Bekijk volle/desktop versie : Help kan iemand me advies geven?



24-05-2008, 00:39
Ik heb een week lang niet gebeden omdat ik het druk had en heb ook slechte dingen gedaan in die week ik durf niet meer te bidden ik schaam me om weer voor allah swt te staan omdat ik zo vaak in me gebed had gezegt het niet meer te doen. zou hij me nog een kans geven?
kan ik nog bidden? ik kan namenlijk niet meer bidden ik durf het niet.

24-05-2008, 00:49


allah is vergevendzins de meest barmhartig..

mischien zijn al deze verkeerde daden die je gedaan hebt wel een optie om dichter biij Allaah te komen..


so stand up and take a pray brother!

24-05-2008, 00:49
Salaamo3alaykom Wara7matoeAllaah,

Ik zou me in jou plaats schamen om het feit dat je niet durft terug te keren naar Allaah .

Maak de intentie inchaAllaah van terug je gebed te herpakken en toon berouw. Wanhoopt niet aan de genade van Allaah niemand is tenslotte zondeloos.

Allaah is de meest vergevensgezinde en meest berouwaanvaardende dus waarom zou Hy jou geen kans geven? Wie niet waagt, niet wint broeder.

Je kan het, dus sta op en geef sajtaan geen kans want hoe langer je het gebed verlaat hoe verder je zal staan, gayr inchaAllaah. Alleen Allaah weet wat het beste is voor Zijn dienaren.

En Allaah weet het beste.

Moge Allaah jou vergeven, bijstaan en alles voor jou vergemakkelijken.

Wa3alaykom Wasalaam Wara7matoeAllaah.

24-05-2008, 00:54
"Maar na hen volgden andere generaties, die de salat achterwege lieten en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien Behalve wie berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Zij zijn het die het Paradijs zullen binnentreden en hun zal geen enkel onrecht aangedaan worden." (Soerat Maryam aya 59,60).

Wat te concluderen is uit de verzen van Soerat Maryam is dat Allah zei over degenen die het gebed nalaten en hun begeerten volgen: "Behalve wie berouw toont". Dit duidt aan dat wanneer zij het gebed achterwege hebben gelaten en hun lusten hebben gevolgd niet tot de gelovigen behoren. Dit wordt bewezen in aya 11 van at-Tawbah, waar Allah drie voorwaarden heeft gesteld voor het bestaan van broederschap tussen ons en de ongelovigen:

Dat zij berouw tonen tegen Shirk (afgoderij).

Het gebed verrichten.

De zakat betalen.

Als zij berouw tonen tegen shirk en het gebed niet verrichten en de zakat niet betalen dan behoren zij niet tot onze broeders. Als zij het gebed verrichten en de zakat niet betalen dan behoren zij ook niet tot onze broeders. Broederschap in het geloof bestaat altijd tussen moslims behalve als er sprake is van het verlaten van de islam van een persoon. Broederschap blijft aanwezig tussen twee mensen, ook als een van hen een zware zondaar is - zolang hij maar niet ongelovig wordt.

Verder heeft de boodschapper van Allah de straf voor degene die zakaat niet betaald genoemd in een hadith die overgeleverd is door Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn). Aan het einde van de hadith zei de boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem): "en Allah zal dan oordelen over hem (degene die zakat niet betaald) of hij tot de Helbewoners behoort of de paradijsbewoners." Deze hadith is te vinden in Sahih Moesliem onder "baab iethm maani' azzakaat". Dit is een aanvulling op bovenstaande aya over degene die zakaat niet betaald. In de hadith is er sprake van een duidelijke oordeel over degene die zakaat niet betaald dit integendeel tot de aya die geen aanduiding spreekt over desbetreffende persoon. Hetgeen wat uitgesproken wordt krijgt voorgang op hetgeen wat begrepen wordt, zoals het bekend is in de islamitische jurisprudentie regels.

24-05-2008, 11:29


Dank jullie wel jullie hebben me gerust gesteld en zal meteen inscha allah voor allah swt bidden zal allah swt jullie inscha allah belonen voor jullie hulp erg bedankt.

24-05-2008, 11:54
Is heel graag gedaan; maar wees Allaah dankbaar.

El7amdoelillaah ten allentyde broeder.

Moge Allaah jou bijstaan en jou belonen.

Wa3alaykom Wasalaam

24-05-2008, 12:07

Citaat door Bi_Iedni_Allaah:
Salaamo3alaykom Wara7matoeAllaah,

Ik zou me in jou plaats schamen om het feit dat je niet durft terug te keren naar Allaah .

Maak de intentie inchaAllaah van terug je gebed te herpakken en toon berouw. Wanhoopt niet aan de genade van Allaah niemand is tenslotte zondeloos.

Allaah is de meest vergevensgezinde en meest berouwaanvaardende dus waarom zou Hy jou geen kans geven? Wie niet waagt, niet wint broeder.

Je kan het, dus sta op en geef sajtaan geen kans want hoe langer je het gebed verlaat hoe verder je zal staan, gayr inchaAllaah. Alleen Allaah weet wat het beste is voor Zijn dienaren.

En Allaah weet het beste.

Moge Allaah jou vergeven, bijstaan en alles voor jou vergemakkelijken.

Wa3alaykom Wasalaam Wara7matoeAllaah.


Ik sluit me hierbij aan.. Broeder je moet je op dit moment juist wel terug keren naar Allah.. Geef niet op en tawakal 'ala Allah!
Toon berouw en vraag vergiffenis, en val deze keer niet terug in je fouten inshAllah..

Gheiir inshAllah..

24-05-2008, 12:09

Citaat door badrinhio__:
Ik heb een week lang niet gebeden omdat ik het druk had en heb ook slechte dingen gedaan in die week ik durf niet meer te bidden ik schaam me om weer voor allah swt te staan omdat ik zo vaak in me gebed had gezegt het niet meer te doen. zou hij me nog een kans geven?
kan ik nog bidden? ik kan namenlijk niet meer bidden ik durf het niet.

bid voordat er voor jou wordt gebeden

24-05-2008, 22:02

Citaat door Sophia_sweety:
Ik sluit me hierbij aan.. Broeder je moet je op dit moment juist wel terug keren naar Allah.. Geef niet op en tawakal 'ala Allah!
Toon berouw en vraag vergiffenis, en val deze keer niet terug in je fouten inshAllah..

Gheiir inshAllah..

El7amdoelillaah ten allentyde, je hebt zeker gelijk zuster!