Bekijk volle/desktop versie : Verdriet "Wees niet bedroefd" / "Laa Ta7zan"



19-05-2008, 00:26
Een zeer stimulerend boek in deze moeilijke tijd, waarin we veel te kampen hebben met onzekerheden. Zowel van buitenaf als van binnenuit.

Het boek is behoorlijk pro-optimisme en helpt je door de zware tijden heen. Het is onderbouwd met verzen uit de Quraan, overleveringen van de profeet, maar ook met zeer significante gedichten en uitspraken van bekende (niet islamitische) dichters en filosofen.

Kortom een boek met veelzijdige intelligente argumenten, waar we voldoening uit kunnen halen om onze leven tot het uiterste te benutten.

Ik zal een klein stukje neerzetten om jullie een idee te geven over de inhoud van dit boek. Ik zou dit graag willen voorzetten, mits jullie dit interessant lijkt en hier behoefte aan hebben.

19-05-2008, 00:26


Vandaag is alles wat u hebt[/FONT][/SIZE]

[SIZE="3"][FONT="Book Antiqua"]Als u 's ochtends wakker wordt, verwacht dan niet om de avond te zien - leef alsof vandaag alles is wat u hebt. Gisteren is voorbij met al zijn goede en slechte dingen, terwijl morgen nog niet is aangebroken. Uw levensduur bestaat uit slechts één dag. Alsof u daarop geboren bent en aan het eind ervan zult sterven. Met deze houding zult u niet bekneld raken tussen de obsessie van het verleden met al zijn angsten, en de hoop op de toekomst met al zijn onzekerheden.
Leef voor vandaag: gedurende deze dag kunt u met een waakzaam hart bidden, begripvol de Quraan reciteren en Allah oprecht gedenken. Op deze dag moet u maat houden met uw activiteiten, tevreden zijn met het u toegewezen deel, en zich bezig houden met uw uiterlijk en gezondheid.

Deel de uren van deze dag in, zodat u jaren uit minuten kunt halen en maanden uit seconden. Zoek naar vergiffenis van uw Heer, gedenk Hem, bereid u voor op het uiteindelijke vertrek uit deze wereld, en leef vandaag gelukkig en in vrede. Wees tevreden met uw levensonderhoud, met uw vrouw, uw kinderen, uw werk, uw huis en uw positie in het leven.

Neem dus wat Ik u gegeven heb en behoor tot de dankbaren.
(Qs Al-A'raaf 7: 144)

25-05-2008, 23:14
heeel mooi meid!! heb je dr nog meeer, ik wil het boek ook lezen kan je meschien vertellen waar ik het kan krijgen.
alvast bedankt xxxx

26-05-2008, 14:23
Hi Yasmin,

Je kan m vrijwel in elke islamitische boekhandel kopen. Als je uit Amsterdam komt, verwijs ik je naar B oekhandel Dilara in Bos en Lommer

Ik zal binnenkort weer n's een hoofdstukje neerzetten. Zo kan ik ook weer gaan lezen, na lange tijd

27-05-2008, 15:06


heel goed mevrouw

27-05-2008, 15:19
Weet ik

Ik hou je op de hoogte als er een vervolg komt

12-09-2008, 13:44
Er kwam dus geen vervolg, omdat we het boek hebben weggegeven