Bekijk volle/desktop versie : Trouwen bij de geemeente..?



Pagina's : [1] 2

25-05-2008, 18:50


Hoe gaat dat?

Hoe doe je zoiets aanvragen?

Kan iemand mij dat Aub vertellen?

Shoukran!


25-05-2008, 18:55



Citaat door Samiah_:


Hoe gaat dat?

Hoe doe je zoiets aanvragen?

Kan iemand mij dat Aub vertellen?

Shoukran!



Je gaat er eerst heen. Dan zeg je dat je in ondertrouw wilt gaan. Je moet dan een uitreksel ophalen en dan maak je een afspraak om in ondertrouw te gaan. Na twee weken krijg je bericht dat je een afspraak kan maken om dus te tekenen, dan ben je dus officieel getrouwd.
Met je trouwboekje en wat papieren die je moet ophalen weer ga je naar de Marokkaanse consulaat. Daar moet je weer tekenen etc..
Als je dat achter de rug hebt, ga je door het leven als 'de vrouw van'.
Bij de gemeente moet je minimaal 2 getuigen hebben naar keuze. Bij de Marokkaanse consulaat moet het mannelijke getuigen zijn.
Wij hadden bij beide onze vaders

Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel van je, heb snel getypt dus weet niet of het duidelijk genoeg is

25-05-2008, 18:56
Je gaat naar de gemeente en geeft aan dat je wilt trouwen, en dan kan je ong 2 weken na aanvraag daar gaan trouwen, als ik het nog goed heb..

25-05-2008, 18:56
Ik zeg de hele tijd je maar ik bedoel natuurlijk jullie

25-05-2008, 19:01



Citaat door ouasimatjuh:
Je gaat er eerst heen. Dan zeg je dat je in ondertrouw wilt gaan. Je moet dan een uitreksel ophalen en dan maak je een afspraak om in ondertrouw te gaan. Na twee weken krijg je bericht dat je een afspraak kan maken om dus te tekenen, dan ben je dus officieel getrouwd.
Met je trouwboekje en wat papieren die je moet ophalen weer ga je naar de Marokkaanse consulaat. Daar moet je weer tekenen etc..
Als je dat achter de rug hebt, ga je door het leven als 'de vrouw van'.
Bij de gemeente moet je minimaal 2 getuigen hebben naar keuze. Bij de Marokkaanse consulaat moet het mannelijke getuigen zijn.
Wij hadden bij beide onze vaders

Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel van je, heb snel getypt dus weet niet of het duidelijk genoeg is





Je hebt ook mijn vraag beantwoord, wilde het ook graag weten.
Was aan het twijfelen, of het nou ondertrouw was of niet

Was heb op internet gekeken, maar staat meer info over hoe die nl trouwen

Thnx Sweetyyy,!


25-05-2008, 19:10



Trouwens wat voor een uitreksel moet je ophalen?

Geven ze die zelf ofwat?


25-05-2008, 19:13
Je moet daarvoor een uitreksel hebben uit het bevolkingsregister maar dat kun je gewoon bij de gemeente halen =)

25-05-2008, 19:16

Citaat door Freakincredible:
Je moet daarvoor een uitreksel hebben uit het bevolkingsregister maar dat kun je gewoon bij de gemeente halen =)





Moet ieder dan zo'n uitreksel halen?
of kan mijn aanstaande dat gwn alleen doen?

Want hij wil die aanvraag doen.


25-05-2008, 19:18

Citaat door Warda4U:



Je hebt ook mijn vraag beantwoord, wilde het ook graag weten.
Was aan het twijfelen, of het nou ondertrouw was of niet

Was heb op internet gekeken, maar staat meer info over hoe die nl trouwen

Thnx Sweetyyy,!

[/FONT]



Graag gedaan. Ik weet nog dat ik alles erover wilde weten


Citaat door Warda4U:

[FONT="Georgia"]

Trouwens wat voor een uitreksel moet je ophalen?

Geven ze die zelf ofwat?



Uitreksel uit het bevolkingsregister voor ondertrouw. Enneh.. voor de Marokkaanse consulaat hoefden wij ook alleen dat uitreksel mee te nemen, omdat we beiden hier geboren zijn en nooit getrouwd geweest.
Soms vragen ze meer documenten, om gek van te worden

25-05-2008, 19:21

Citaat door ouasimatjuh:
Graag gedaan. Ik weet nog dat ik alles erover wilde weten



Uitreksel uit het bevolkingsregister voor ondertrouw. Enneh.. voor de Marokkaanse consulaat hoefden wij ook alleen dat uitreksel mee te nemen, omdat we beiden hier geboren zijn en nooit getrouwd geweest.
Soms vragen ze meer documenten, om gek van te worden




Dank je sgat!

UItreksel uit het bevolkingsregister, is dat gwn één uitreksel die hij gelijk kan krijgen zonder dat ik erbij hoef te zijn?
Of moet ik ook één uitreksel uit het bevolkingsregister halen?


25-05-2008, 19:51



Ik zzit ineens vol met vragen

Dus, als ik in ontertrouw trouw, moet ik dus nog voor de gemeente trouwen met 2 getuigen dat snap ik.

Maar krijg je dan van zelf de afspraak, nadat je in ondertrouw bent of moet je dat ook weer aanvragen?


25-05-2008, 20:42
Hey meid,
Ik heb laatst gewoon gebeld om een afspraak te maken voor de ondertrouw ik heb toen begrepen dat hij en ik een uitreksel uit het bevolkingsregister nodig hadden en allebei een geboorte akte gewoon van hier van de gemeente.we zijn namelijk allebei in Nederland geboren.En we moesten allebei een identiteitsbewijs meenemen en ik moet mijn marokkaanse paspoort en verlijfsvergunning meenemen.Ik heb namelijk niet de Nederlandse nationaliteit heb.hopelijk is het duidelijk genoeg.

groetjes

25-05-2008, 20:50


Hoe duur is het om bij de gemeente te trouwen, ?

25-05-2008, 21:07

Citaat door Bouchra_Ma:
Hoe duur is het om bij de gemeente te trouwen, ?


yep wil ik ook graag weten... en wat betaal je bij de marokkaanse consulaat?.....trouwens je laten trouwen bij een moskee kost toch geen geld of???

25-05-2008, 22:01

Citaat door QueenHaria,,x:
Hey meid,
Ik heb laatst gewoon gebeld om een afspraak te maken voor de ondertrouw ik heb toen begrepen dat hij en ik een uitreksel uit het bevolkingsregister nodig hadden en allebei een geboorte akte gewoon van hier van de gemeente.we zijn namelijk allebei in Nederland geboren.En we moesten allebei een identiteitsbewijs meenemen en ik moet mijn marokkaanse paspoort en verlijfsvergunning meenemen.Ik heb namelijk niet de Nederlandse nationaliteit heb.hopelijk is het duidelijk genoeg.

groetjes






Aaah Oke, Bedankt lieverd
Hier heb ik zeker wat aan!


Pagina's : [1] 2