Bekijk volle/desktop versie : MKB-voorzitter wil ziektedagen laten inhalen



21-05-2008, 17:39
ALPHEN AAN DEN RIJN - Werknemers zullen in de toekomst alle uren moeten inhalen die zij door ziekte verzuimen. Dat zegt MKB-voorzitter Loek Hermans in een interview met het vakblad Arbo, dat in juni verschijnt.

Dat gaat niet van vandaag op morgen, aldus de voorman van de werkgeverskoepel voor het midden- en kleinbedrijf. We moeten in de toekomst streven naar andere arbeidsverhoudingen, vindt Hermans.

Hij wijst erop dat er steeds meer zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) komen. ‘Die zzp'ers sluiten contracten met ondernemers. U denkt toch niet dat een ondernemer betaalt als de afspraak niet wordt nagekomen. Waarom dan wel bij een werknemer’, vraagt Hermans zich af. ‘Als werkgever en werknemer een arbeidscontract van 1.800 uur per jaar afspreken en iemand komt maar 1.600 uur, dan is het toch niet meer dan logisch dat die uren worden ingehaald?’

http://www.volkskrant.nl/economie/article539794.ece/MKB-voorzitter_wil_ziektedagen_laten_inhalen

21-05-2008, 17:40


Ik ben niet geboren om te werken.
Ik ben geboren om mijn filosifische vraag te bantwoorden welke namelijk:
"Waarom zijn we hier?" is.

21-05-2008, 18:07

Citaat door Slaz:
Ik ben niet geboren om te werken.
Ik ben geboren om mijn filosifische vraag te bantwoorden welke namelijk:
"Waarom zijn we hier?" is.


dan lijkt het me zaak eerst de vraag 'hoe kom ik aan mijn vreten?' te beantwoorden.

21-05-2008, 18:08

Citaat door atropos:
dan lijkt het me zaak eerst de vraag 'hoe kom ik aan mijn vreten?' te beantwoorden.

Nee hoor.

21-05-2008, 18:10



Citaat door Slaz:
Nee hoor.


je leeft van je rijke ideeen, zeker.

wat zul jij dan graatmager zijn.