Bekijk volle/desktop versie : 'verdonk en nekschot'



27-05-2008, 15:59
Aankomend minister-president Rita Verdonk liet deze Zaterdag in Het Parool weer zien wat voor een naar en dom mens ze is.

Naar omdat ze de vrij onschuldige en oppervlakkige inzending van Hind naar het Songfestival aangreep om propaganda te maken voor haar pamflet partij. Dom omdat het nergens op slaat. Volgens haar had Hind geen Arabische melodieen mogen zingen omdat er nog vijftien miljoen autochtonen zijn.

De laatste Nederlandse inzending in het Nederlands was volgens mij Willeke Alberti. Ook geen daverend succes. Marco Borsato, Italiaanse roots, scoorde Hollandse hits met opgepimpte Italiaanse covers. Niets aan de hand. Hind, echter, is verdacht.

Over de rug van een aankomende ster heen die een artistiek risico heeft genomen met haar deelname aan een zwakzinnig festival waar andere rasHollandse artiesten zich te goed voor voelen, scoort Rita Verdonk een punt. Zo laag is ze gezonken en het ergste is dat ze weet dat ze er mee wegkomt. Als het aan Rita Verdonk ligt krijgen we een erectie van ons Nederland paspoort. Allochtonen niet want die moeten blij zij dat ze er een hebben.

Stilletjes juich ik voor de meesterbedrieger die Verdonk voor een tonnetje heeft opgelicht. Hij nam de telefoon aan met Sinterklaas die voor haar flink ging uitpakken en dat geloofde ze meteen. Als antwoord op haar naiviteit zegt ze dat ze te goed van vertrouwen is. Ze gelooft in de mens. Was het een Marokkaan geweest die haar deze financiële poets had gebakken dan zou ze een ander verhaal klaar hebben staan.
Laat hem de profeet Mohammed tekenen terwijl Aisja hem pijpt
De doodstraf.

Toch geeft deze malversatie me wel weer vertrouwen in de mensheid: ook domme mensen die aanzien en macht hebben, omringd door spindokters, mannetjesmakers, kleerkasten van beveiliging en adviseurs, kan een poets gebakken worden. De geest van Reinard de Vos leeft nog.

Gaat Rita Verdonk nu de cartoonist Gregorius Nekschot als hoftekenaar in dienst nemen? Ze hebben iets gemeen: een fijne neus om aandacht te krijgen door alle ballen keihard op allochtonen te trappen. Zijn getekende gebakken lucht gedreven door angst en haat voor de gelovige medemens heeft op dit moment status gekregen van grote kunst.

Ik kan me herinneren dat sommige kunst schokkend was omdat het een golf van vernieuwing aankondigde. Tegenwoordig heet je vernieuwend als je in de muizenogen van de bange mensen schokkende, foeilelijke plaatjes tekent. Het Openbaar Ministerie heeft hem laten oppakken. Onterecht. Laat deze man met rust. Laat deze man tekenen. Geef hem zoveel mogelijk potloden en papier cadeau om zijn denkbeelden op papier te zetten. Laat hem de profeet Mohammed tekenen terwijl Aisja hem pijpt. Deze man zet niet aan tot racisme. Deze man zet aan tot het niets, nada, nul. Een grimlachje, een opgetrokken wenkbrauw en nog meer afgestomptheid, maar dat laatste bestraffen is in dit land water naar de zee dragen.

VOLKSKRANT
Abedelkader Benali.

bron

27-05-2008, 16:05


rita verdonk moet gestenigd worden

27-05-2008, 16:11
Eindelijk eens een column van Benali die níet gaat over hardlopen ;p.

Maar zoals vaak: spijker op de kop. Populistisch, dom wijf.

27-05-2008, 16:12

Citaat door haatsmurf2:
rita verdonk moet gestenigd worden



Of genomen door een olifant in Artis.

27-05-2008, 16:13



Citaat door Moskva:
Of genomen door een olifant in Artis.


Ik vind je een beetje gemeen tegen olifanten.

27-05-2008, 16:14

Citaat door Moskva:
Of genomen door een olifant in Artis.



doe maar niet... straks word ze zwanger...

en de uitkomst wilt niemand zien

27-05-2008, 16:14

Citaat door Prodigy:
Eindelijk eens een column van Benali die níet gaat over hardlopen ;p.

Maar zoals vaak: spijker op de kop. Populistisch, dom wijf.


ik ben het vooral helemaal met hem eens dat mét de opkomst van het populisme een bijbehorende 'kunstvorm' is ontstaan die met vernieuwende kunst niets van doen heeft.

27-05-2008, 16:14

Citaat door Fhamator:
Ik vind je een beetje gemeen tegen olifanten.




27-05-2008, 16:16

Citaat door Atropa:
ik ben het vooral helemaal met hem eens dat mét de opkomst van het populisme een bijbehorende 'kunstvorm' is ontstaan die met vernieuwende kunst niets van doen heeft.



Kijk dat is iets wat je als ongelovige kan en mag zeggen. Als een gelovige dat zeg begint men gelijk te zeiken over vrijheid van meningsuiting en waar onze voorouders voor hebben gevochten.

27-05-2008, 16:17

Citaat door Fhamator:
Kijk dat is iets wat je als ongelovige kan en mag zeggen. Als een gelovige dat zeg begint men gelijk te zeiken over vrijheid van meningsuiting en waar onze voorouders voor hebben gevochten.



als je het nu gewoon eens zégt, ipv het hellend vlak te beklimmen?

27-05-2008, 16:30

Citaat door Atropa:
als je het nu gewoon eens zégt, ipv het hellend vlak te beklimmen?



?!

27-05-2008, 16:33

Citaat door mobbr87:



Ik zie dan een nieuwe partij op komst. Schamen voor Nederland.

27-05-2008, 16:41



Citaat door Fhamator:
?!


je vorige post. drogredenatie 'slippery slope'.

je kunt gewoon zeggen wat je vindt ipv te zeggen dat je het niet mag zeggen etc.

27-05-2008, 16:46

Citaat door Atropa:
je vorige post. drogredenatie 'slippery slope'.

je kunt gewoon zeggen wat je vindt ipv te zeggen dat je het niet mag zeggen etc.

Echt niet!
Als je iets zegt wordt er van alles en nog wat voor je ingevuld. Zelfs als moslims niks zeggen gaat men ervanuit dat de klachten uit die hoek komen of wordt er namens de moslims geklaagd.
Ik heb de kunst niet gezien dus kan er ook niet over oordelen en ben er ook niet nieuwsgierig naar.
Ik leef prima zonder Submission, Fitna of Neqschot.

27-05-2008, 16:52

Citaat door Fhamator:
Echt niet!
Als je iets zegt wordt er van alles en nog wat voor je ingevuld. Zelfs als moslims niks zeggen gaat men ervanuit dat de klachten uit die hoek komen of wordt er namens de moslims geklaagd.
Ik heb de kunst niet gezien dus kan er ook niet over oordelen en ben er ook niet nieuwsgierig naar.
Ik leef prima zonder Submission, Fitna of Neqschot.


ok. fair.

ik heb wél veel met kunst en ik vind de bij het populisme behorende 'kunst' en 'literatuur' een even grote verkrachting van kunst als de ideeen van die stroming van het maatschappelijk debat.

daarom vond ik het mooi dat benali dat eens met name noemde.