van het negatieve uitgaat? Ooit van hypothetisch denken gehoord?

29-05-2008, 01:28

Citaat door K_Nour:
Sex is belangrijk, zeker in het begin, maar op den duur niet meer volledig bevredigend. (Geestelijk gezien)



Nou, ik denk en weet zeker dat sex goede sex jou huwelijk meer in stand zal houden dan goede gesprekken.

Het is niet alleen in het begin belangerijk, altijd belangerijk.

29-05-2008, 01:29

Citaat door Ik_Ben_Nadina:
Nou, ik denk en weet zeker dat sex goede sex jou huwelijk meer in stand zal houden dan goede gesprekken.

Het is niet alleen in het begin belangerijk, altijd belangerijk.


In het begin is het belangrijk dan na een aantal jaren. Want als de seks in het begin al knudde is, dan heb je een probleem. Als het eerst heel goed is en later knudde dan kan je zoeken naar de oorzaak van dat probleem.

En goede gesprekken én goede seks maken een goed huwelijk. (Samen met andere zaken natuurlijk). Maar een combinatie van alles is perfect, niet het een óf het ander.

29-05-2008, 01:30
Nou wat een achterlyke topic

Ik hou ook wel van diepe gesprekken & ben best wel filosofisch ingesteld maar ik zou my zekers niet frusteren aan het feit dat men zulke gesprekken niet met iedereen kunt voeren.

Laat diegene gewoon in zyn waarde ; het is nergens voor nodig om uzelf hoger in te schatten dan een ander.


29-05-2008, 01:33

Citaat door K_Nour:
In het begin is het belangrijk dan na een aantal jaren. Want als de seks in het begin al knudde is, dan heb je een probleem. Als het eerst heel goed is en later knudde dan kan je zoeken naar de oorzaak van dat probleem.

En goede gesprekken én goede seks maken een goed huwelijk. (Samen met andere zaken natuurlijk). Maar een combinatie van alles is perfect, niet het een óf het ander.




Bovendien, in een huwelijk moet je gewoon lekker gezellig met elkaar kunnen kletsen en het gewoon gezellig hebben met elkaar, wat nou filosofie...doe gewoon.

29-05-2008, 01:34

Citaat door najibsri:
Elke hypothese gaat uit van een oppervlakkige waarheid. Want hoe wil je een hypothese maken zonder feitelijke constateringen om een onderzoek etc te op te baseren?

Tenzij je inderdaad meldt dat dit niet over jou gaat. Maar dan kan je niet spreken over een hypothese.



En waarom moet jij altijd zulke moeilijke woorden gebruiken, ik wil ook begrijpen wat je zegt

Doe ff een beetje op vbo nivo praten

29-05-2008, 01:35



Citaat door StreetChic:
Nou wat een achterlyke topic

Ik hou ook wel van diepe gesprekken & ben best wel filosofisch ingesteld maar ik zou my zekers niet frusteren aan het feit dat men zulke gesprekken niet met iedereen kunt voeren.

Laat diegene gewoon in zyn waarde ; het is nergens voor nodig om uzelf hoger in te schatten dan een ander.



Lachwekkend en waardeloos.

29-05-2008, 01:36

Citaat door K_Nour:
Je zou je eraan irriteren, maar je kan dit niet met je partner delen, want wanneer je zulke gesprekken niet voert, dus dat ze gewoonweg niet voorkomen in je relatie, dan zal hij dit ook niet begrijpen. Snap je me? Dan heeft hij dat gemis niet, want anders zouden die gesprekken wel bestaan.

Vriendin, familielid? Ja? Ok, dat kan.


Ik zou mijn frustratie ook niet aan hem uiten, want hij zou het niet begrijpen zoals jij ook aangeeft. Want blijkbaar heeft hij geen behoefte aan zulke gesprekken.

Om eerlijk te zijn heb je dan best wel een kat in de zak gekocht Want als persoon weet je dat je diepe gesprekken wilt voeren. En dat is een vrij belangrijk criteria die je mee had moeten nemen in de overweging voor een huwelijk.

Aan de andere kant is er voor de rest geen probleem in het huwelijk, dus zou ik lhamdoulilah zeggen zoals een echte moslim betaamd.

29-05-2008, 01:36
Waardeloos ; jy bent 1 & al waardeloos

Jy bent waardeloos op aarde gekomen




Citaat door K_Nour:
Lachwekkend en waardeloos.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22