Bekijk volle/desktop versie : Help



18-05-2008, 22:08
Salaam Alikom allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig want ik heb een probleem.
Ik wil heel graag de koran lezen en verzen uit mijn hoofd leren, maar ik kan geen arabisch lezen of schrijven
Ik kan wel de koran gaan lezen in gewonen ABC-letters zeg maar, maar dan weet ik de juiste uitspraak niet, omdat ik die arabisch zeg maar niet kan de enige verzen die ik ken zijn, soerat al Faatiha, Qul howa Allah oe ahad en Qul a oedi birabinaas. (sorry voor de spelling, weetniet hoe ik het anders moet typen).
Dus hierbij vraag ik jullie hulp, wat kan ik gaan doen? wat is de beste manier om de koraan te lezen & te leren?
Alvast bedankt allemaal!
Ghair Insha Allah

18-05-2008, 22:39


Salaam maleikom,

Ik zelf beheers de arabisch taal ook niet, maar wat je kan doen is inderdaad die vertaalde boekjes kopen met de soera's erin en hoe vaker je het leest hoe makkelijker het voor jou zal worden, om te weten hoe je het uit spreekt kan je veel naar koranrecitatie's luisteren van iemand die duidelijk reciteert en verder kan je ook koran lessen nemen.

Wat ik deed is, mijn buurvrouw gaf ons koran lessen, en ook de uitspraak want dat is namelijk erg belangrijk..

Succes en Moge Allah het voor jou vergemakkelijken om jou doel inschallah te bereiken.

wa salam...

18-05-2008, 22:46
Chokran lieve zuster!
Bedankt voor je hulp
Moge Allah je bijstaan, insha Allah!

18-05-2008, 23:01

Citaat door Maghrebia.2008:
Salaam Alikom allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig want ik heb een probleem.
Ik wil heel graag de koran lezen en verzen uit mijn hoofd leren, maar ik kan geen arabisch lezen of schrijven
Ik kan wel de koran gaan lezen in gewonen ABC-letters zeg maar, maar dan weet ik de juiste uitspraak niet, omdat ik die arabisch zeg maar niet kan de enige verzen die ik ken zijn, soerat al Faatiha, Qul howa Allah oe ahad en Qul a oedi birabinaas. (sorry voor de spelling, weetniet hoe ik het anders moet typen).
Dus hierbij vraag ik jullie hulp, wat kan ik gaan doen? wat is de beste manier om de koraan te lezen & te leren?
Alvast bedankt allemaal!
Ghair Insha Allah

je kan ook gewoon luisteren naar een recitatie, tot je het van buiten kent

19-05-2008, 00:21


Chokran lieve zuster!
Bedankt voor je hulp
Moge Allah je bijstaan, insha Allah!

Inschallah, Het gaat je wel lukken, is mij ook gelukt..

Liefs

19-05-2008, 00:36
Salaam Mo3alaikom,

Ik kan je insha' allah wel helpen....

Er zijn 2 sites genaamd al yaqeen.nl en al-islam.nl

Als je daar bent klik je op audio en dan op leer koran. Een sheigh leest dan koran en het wordt dan vers voor vers herhaalt door kinderen. Dit is een hele goede manier om de sura's te leren..

Ik hoop je insha allah hierbij een beetje geholpen te hebben

wa'salaam,

umm youssra