Bekijk volle/desktop versie : Help!



18-05-2008, 22:17
Salaam Alikom allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig want ik heb een probleem.
Ik wil heel graag de koran lezen en verzen uit mijn hoofd leren, maar ik kan geen arabisch lezen of schrijven
Ik kan wel de koran gaan lezen in gewonen ABC-letters zeg maar, maar dan weet ik de juiste uitspraak niet, omdat ik die arabisch zeg maar niet kan de enige verzen die ik ken zijn, soerat al Faatiha, Qul howa Allah oe ahad en Qul a oedi birabinaas. (sorry voor de spelling, weetniet hoe ik het anders moet typen).
Dus hierbij vraag ik jullie hulp, wat kan ik gaan doen? wat is de beste manier om de koraan te lezen & te leren?
Alvast bedankt allemaal!
Ghair Insha Allah

18-05-2008, 22:21


veel luisteren naar recitatie, dan hoor je hoe je het uit moet spreken..
en tijdens het luisteren hou je de koraan erbij en lees je het woord en hoor je het tegelijk en weet je ook meteen hoe je het uitspreekt..

misschien kan je zuster vinden die samen met jou kan lezen of kan je les volgen bij iemand in moskee..

moge Allah je bijstaan!!

18-05-2008, 22:24
Chokran voor je reactie.
Dat is inderdaad een goed idee, ik zal er naar luisteren en de tekste erbij houden en ik zal ook aan mijn zus vragen of ze me kan helpen.
bedankt!
Moge Allah je belonen met het eeuwige paradijs!

18-05-2008, 22:24
Ja zoals bent_anoniem1 zei luister naar recitaties. Zo ga je de uitspraak leren insha'Allah. Kijk bij mn ot dan vind je een paar suwar met uitspraak erbij ...misschien heb je er wat aan

18-05-2008, 22:45


Chokran allemaal!
Heb zeker wat gehad aan jullie reacties!
Moge Allah jullie bijstaan, insha allah!

18-05-2008, 22:49

Citaat door Maghrebia.2008:
Chokran voor je reactie.
Dat is inderdaad een goed idee, ik zal er naar luisteren en de tekste erbij houden en ik zal ook aan mijn zus vragen of ze me kan helpen.
bedankt!
Moge Allah je belonen met het eeuwige paradijs!


amien! wa Iyaki.!

18-05-2008, 22:51
Nog een tip: transcriptie lezen met je mp3-speler.

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/transliteration/

18-05-2008, 22:54
Door vaak naar Koraan te luisteren onthoudt je de surat Makkelijker( luister naar je Favo reciteur )En meld je daarnaast ergens waar je arabische lessen kan vlgen.