Bekijk volle/desktop versie : Door Terrorisme Weet Men Meer Over De Islam



Pagina's : [1] 2

30-12-2003, 18:41
Salam allemaal,

Onlangs beweerde mijn leraar dat de mensen meer over de islam te weten zijn gekomen door het terrorisme!!!!

Onzin toch!!!

Wat vinden jullie nou van wat hij gezegd heeft???

Dus:
MENSEN WETEN MEER OVER DE ISLAM DOOR HET TERRORISME

30-12-2003, 18:50


aan de ene kant klopt het maar aan de andere ........................ niet echt

30-12-2003, 18:56
Jaaah???

Ik denk juist van niet !

Wat weten die nederlanders nou van de islam. Hun (meeste) kennis bestaat alleen maar uit informatie die ze van de media krijgen wat bijna in alle gevallen negatief is.

De meeste denken nu ook dat bijna alle moslims terroristen zijn.

Als er ook maar iets gebeurd dan vermoeden ze gelijk dat el queada er mee te maken heeft!!!

30-12-2003, 18:58
jah daarom weten ze dat de islam bestaat eerste wisten de meeste volgesn mij niet eens dat de islam een geloof is

snappie

30-12-2003, 19:06


Ja op die manier,

maar nu denken heel veel mensen dat het terrorisme bij de islam hoort.

30-12-2003, 19:11
jah maar dat hoort niet

31-12-2003, 10:42

Citaat:
Origineel gepost door JamalZegt
Achterlijk volk die Amerikaantjes, helemaal geindoctrineerd door hun eigen grote multinationals die hen dagelijks volstoppen met vuil, propaganda van dat hele politieke systeem, analfabeten (20%), verkrachtingen(17% van de vrouwen), moordpartijen aan de lopende band, politie die je zomaar zonder recht kan oppakken, chaos. Ik heb geen woorden voor dat smerige kutvolk. Toch blijf ik me maar steeds afvragen hoe die luizen zo' n sterk militair apparaat blijven behouden, hun technologie ( EEN?) van de beste ter wereld is en hoe ze de ruimte in kunnen blijven met zo' n chaotische varkensstal. Wat ik wel weet is dat ze tientallen biljoenen aan schuld hebben, als het al niet meer is.
Nou nou nou, Jamal zegt is weer eens bezig. De Amerikaantjes zijn achterlijk. Even een paar feiten Jamal.

Hoe groot is het analfabetisme in de Arabische wereld?

BRON
Onder mannen is het gemiddeld 24% en onder vrouwen is het gemiddeld 41%

In Amerika is het analfabetisme minder dan 5%. Je lult dus een beetje uit je nek Jamalzegt.

Verkrachtingen vinden over de hele wereld plaats en ze zullen binnen de Arabische wereld niet minder zijn. Alleen gebeurd het vaak in stilte en durven de vrouwen geen aangifte te doen omdat hún eer en die van hun familie geschonden is (pas op voor steniging???).

En moordpartijen zijn er in Amerika veel teveel ja. Mede als gevolg van de vrije wapenwetten. Maar hoeveel moordpartijen vinden er plaats in de Arabische wereld. Of het nou gebeurd in onderlinge stammentwisten of van regeringswege.
En daarbij worden talloze mensen zonder pardon opgepakt door de (al of niet geheime) politie om daarna te worden gemarteld en vermoord.

Al de dingen die jij hebt opgenoemd zijn natuurlijk afschuwelijk. Maar ben niet zo naief en dom om te denken dat het alleen gebeurd in Amerika en dat de rest van de wereld heilige boontjes zijn. Al met al is het in amerika nog lang niet zo erg als in menig Arabisch land. Zet je oogkleppen eens af en kijk ook eens een andere kant op.

31-12-2003, 10:45
En nu even on-topic.

Ik denk niet dat de échte moslims blij zijn met datgene wat de meeste westerlingen over de Islam denken geleerd te hebben door de terroristische aanslagen.

Veel mensen hebben als gevolg van die aanslagen de indruk gekregen dat de Islam een godsdienst van oorlog is die niets liever wil dan de hele wereld onderdrukken.

En ik kan me voorstellen dat jullie de Islam zó liever niet zien afgebeeld.

31-12-2003, 11:17
Ik denk zelfs dat de gemiddelde westerling de aanslagen van de Palestijnen niet eens direct ziet als moslim extremisme. Men ziet dat eerder in het kader van de strijd van de Palestijnen tegen Israël.

Het moslimextremisme waar men het hier over heeft zal meer gezien worden in de aanslagen van groepen als Al-Qaeda

31-12-2003, 11:21

Citaat:
Origineel gepost door youssef85
van alle mensen die boven 15 jaar zijn: is analfabetisme ong. 50% .
precies,
zoals JIj het zegt,
geen bronnen, probeer dan een 'beeld ' te schetsen,
denk hierbij aan talloze factoren,
maar ik denk niet dat het je zal lukken , een goed beeld te krijgen over wat er aan de hand is in de arabische wereld.
Zoals je ziet heb ik er een bron bij vermeld. Ik wilde alleen even aan Jamalzegt laten zien dat hij niet uit zijn nek moet lullen.
Het analfabetisme in sommige gebieden van de wereld heeft natuurlijk zijn oorzaken. En helaas kunnen die moeilijk aangepakt worden.
Maar om nu meteen het hele Amerikaanse volk als achterlijk aan te merken (zoals Jamalzegt doet) vind ik iets te gortig.

Meer dan 50% van de Amerikanen heeft NIET op Bush gestemd. Maar door het idiote kiesstelsel met kiesmannen heeft die mongool wel de macht gestolen.
Daarmee zijn nog niet alle Amerikanen achterlijk.

31-12-2003, 17:47
Zo...en jij weer Peej

31-12-2003, 18:37

Citaat:
Wat weten die nederlanders nou van de islam. Hun (meeste) kennis bestaat alleen maar uit informatie die ze van de media krijgen wat bijna in alle gevallen negatief is.


Je onderschat de niet moslim wel erg hoor. En inderdaad, ik denk dat veel niet moslims meer zijn gaan lezen over de islam na de 11e sept.
Maar ik ben er steeds meer achtergekomen dat de gemiddelde mens die zegt moslim te zijn minder weet van de islam dan ik als niet moslim.

31-12-2003, 19:18


zei de zieke geest :-)

De lamme helpt de blinde?

31-12-2003, 20:21
Je onderschat de niet moslim wel erg hoor. En inderdaad, ik denk dat veel niet moslims meer zijn gaan lezen over de islam na de 11e sept.
Maar ik ben er steeds meer achtergekomen dat de gemiddelde mens die zegt moslim te zijn minder weet van de islam dan ik als niet moslim.

Dat was de inhoud, wat wil je nog inhoudelijker?

01-01-2004, 21:23

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Zo...en jij weer Peej
Als je in mijn vorige artikel op het vetgedrukte BRON dan zien jullie waar ik die informatie vandaan heb.

Pagina's : [1] 2