Bekijk volle/desktop versie : Wie ook?



Pagina's : [1] 2

22-05-2008, 10:41
Ik zit met iets vervelend opgescheept, de laatste tijd als ik bid, dan kan ik me erg slecht concentreren, zo was ik laatst een boodschappenlijst aan het samenstellen tijdens het bidden ....

Vaak dwalen mijn gedacht ver..Natuurlijk vindt ik dit erg vervelend en weet ik dat ik betreffende salaat terug moet verrichten..

Wie heeft dat ook..en hoe pakken jullie dit aan ..

22-05-2008, 10:50


Niemand...

22-05-2008, 10:54
Iedereen heeft dat weleens. De één denkt aan wat ze gaat aandoen. De ander aan wat er zich afspeelde in die dag en ga zo maar verder.
Het beste is dat wanneer je het hebt gewoon 3za chitan en bid verder.

Als ik me niet vergis mag je salaat niet zomaar terug bidden omdat je vindt dat je niet goed gebeden hebt ofzo. Slechts wanneer je woedoe/salaat hebt verbroken dan mag je dat terug verrichten.

Ghair inshallah

22-05-2008, 10:56
Ik heb dat ook, allerlei gedachten komen dan in me op, kan dan soms niet eens meer herinneren welke soerah ik heb gebruikt.....

22-05-2008, 10:57


Ooh daar heb ik ook altijd zo een last van...

dan bid ik en denk ik niet aan andere dingen denken, niet aan andere dingen denken... en dan contreer ik me nog niet op mijn salaat

22-05-2008, 10:58
Je moet het gebed niet zien als iets wat je ff moet gaan doen. jezelf voor je gebed voorbereiden helpt, door voor het gebed even Koran of Hadith te lezen of luisteren. Bewust Woedoe doen en je realiseren dat je in gesprek gaat met de Majesteuze Schepper van de Hemelen en Aarde waavan iedereen afhankelijk is.

22-05-2008, 10:58
Ow ben blij dat ik niet de enige ben...Hoezo je mag je je gebed niet herhalen, doe dat vaak wanneer ik weer eens in de war ben en zoals bruidje niet weet wat ik gezegd heb....

22-05-2008, 11:01

Citaat door _Za3im_:
Je moet het gebed niet zien als iets wat je ff moet gaan doen. jezelf voor je gebed voorbereiden helpt, door voor het gebed even Koran of Hadith te lezen of luisteren. Bewust Woedoe doen en je realiseren dat je in gesprek gaat met de Majesteuze Schepper van de Hemelen en Aarde waavan iedereen afhankelijk is.

Je hebt helemaal gelijk, doe het vaak snel snel tussen de bedrijven door, en luister met een oor of mijn kinderen elkaar niet in de haren vliegen....

Maar moet er meer tijd en rust voor nemen!

22-05-2008, 11:10

Citaat door Sophia-30:
Ik zit met iets vervelend opgescheept, de laatste tijd als ik bid, dan kan ik me erg slecht concentreren, zo was ik laatst een boodschappenlijst aan het samenstellen tijdens het bidden ....

Vaak dwalen mijn gedacht ver..Natuurlijk vindt ik dit erg vervelend en weet ik dat ik betreffende salaat terug moet verrichten..

Wie heeft dat ook..en hoe pakken jullie dit aan ..


Ja, het is niet zo gek. Iedereen heeft er last van.
Wat wel helpt is om de soera's die je tijdens je gebed wilt reciteren op te zoeken in de Quraan en te lezen wat de bijbehorende vertaling is. Dit heeft mij geholpen om in ieder geval bij Alfatiha mijn gedachten erbij te houden. Bijvoorbeeld bij de zin: ' Ihdini sirata al moestaqiem', denk ik ' Ya rabb, leid ons op het juiste pad en laat ons niet afdwalen.'

Na het effect hiervan ben ik meer vertalingen gaan opzoeken en ik merk echt dat het werkt!

22-05-2008, 11:14

Citaat door Sophia-30:
Ow ben blij dat ik niet de enige ben...Hoezo je mag je je gebed niet herhalen, doe dat vaak wanneer ik weer eens in de war ben en zoals bruidje niet weet wat ik gezegd heb....


Ik ga het u proberen uit te leggen.

22-05-2008, 11:20
Dank jullie wel dames en heer, heb er veel aan..

Ben nu even weg..Nina leg maar uit..ik kom je reactie wel straks tegemoet..

22-05-2008, 11:21

Citaat door bruidje:
Je hebt helemaal gelijk, doe het vaak snel snel tussen de bedrijven door, en luister met een oor of mijn kinderen elkaar niet in de haren vliegen....

Maar moet er meer tijd en rust voor nemen!


yup, maar dat schiet niet op, dan kun je beter gymnastiek gaan doen ofzo.

22-05-2008, 11:26



Citaat door asiamoslima:
Ja, het is niet zo gek. Iedereen heeft er last van.
Wat wel helpt is om de soera's die je tijdens je gebed wilt reciteren op te zoeken in de Quraan en te lezen wat de bijbehorende vertaling is. Dit heeft mij geholpen om in ieder geval bij Alfatiha mijn gedachten erbij te houden. Bijvoorbeeld bij de zin: ' Ihdini sirata al moestaqiem', denk ik ' Ya rabb, leid ons op het juiste pad en laat ons niet afdwalen.'

Na het effect hiervan ben ik meer vertalingen gaan opzoeken en ik merk echt dat het werkt!


zo doe ik het ook

22-05-2008, 11:34

Citaat door maroc_meisje17:
zo doe ik het ook

22-05-2008, 12:02

Citaat door Sophia-30:
Ik zit met iets vervelend opgescheept, de laatste tijd als ik bid, dan kan ik me erg slecht concentreren, zo was ik laatst een boodschappenlijst aan het samenstellen tijdens het bidden ....

Vaak dwalen mijn gedacht ver..Natuurlijk vindt ik dit erg vervelend en weet ik dat ik betreffende salaat terug moet verrichten..

Wie heeft dat ook..en hoe pakken jullie dit aan ..


Misschien komt het door de waswaas.. Jou imaan is denk ik niet sterk genoeg. Probeer eens tijdens het gebed, als dat wat je zegt voorkomt, 3x te nep-spugen aan je linkerschouder en a3oedoe billahie mina shaitan irajiem te zeggen. Misschien dat het dan helpt

Pagina's : [1] 2