Bekijk volle/desktop versie : Drie vragen voor de Moslims



21-05-2008, 21:09
Op een dag besloten de Joden naar de Moslims toe te gaan om ze drie vragen te stellen over Allah subhana allahoe wa ta3ala. Een Jood sprak het Islamitische volk toe en zei: "Ik stel jullie drie vragen. Als jullie ze kunnen beantwoorden zijn jullie echte moslims."

De Jood gaat het podium op en stelt de eerste vraag: “Wat was er voor Allah (subhana allahoe wa ta3ala)?” De Moslims wisten er geen antwoord op.

De jood stelt de tweede vraag: “Waar kijkt Allah (subhana allahoe wa ta3ala) nu?” De moslims wisten er weer geen antwoord op.

[B][COLOR="Blue"]De jood stelde tenslotte de laatste vraag: "Wat doet Allah (subhana allahoe wa ta3ala) nu?" De moslims wisten het weer niet. Een klein jongetje van 7 jaar trok aan de arm van zijn vader en zei: "Aub baba, laat mij deze vragen beantwoorden." Zijn vader zei: "Lieve zoon, als jij antwoord op die vragen hebt zeg het dan."

Dus de jongen stapt naar voren en zegt tegen de jood: "Stel mij die vragen weer". De jood kijkt de jongen aan en zegt: "Oke ik zal de vragen weer stellen."

Eerste vraag: "Wat was er voor Allah (subhana allahoe wa ta3ala)?" De jongen zei: "Ik zal jou eens wat vragen. Kan jij tot 10 tellen?" De jood zegt: "Ja." en hij begint tot 10 te tellen. De jongen vraagt aan de jood of hij van 10 tot 1 kan tellen? De jood zegt dat hij dat natuurlijk kan en begint van 10 tot 1 te tellen. De jongen vraagt aan de jood: "Wat is er voor de 1?" De jood zegt heel stoer: "0." "Juist dat is goed, voor Allah subhana allahoe wa ta3ala was er niks."

De jood stond versteld en zei: "Oke, volgende vraag: Waar kijkt Allah (subhana allahoe wa ta3ala) nu?" De jongen stak een kaars aan voor de jood en zei: "Waar schijnt deze kaars allemaal?" De jood antwoordde: "Overal.." De jongen zei hierop: "Ja, Allah subhana allahoe wa ta3ala ziet ook alles. Hij ziet alles wat er gebeurt.."

De jood zei tegen de jongen: "Nou oke ik stel je de laatste vraag....." De jongen zei: "Voordat je deze vraag stelt mag ik aub op het podium en jij hier in mijn plaats? zodat alle moslims me kunnen horen." De jood antwoordde: "Ja natuurlijk..." De jongen gaat het podium op en vroeg de jood om hem de laatste vraag te stellen. De jood zei "Oke: Wat doet Allah (subhana allahoe wa ta3ala) nu??" De jongen antwoordde: "Weet je wat Allah subhana allahoe wa ta3ala nu doet…??? Hij haalt zo net een jood naar beneden en een moslim omhoog!"



ma3a salama[/COLOR][/B]

21-05-2008, 21:24


up up mooi verhaaltje