Bekijk volle/desktop versie : Het verleden van me moeder, en wat wij mee maakten (waargebeurd)



Pagina's : [1] 2 3

25-05-2008, 16:03
Salaam Beste Lezers.
Ik ben Saida & ik wil graag het verleden van me moeder met jullie delen.
Dan weten jullie ongeveer wat ik mee heb gemaakt in mijn leven.
Ik zal nu alvast met een klein stukje beginnen.

Hoe het allemaal begon.
Me moeder was ongeveer 16 jaar oud en woont in de bergen. Met haar 16 broers en zussen. Myn moeder heet Yamina en was erg aantrekkelijk, er kwamen al heel wat mannen om haar hand vragen die even oud als haar waren. Mijn moeder was verliefd op 1 jongen, maar haar vader had hem afgewezen, hij was niet goed genoeg om met mijn moeder te trouwen. Jaren gingen voorbij en toen kwam er een man langs van ongeveer 28 jaar. Hij kocht sigaretten bij me moeder ze hadden namelijk een klein winkeltje in hen huis. Me moeder gaf de sigaretten die hij wou, en ging weer verder met schoonmaken. Ze hoorde dat die man met haar vader was aan het praatten. ze luisterde even mee en ging weer aan het werk. Haar vader kwam de keuken binnen en vroeg me moeder wat zij van die man vond, me moeder natwoorde dat hij haar smaak niet was, en toen zij haar vader je gat binnekort met hem trouwen.
Mijn moeder: trouwen?
Opa: Jhaa trouwen jhaa
Mijn moeder: maar ik vind hem niet eens leuk en heb geen gevoelens voor hem.
Opa: Dan nog trouw je met hem, de gevoelns komen later pas, Als je niet met deze man trouwt dan ben je me dochter niet!
Mijn moeder schrok van wat hij zei en ze luisterde naar wat haar vader zei.
Opa: Dit is de geschikte man voor jou, off je het nou wil of niet.
Mijn moeder: Jhaa papa ik trouw wel met hem.

als ik door moet gaan hoor ik het wel.

26-05-2008, 09:30


Moet ik doorgaan Off moet ik stoppen??

26-05-2008, 17:53
ja ga door..

26-05-2008, 18:08
Echt gebeurd toch?

26-05-2008, 21:33



Citaat door verdwaald__:
Echt gebeurd toch?



Jhaa echt gebeurd nix is verzonnen

29-05-2008, 22:17
ewa uppen dan
-vandaag weer chillen welaa-
groetjes

29-05-2008, 22:22
Ga door....
XxX,,nieuwe fannetje

03-06-2008, 15:57
ewa saida ga je nog verder nih eh temshoent:smile:
...

03-06-2008, 22:32

Citaat door chayma_moslima:
ewa saida ga je nog verder nih eh temshoent:smile:
...


Ik ga nu een stukje schrijven saffie
Shitanaa

03-06-2008, 22:40
Zo gezegd zo gedaan,
De dag van de Bruiloft.
Mijn vader was heel blij dat hij ging trouwen, maar mijn moeder daar in tegen had helemaal geen zin, maar deed alsof ze het neit erg vond. Maar
Myn vader zei niet tegen mijn moeder dat hij met nog een vrouw getrouwd was, want dan denkt hij dat zij (me moeder) niet met hem wilde trouwen.
Bruiloft was voorbij, en een paar minuten voor de huwelijks nacht moest mijn vader iets aan mijn moeder opbiechten,
Myn vader: Yamina, ik wou wat zegge
Myn moeder: Jhaa zeg het maar Ahmed
Myn vader: Ik ben al eerder getrouwd geweest, jij bent mijn 2e vrouw
Myn moeder: ow... wie is die vrouw dan, en had je het mij niet eerder kunnen vertellen dan?
Myn vader: Dat doet er nu niet aan toe wie die vrouw is, ik wou niet met haat trouwen, ik werd ook maar gedwongen door mijn oma.
Myn moeder: Ow.... safie is goed, weet zij dat jij getrouwd ben?
Myn vader: Ik weet het niet ik heb haar achter gelaten in nederland.
Myn moeder: Heeft ze ook nogg kinderen
Myn vader jhaa ze heeft er 4, nu eff geen vragen meer, ik ben moe ik wil slapen, maar eerst wil ik er zeker van zijn dat jij mij vrouw bent.
Enzo verliep de huwelijksnacht.

05-06-2008, 16:51
ewa lebbes, wesh was je de weg kwyt ofsow
geintje je doet het goed hoor, ga verder
-p.s kom je vndg nogh naar buiten?-

05-06-2008, 16:51
en owh jah wat vondt iedreen van je nieuwe hoofddoekstyloww

05-06-2008, 20:02



Citaat door chayma_moslima:
ewa lebbes, wesh was je de weg kwyt ofsow
geintje je doet het goed hoor, ga verder
-p.s kom je vndg nogh naar buiten?-



ahaha Jhaa gaat goed al7amdoelilah met jou?
Jhaa ik kom wel naar buiten, en iedereen vond het geweldig ( hoofddoekstylow) alleen je moet ze nog sturen naar mij.
Me vader zei van nee staat niet je lijkt op die en die

05-06-2008, 20:31
De volgende ochtend werd me moeder wakker, ze had erge pijn, maar deed alof het niks was. Me moeder liep naar beneden en wou eten maken. Haar schoonmoeder kwam erbij en vroeg mijn moeder wat ze in de keuken kwam doen. Mijn moeder zij dat ze thee wou zette, maar haar schoonmoeder wou dat niet ze zei tegen mijn moeder dat ze brood moest maken. Aangezien me moeder pas in het huis woont, wist ze niet waar alle spullen lagen, dus vroeg me moeder aan haar schoonmoeder waar de meel lag en de benodigheden. Me moeders schoonmoeder werd kwaad, en zei dat ze het zelf moest uitzoeken. Mijn moederschoonvader werd wakker van het lawaai, en zag dat mijn moeder er bedroefd uitzag, Hij vroeg aan mij moeder wat er aan de hand was, me moeder schaamde zich zo erg dat ze het niet durfde te vertellen.
Schoonvader: Kind van me je kunt het me gerust vertellen
Moeder: Nee er is nix
Schoonvader: Liefkindje van me kom maar even met me mee.
Mijn moeder liep hem achterna en me schoonvader zei: Je moet niet op die vrouwen in het huis lette, ze kunnen er nogg niet tegen, doe gewoon je ding, en laat hen met rust.
Moeder: Jhaa dat wou ik oook wel doen maar ze kwam ook ineens de keuken binnen, en ze zei dta ik brood moest bakken, Ik wou dat wel doen maar ik weet niet waar alles ligt.
Schoonvader: Kom maar mijn lieve dochter ik laat je wel alles zien.
En hij gaf me moeder een rondlijding door het huis.
Me moeder wist nu waar alles lag, en had brood gemaakt, haar schoonvader was gaan werken, het was ongv. 1uur in de middag en het brood moest op het vuur gelegd worden. Me moeder deed het boord op het vuur, en het begon heerlijk te ruikenn naar vers brood.
Mijn moederschoonvader kwam van zijn werk, en rook het lekkere brood, hij gaf mijn moeder complimetjes, en was erg trots op me moeder.
Me moeder was nu klaar met alle broden, en Bood haar schoonvader een beetje brood aan, met olijfolie. Haar schoonvader heeft ervan genoten, maar haar schoonmoeder kreeg zjnoen (stress) Ze kon er totaal niet tegen als mijn moedersschoonvader haar complimetjes gaf. Hij gaf niet eens complimentjes aan zijn eigen dochters laat staan aan zijn schoondochter!

05-06-2008, 20:36
Ga pleasuuuh verder.
Het is echt een leuke verhaal hoor.

Pagina's : [1] 2 3