Bekijk volle/desktop versie : Let op welke Koran je hebt!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

28-05-2008, 08:29
Ik heb twee Korans, een ooit van een vriendin geleend en 1 paar maanden geleden gekocht.

De eerste is een Witte met Nederlandse en Arabische tekst.

De tweede is de Edele Koran (die blauwe), ook met Nederlandse en Arabische tekst en met voetnoten vol uitleg.


Wat zag ik nou? Die witte is van de Ahmeddiyyabeweging! En idd, zoals ik op sites heb gelezen, staan er hele andere dingen in! De nummering van verzen klopt ook vaak niet.

Let dus op dat je deze Koran niet hebt !!

Nu vraag ik me af wat ik ermee moet doen? Die vriendin zie ik eigenlijk niet meer en ze woont ver weg, maar sowiesi is het een Koran die we niet moeten gebruiken, dus teruggeven is eigenlijk ook niet goed...

28-05-2008, 08:35


ellouisa , verbranden die ahmadiyya quran.

serieus.

28-05-2008, 09:02
ellouisa, ten eerste hartelijk bedankt voor de waarschuwing

en ten tweede, wollah ik zou het niet weten ik zou niet dúrven om hem weg te gooien ofzo.. Want er staat tóch nog Koran in, nietwaar?
Berg hem diep op ofzo ??

28-05-2008, 09:05
Je kan het boek gewoon verbranden.

Maaruh wat is die Ahmeddiyyabeweging?!

28-05-2008, 11:00


Ja ik was bang om het te verbranden, omdat er toch koranteksten in staan en niet alles is fout zeg maar.

De ahmeddiyyabeweging noemt zich een stroming in de islam, maar het is een dwaling van de islam. Ze zien Ahmad als de messias die door de Profeet is aangekondigd.

28-05-2008, 11:03

Citaat door ellouisa:
Ja ik was bang om het te verbranden, omdat er toch koranteksten in staan en niet alles is fout zeg maar.

De ahmeddiyyabeweging noemt zich een stroming in de islam, maar het is een dwaling van de islam. Ze zien Ahmad als de messias die door de Profeet is aangekondigd.

28-05-2008, 11:03
Ik heb hem ook die Koran maar ik heb hem nog gewoon in de kast staan. Ik lees er niet meer in maar vond het ook zo wat om hem te verbranden.

28-05-2008, 11:06
Denkd at ik dat maar doe, gewoon in de kast laten staan...

28-05-2008, 11:06
Ik vindt het echt zoo ziek als mensen boeken verbranden, breng 'm naar de bieb ofzo, waarom meteen zo drastisch en extreem doen.

28-05-2008, 11:09

Citaat door Shinny:
Ik vindt het echt zoo ziek als mensen boeken verbranden, breng 'm naar de bieb ofzo, waarom meteen zo drastisch en extreem doen.


Omdat er onwaarheden in staan? Daarvan wil je toch niet dat anderen die lezen

28-05-2008, 11:10
Shninny verbranden is niet extreem, dat is hoe het hoort, stel je voor dat een onjuiste koran in iemand anders zn handen komt en diegene gelooft het? Allahye7fed.

Hier bewijs trouwens ook voor ellie:

Burning pages of the Mus-haf that have become worn out
Is it permissible to burn pages of the Mus-haf if one fears that they may be mishandled?.


Praise be to Allaah.

Yes, if the Mus-haf becomes worn out and there is the fear that it may be mishandled and may reach a state where it cannot be read and benefited from, there is nothing wrong with burning it or burying it in pure earth, because both were done by the Sahaabah (may Allaah be pleased with them). They buried Mus-hafs and they also burned them, when the Sahaabah united the people upon a single Mus-haf, which was the Mus-haf of ‘Uthmaan (may Allaah be pleased with him), and they burned all other Mus-hafs.
If a Mus-haf has reached a state where it cannot be benefited from because it has become worn out, then it should either be buried in a pure place, or be burned. Both were done by the companions of the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him

http://islamqa.com/en/ref/105326/burning

28-05-2008, 11:10
Nee naar de bieb brengen lijkt me juist geen goed idee. Dan gaan andere mensen die onwaarheden lezen. Zo laat je mensen dwalen.

28-05-2008, 11:11


Ja dus? Dan maar meteen verbranden??

28-05-2008, 11:11


bedoel je deze

28-05-2008, 11:12

Citaat door Nijntjekonijntj:


bedoel je deze



nee, dit is juist de goeie

eentje met een witte kaft en zwarte letters, de kaft is niet zo stevig als deze.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8