Bekijk volle/desktop versie : Houden honden meer van de Profeet vzmh dan wij?!



23-05-2008, 19:48

Houden honden meer van de Profeet vzmh dan wij?!

[/SIZE]

Allaah De Verhevene zei:

[SIZE="2"]{....Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.}
07:176[/SIZE]


[SIZE="2"]
Het volgende verhaal is door Geleerde en Historicus Ibn Hajar Al-Asqalani Rahimahu Allah overgeleverd in zijn boek: "De kostbare juwelen"(Vol. 3, p. 202)

Holako, de tiranische Mongoolse leider die een invasie deed op Baghdad en duizenden geleerden en wetenschappers doodde in het jaar 1258 (675 Hijri) had de weg geopend voor Kruis-aanbiddende missionarissen om openlijk op te roepen naar het Christendom en Moslims te bekeren.

Op een dag trok een delegatie van de meest belangrijke Kruis aanbidders richting Baghdad, om een groot feest bij te wonen ter ere van de bekering van een belangrijke Mongoolse leider tot het Christendom. De Mongoolse leider had zijn meest favoriete jachthond dichtbij zich vastgebonden.

Een van de Kruis aanbidders begon een toespraak te geven waarin hij de Mongoolse leider complimenteerde voor zijn wijze besluit, vervolgens begon hij de Boodschapper van Allaah sala allahu alaihi wa salaam te bespotten. Hierop werd de hond gewelddadig en sprong op de Kruis aanbidder en begon hem te krabben.

Een van de aanwezigen wende zich tot de Kruis aanbidder en zei: "De hond deed dit om hetgeen je zei over Muhammed, sala Allahu alaihi wa salam."

De Kruis aanbidder veegde de opmerking van de man van tafel en zei arrogant: "Nee. Dat was niet de reden voor de reactie van de hond. Toen ik aan het woord was, wees ik met mijn hand en de hond dacht dat ik hem zou slaan." De Kruis aanbidder leek onbewogen door de gebeurtenis en ging weer verder met het bespotten en beledigen van de Profeet sala allahu alaihi wa salam.

Hierop brak de hond zichzelf los, sprong op de Kruis aanbidder, zette zijn tanden in zijn nek en trok zijn keel eruit. De man stier onmiddelijk. Deze gebeurtenis zorgde ervoor dat 40.000 Mongolen zich bekeerden tot de Islaam.

25-05-2008, 14:20


كَلَّا إِنَّهَ& #1575; تَذْكِر& #1614;ةٌ