Bekijk volle/desktop versie : Flirten



21-05-2008, 19:40
Flirten is een vorm van communicatie in de vorm van door lichaamstaal en / of opmerkingen tussen mensen waarin je kunt aangeven dat je de ander aantrekkelijk vindt. Flirten kun je door middel opmerkingen, oogcontact of aanraking. De meeste mensen zien het als een onschuldig spelletje maar het kan ook het begin zijn van een relatie als de ander positief reageert. Tegenwoordig kan er ook geflirt worden via e-mail, telefoon en sms. Flirten is meestal luchtig en speels en zonder verwachtingen of ernstige bijbedoelingen. Wanneer de ander niet positief reageert is er meestal niets verloren. Flirten vormt onderdeel van en het begin in de menselijke hofmakerij een ouderwets woord voor de menselijke paringsdans, tegenwoordig noemt met het meestal verleiden of versieren.

Vooralsnog vind ik het belachelijk hoe men hiermee omgaat. je zelfrespect voorbij laten varen voor een bepaald persoon, Schunnige opmerkingen, onbeschoft, je houdt je eer noch trots in waarde.
Vandaag weer meegemaakt, een aantal puberale Marokkanen die naar een vrouw met klasse staan te pss'ten.
Ik mag aannemen dat ze een aangename opvoeding hebben genoten, waarom doe je dat dan in godsnaam, gewoon niet geluisterd?

Wat is jullie inzicht hierop?

Monde.

21-05-2008, 19:46


flirten is leuk, haha

21-05-2008, 19:48

Citaat door Jasmina_:
flirten is leuk, haha


Misschien is flirten een te bescheiden woord, versieren?

21-05-2008, 19:55
Vandaag weer meegemaakt, een aantal puberale Marokkanen die naar een vrouw met klasse staan te pss'ten.
Ik mag aannemen dat ze een aangename opvoeding hebben genoten, waarom doe je dat dan in godsnaam, gewoon niet geluisterd?

Dat is de Marokkaanse manier van flirten, walgelijk! Flirten kan daarentegen ook netjes zijn, door iemand een compliment te geven. Dus het is maar net hoe jij flirt met een ander.

21-05-2008, 19:56



Citaat door Mondegreen:
Misschien is flirten een te bescheiden woord, versieren?


ja kan ook he!

21-05-2008, 19:56

Citaat door girl_16:
Vandaag weer meegemaakt, een aantal puberale Marokkanen die naar een vrouw met klasse staan te pss'ten.
Ik mag aannemen dat ze een aangename opvoeding hebben genoten, waarom doe je dat dan in godsnaam, gewoon niet geluisterd?

Dat is de Marokkaanse manier van flirten, walgelijk! Flirten kan daarentegen ook netjes zijn, door iemand een compliment te geven. Dus het is maar net hoe jij flirt met een ander.



Ja, dat is helemaal waar.
Maar heb het nu puur over de Marokkanen, van de leeftijd, 16 tot, 25.
Woon in Amsterdam, daar heb je dit om elke hoek, word daar zelf kotsmisselijk van.

21-05-2008, 20:01

Citaat door Mondegreen:
Ja, dat is helemaal waar.
Maar heb het nu puur over de Marokkanen, van de leeftijd, 16 tot, 25.
Woon in Amsterdam, daar heb je dit om elke hoek, word daar zelf kotsmisselijk van.


Oké, dat had je er niet bij vermeld. Ik vind het persoonlijk erg ongepast als je op die manier de aandacht probeert te wekken bij iemand. Maar ja dat zijn de pubers van nu hè. Ze kennen geen manieren noch zelfrespect.

Ps. Niet iedereen natuurlijk, maar velen.