Bekijk volle/desktop versie : het gebed samen bidden met alleen vrouwen.....



Pagina's : [1] 2 3 4

28-05-2008, 19:22
ik wil heel graag weten hoe ik een gbed moet voortbrengen met vrouwen gezamelijk...en welke gebed ik hard mag reciteren met gezamelijk gebed en hoe???? chokran lekoum

28-05-2008, 23:45


uhmmm weet niemand het ola...ewa Allah ikhelikoum 3awnoni

29-05-2008, 17:03
Wil ik ook wel even weten..

29-05-2008, 17:25
je gaat gewoon doen hoe jij alleen bidt op die manier ga je bidden er verandert niks aan de manier van salat
en dat staat in sunan albayhaqi en eerst hoofdstuk blz. 408 of 409 ik weet t niet meer goed dat aicha radya allaho 3anha en ook umsalama aladan en t gebed soms leiden met vrouwen.

29-05-2008, 17:31



Citaat door hicham_25:
je gaat gewoon doen hoe jij alleen bidt op die manier ga je bidden er verandert niks aan de manier van salat
en dat staat in sunan albayhaqi en eerst hoofdstuk blz. 408 of 409 ik weet t niet meer goed dat aicha radya allaho 3anha en ook umsalama aladan en t gebed soms leiden met vrouwen.
Zou je, wanneer je advies geeft aan iemand, met precieze bewijzen (een aayah, hadith of fatwa) willen komen in plaats van "ik weet het niet meer goed"? Spreken zonder kennis is gevaarlijk.

29-05-2008, 17:38

Citaat door dutchSaliha:
Zou je, wanneer je advies geeft aan iemand, met precieze bewijzen (een aayah, hadith of fatwa) willen komen in plaats van "ik weet het niet meer goed"? Spreken zonder kennis is gevaarlijk.

ik weet t niet meer goed bedoel ik bladzijde mevrouw of t 108 of 109 was.
en ik praat nooit zonder kennis een ding allah is mn getuige over wat ik zeg ik plaats nooit dingen hierzo zomaar uit internet maar uit mn kennis op school en wat ik heb gestudeerd daarop baseer ik al mn antwoorden.
wil je bewijzen lezen hier

حديث عائشة وأم سلمة رضي الله عنهما، فقد روى عبد الرزاق (5086)، والدارق& #1591;ني (1/404)، والبيهق& #1610; (3/131) من حديث أبي حازم ميسرة بن حبيب، عن رائطة الحنفية& #1548; عن عائشة أنهما أمتهن، فكانت بينهن في صلاة مكتوبة. وروى ابن أبي شيبة (2/89)، من طريق ابن أبي ليلى، والحاك&#160 5; (1/203 ـ 204) من طريق ليث بن أبي سليم كلاهما عن عطاء، عن عائشة: أنها كانت تؤم النساء&#154 8; فتقوم معهن في الصف. لفظ ابن أبي شيبة. ولفظ الحاكم عن عائشة: أنها كانت تؤذن وتقيم،
وتؤم النساء&#154 8; وتقوم وسطهن

29-05-2008, 17:51
hier een fatwa van bno 3taimen http://ruqya.net/forum/showthread.php?t=1469

29-05-2008, 18:01
Oke, sorry wanneer ik je beledigd hebt... Alsnog dankjewel voor de bewijzen. Kun je het misschien ook vertalen naar het Nederlands?

29-05-2008, 18:05

Citaat door dutchSaliha:
Oke, sorry wanneer ik je beledigd hebt... Alsnog dankjewel voor de bewijzen. Kun je het misschien ook vertalen naar het Nederlands?

er wordt gewoon aangegeven dat aicha rday allah 3anha vaak de gebed met moslimsvrouwen leidden en adan doen en t zelfde werd ook verteld over um salama radya allah 3anha

29-05-2008, 18:17

Citaat door hicham_25:
er wordt gewoon aangegeven dat aicha rday allah 3anha vaak de gebed met moslimsvrouwen leidden en adan doen en t zelfde werd ook verteld over um salama radya allah 3anha
De adhan door een vrouw?

Maar staat er dan ook hoe Aicha, moge Allah Subhana Wa T'ala tevreden over haar zijn, het gebed leidde? Stond ze voor de rest of in dezelfde rij? Sprak zij harder dan de rest? Wanneer zij boog, wachtte de rest dan even of bogen ze tegelijk met haar?

Sorry voor al die vragen, ik wil het gewoon goed snappen insha'Allah

29-05-2008, 19:39
zoals sheikh bno 3taimen zegt t gebed wordt geleid gewoon op normale manier zij leidt ze net als de imam enze leest de quran gewoon harder wanneer t harder hoort. wat een imam hoort tedoen doet zij ook.
alleen t hard op lezen moet ze niet doen als er onbekende bij zijn bijv. onbekende man thuis die haar stem gaat horen om alfitna tevoorkomen

bewijs: yakol ibno kodama hard lezen moet ze doen wanneer t gewoonlijk hoort behalve als er onbekende mannen op t zelfde gebied zijn dan moet ze haar niet horen lezen
de bron is almagni hfdst 3 blz.38


يقول ابن قدامة – رحمه الله - : ( وتجهر في صلاة الجهر ، وإن كان ثم رجالٌ لا تجهر ، إلا أن يكونوا من محارمه&#157 5; ، فلا بأس ) ( المغني – 3 / 38 ) 0

29-05-2008, 20:57
mag ik iets aan jullie vragen. maar waarom is het middagsgebed op vrijdag belangrijk. is dat de dag dat onze profeet vrede zijn met hem is overleden? of is de dag dat onze profeet vrede zijn met hem de 7 hemelen heeft gezien?

29-05-2008, 22:30



Citaat door nadortje:
mag ik iets aan jullie vragen. maar waarom is het middagsgebed op vrijdag belangrijk. is dat de dag dat onze profeet vrede zijn met hem is overleden? of is de dag dat onze profeet vrede zijn met hem de 7 hemelen heeft gezien?

er is een hadith van moslim staat er dt de dag van geboorte van idam en dag toen hij in de janah mocht blijven en ook de dag toen hij t moest verlaten en naar aarde kwam en er wordt ook gezegd dt de dag van alba3t is
deze hadith bedoel:عن أبي هريرة رضي الله عنه ، قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (خير يوم طلعت عليه الشمس يوم الجمعة: فيه خلق آدم، وفيه أدخل الجنة، وفيه أخرج منها ). رواه مسلم.

30-05-2008, 07:08
Chokran zusters en broeders voor je antw...maaar ik wil iets meer uitleg...wat specifiker....ik wil namelijk weten welke sorat ik moet reciteren want ook al bid ik zelf...doe ik alles doorelkaar...en weet niet wlke volgorde...en ik denk dat je bepaalde volgorde hebt in salaat...of ik het nou alleen doe of samen...
iemand antw op mijn vraag graag in Jip en Janneke taal

want dan ik het overzichtelijker.

wachokran lekoum

30-05-2008, 12:30

Citaat door chelha81:
Chokran zusters en broeders voor je antw...maaar ik wil iets meer uitleg...wat specifiker....ik wil namelijk weten welke sorat ik moet reciteren want ook al bid ik zelf...doe ik alles doorelkaar...en weet niet wlke volgorde...en ik denk dat je bepaalde volgorde hebt in salaat...of ik het nou alleen doe of samen...
iemand antw op mijn vraag graag in Jip en Janneke taal

want dan ik het overzichtelijker.

wachokran lekoum

welke sorat je MOET lezen. t is quran je mag alles lezen er zijn wel surats die geliefd zijn bij sommige gebeden.
gewoon van boven naar beneden dus niet dat jij bij de 1se rek3a surat anass gaat lezen en op tweede rak3a ga je alfalak lezen maar juist andersom dus van 60ste hoofdstuk en dan naar onder.

Pagina's : [1] 2 3 4