Bekijk volle/desktop versie : ervaring met implanon??!!



Pagina's : [1] 2

23-05-2008, 15:30
dag dames,

ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met implanon, dat is dus een staafje wat in je bovenarm onder je huid wordt geplant, zodat je niet zwanger raakt. ik heb dat dus twee weken geleden laten doen (omdat ik nogal onhandig ben met de pil) maar ben erg bang dat ik er toch zwanger van raak, ben nog niet zolang geleden bevallen.

23-05-2008, 15:40


ervaringen Van andere die het wel hebben gezet : )

http://64.233.183.104/search?q=cache:923qp2-kCPEJ:www.medischforum.nl/onderwerp/1169+implanon&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl

23-05-2008, 15:48

Citaat door maysa84:
ervaringen Van andere die het wel hebben gezet : )

http://64.233.183.104/search?q=cache:923qp2-kCPEJ:www.medischforum.nl/onderwerp/1169+implanon&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl



dank je schat..

23-05-2008, 15:48
heeft niemand hier op m.nl ervaring?????????

please????????????

23-05-2008, 16:00



Citaat door xxnarjisxx:
dag dames,

ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met implanon, dat is dus een staafje wat in je bovenarm onder je huid wordt geplant, zodat je niet zwanger raakt. ik heb dat dus twee weken geleden laten doen (omdat ik nogal onhandig ben met de pil) maar ben erg bang dat ik er toch zwanger van raak, ben nog niet zolang geleden bevallen.





Ik heb ook implanon laten zetten voordat ik zwanger was van me zoontje en daarna verwijdert en werd ik binnen 3 maanden zwanger, en na de geboorte van me zoontje heb ik hem weer in laten zetten, en hamdoulillah ik ben zeer tevreden over in maart 2009 moet ik hem laten verwijderen (omdat ie maar 3 jaar in je arm mag zitten) Mocht ik dan aan een tweede kindje toe zijn, dan laat ik hem niet zetten, maar als dat niet is, dan laat ik hem zeker weer zetten. Ik was ook altijd een kluns met de pil, vergat hem bijna altijd, maar nu hoef ik nergens aan te denken, je bent gewoon 3 beschermd.

23-05-2008, 16:10
en hoe zit dat dan met borstvoeding.. kan dat ding geen kwaad?

of heb je hem pas na je borstvoeding-periode geplaatst.

ik ben ook echt een kluns wat de pil betreft..

23-05-2008, 16:10

Citaat door Atlas_Gebergte:
Ik heb ook implanon laten zetten voordat ik zwanger was van me zoontje en daarna verwijdert en werd ik binnen 3 maanden zwanger, en na de geboorte van me zoontje heb ik hem weer in laten zetten, en hamdoulillah ik ben zeer tevreden over in maart 2009 moet ik hem laten verwijderen (omdat ie maar 3 jaar in je arm mag zitten) Mocht ik dan aan een tweede kindje toe zijn, dan laat ik hem niet zetten, maar als dat niet is, dan laat ik hem zeker weer zetten. Ik was ook altijd een kluns met de pil, vergat hem bijna altijd, maar nu hoef ik nergens aan te denken, je bent gewoon 3 beschermd.


IS HET OOK ZO DAT JE ONREGELMATIG ONGESTELD BENT?
IK HOOR ZOVEEL NEGATIEVE DINGEN OVER DE IMPLANON, DAT IK ECHT BANG BEN OM ZWANGER TE RAKEN.

23-05-2008, 16:57
Heb het ook laten plaatsen en heb al ongeveer 6 maand mijn maandstonden niet gekregen.

Het voel heel raar aan om je maandstonden niet te hebben voel me ni zo vrouwelijk.

Als je hem voel zitten is de kans heel klein dat je zwanger word.

Voel je hem niet zitten dan is het niet goed geplaast en kan je zw worden.

Oja sins ik implanton gebruik is mijn huid niet zo zuiver meer.

23-05-2008, 16:58

Citaat door Atlas_Gebergte:
Ik heb ook implanon laten zetten voordat ik zwanger was van me zoontje en daarna verwijdert en werd ik binnen 3 maanden zwanger, en na de geboorte van me zoontje heb ik hem weer in laten zetten, en hamdoulillah ik ben zeer tevreden over in maart 2009 moet ik hem laten verwijderen (omdat ie maar 3 jaar in je arm mag zitten) Mocht ik dan aan een tweede kindje toe zijn, dan laat ik hem niet zetten, maar als dat niet is, dan laat ik hem zeker weer zetten. Ik was ook altijd een kluns met de pil, vergat hem bijna altijd, maar nu hoef ik nergens aan te denken, je bent gewoon 3 beschermd.

Kreeg jij iedere maand uw maandstonden,?

23-05-2008, 19:02
Kwebbel: ik heb maar een weekje borstvoeding gegeven (toen had ik hem nog niet geplaatst).


Narjis: Ik ben niet bang dat ik zwanger word, want ik heb hem al eerder gebruikt en nu zit hij al 2 jaar in me arm, ik ben ook onregelmatig ongesteld, blijft wel een paar maanden uit, maar daar maak ik me geen zorgen over hoor.



Soukaina83: nee niet iedere maand, en het verschilt per persoon. bij mij duurt het een paar maanden.

26-05-2008, 23:04

Citaat door Kwebbel_24:
en hoe zit dat dan met borstvoeding.. kan dat ding geen kwaad?

of heb je hem pas na je borstvoeding-periode geplaatst.

ik ben ook echt een kluns wat de pil betreft..


ik heb met moeite maar een maand borstvoeding kunnen geven, ben te snel uitgedroogd omdat ik na elke zwangerschap nogal depri ben, erg gestrest en emotioneel ben.

toen ik die implanon heb geplaatst had, gaf ik geen borstvoeding.
en als je net zo als mij een kluns bent met de pil, dan zou ik je dit aanraden, dan hoef je ook drie jaar niet aan die rotpil te denken

26-05-2008, 23:05

Citaat door Atlas_Gebergte:
Kwebbel: ik heb maar een weekje borstvoeding gegeven (toen had ik hem nog niet geplaatst).


Narjis: Ik ben niet bang dat ik zwanger word, want ik heb hem al eerder gebruikt en nu zit hij al 2 jaar in me arm, ik ben ook onregelmatig ongesteld, blijft wel een paar maanden uit, maar daar maak ik me geen zorgen over hoor.



Soukaina83: nee niet iedere maand, en het verschilt per persoon. bij mij duurt het een paar maanden.


het is nu zo dat ik die implanon sinds drie weken heb, en ben nu 8 dagen continu ongesteld ben, het is gewoon een bloedbad, is dat normaal???

27-05-2008, 00:47


ik heb die ook gehad en als je die goed door de dokter erin laat zetten is er niks aan de hand.
maar ik vond het persoonlijk niks.. omdat ik 3 maanden bloedingen had... niet echt fris en je kan als je op vakantie bent nooit je menstruatie uitstellen.

28-05-2008, 15:39
dus ik blijf de eerste drie maanden dagelijks ongesteld???

28-05-2008, 15:54
De ervaringen:

Je kunt er rugpijn van krijgen.
Je kunt onverwachts veel bloedingen van krijgen. Zo maanden lang ..
Maar dit hangt allemaal van persoon van persoon.
En over betrouwbaarheid de kans is echt heeeeeel klein zeg maar onbestaande dat je zwanger van word.
De implanon is zeker voor 5 jaar geldig. Af en toe controle doen om te zien dat het implanon nog op juiste plaats zit.

Pagina's : [1] 2