Bekijk volle/desktop versie : Zwangerschapsverlof (Belgie)?!



23-05-2008, 09:25
Hey ladies,

Onlangs werd me een vraag gesteld waarvan ik zelf het antwoord niet weet. Hoop dat jullie er wat van weten. Hoe zit het met zwangerschapsverlof als je geen vast contract hebt? Want voor diegene die vast werken, die hebben recht op zoveel maanden verlof en worden gwn verder uitbetaald. Een vriendin van mij is namelijk zwanger en heeft een jaarcontract, die verloopt eind juni. Zij bevalt ergens midden juli. Heeft zij dan ook recht op zwangerschapsverlof en krijgt ze dan ook een uitkering? Moehim, alle info is welkom..

Groetjes!

23-05-2008, 09:28


uitkering krijgt ze zoiezo als ze ontslagen wordt en ja verder heeft iedereen recht op zwangerschaps verlof
alleen wordt ze niet uitbetaald door haar werkever maar door de ziekenfonds
ze betalen je een gedeelte en de andere gedeelte de werkloze kas

23-05-2008, 10:10
Ja uitkering krijg je sowieso als je ontslagen wordt. Dus ze heeft recht op zwangerschapsverlof. Hoe lang wordt ze dan uitbetaald door de ziekenfonds?

Als er een site is met meer info, mag je die plaatsen

23-05-2008, 11:25

Citaat door blauwe_hemel:
Ja uitkering krijg je sowieso als je ontslagen wordt. Dus ze heeft recht op zwangerschapsverlof. Hoe lang wordt ze dan uitbetaald door de ziekenfonds?

Als er een site is met meer info, mag je die plaatsen


normaal gezien is het 15 weken in totaal en daarna kan ze doppen ( dus van de uitkering genieten )

en daarbij hefet het ook te maken of ze n meerling krijgt ja of nee
ze kan info verkrijgen op de site van haar eigen verzekering ik ben zelf verzekerd bij cm en daar staat ook veel info

http://www.cm.be

veel suc

en vertel haar dat ze zich overal moet aanmelden bij verschilende instanties
je krijgt veel kado's natuurlijk

23-05-2008, 11:27



Citaat door aytoesia:

normaal gezien is het 15 weken in totaal en daarna kan ze doppen ( dus van de uitkering genieten )

en daarbij hefet het ook te maken of ze n meerling krijgt ja of nee
ze kan info verkrijgen op de site van haar eigen verzekering ik ben zelf verzekerd bij cm en daar staat ook veel info

http://www.cm.be

veel suc

en vertel haar dat ze zich overal moet aanmelden bij verschilende instanties
je krijgt veel kado's natuurlijk


Hey meid, Shoekran voor je uitleg en de site! Zal het haar doorgeven inscha'Allah!

23-05-2008, 11:35
Voor meer info is het beter dat je naar de RVA stapt

23-05-2008, 11:47
dat moet ze allemaal regelen met haar ziekenfonds.

Moge Allah swt haar een vlotte bevalling geven, amien.

23-05-2008, 11:48

Citaat door Ghizlane_girl:
dat moet ze allemaal regelen met haar ziekenfonds.

Moge Allah swt haar een vlotte bevalling geven, amien.


Amien! Shoekran En jij ook inscha'Allah!

23-05-2008, 12:09

Citaat door blauwe_hemel:
Amien! Shoekran En jij ook inscha'Allah!


insha Allah!