Bekijk volle/desktop versie : Help wil een huis kopen!!!!



Pagina's : [1] 2

28-12-2003, 18:23
Hallo dames en heren,

Kunnen jullie mij even wat advies geven wat je allemaal moet doen en wanneer je in aanmerking komt om een huis te kunnen kopen??

Liever stap voor stap alles zo'n beetje uitleggen wat ik moet weten en moet doen om een huis te kopen, en waar ik moet opletten.

En graag ook wat sites met makelaars en woningen die te koop zijn.


Ik ben zo hoooooopeloos opzoek naar een koopwoning.

Alle advies en informatie is welkom en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen om niet geflasht te worden of iets dergelijks.


Ben jullie erg dankbaar voor alle informatie.


Groetjes Tagouia

28-12-2003, 18:34


Salaam meid,

Wil je een huis in Nederland kopen?? Ik weet niet of dat zo verstandig is want dat zou betekenen dat je een hypotheek moet afsluiten (tenzij je natuurlijk zoveel geld gespaard hebt!). Als je een hypotheek hebt dan betekent het dat je rente afdraagt en dat is niet toegestaan binnen de Islam. Dus in feite is het niet mogelijk om hier een huis te kopen tenzij je het geld kunt lenen zonder rente te hoeven afdragen en het huis dus in een keer kan betalen.

Succes!

28-12-2003, 18:55

Citaat:
Origineel gepost door Tagouia_78
Hallo dames en heren,

Kunnen jullie mij even wat advies geven wat je allemaal moet doen en wanneer je in aanmerking komt om een huis te kunnen kopen??

Liever stap voor stap alles zo'n beetje uitleggen wat ik moet weten en moet doen om een huis te kopen, en waar ik moet opletten.

En graag ook wat sites met makelaars en woningen die te koop zijn.


Ik ben zo hoooooopeloos opzoek naar een koopwoning.

Alle advies en informatie is welkom en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen om niet geflasht te worden of iets dergelijks.


Ben jullie erg dankbaar voor alle informatie.


Groetjes Tagouia
Salaam.

Ga naar http://www.dehypotheker.nl
Daar staat alle informatie die je moet weten.
Je kan ook online uitrekenen hoeveel je mag lenen.

Me3e salama.

28-12-2003, 19:01
Ik wil een huis hier in NED. kopen inshallah!!
Je hebt wel gelijk in wat je zegt! Laat ik dit zeggen IK BEN NIET ZO RIJK om het in een keer te kopen ( net als de meesten). Ik heb het nu heeeeeel erg nodig omdat ik momenteel geen andere keus heb en ik heb mijn redenen daarvoor!! Ik begrijp je zorg mijn zuster.


Anyway voor mensen die mij gaan vertellen over de rente enz. ik ben op de hoogte daarvan.

Wat ik wel wil is gewoon wat advies en hulp zoals ik al eerder heb genoemd in mijn mail.

Tegenwoordig koopt iedereen een huis in Ned.

Hoop op jullie advies.


Groetjes Tagouia

28-12-2003, 19:02



Citaat:
Origineel gepost door PlusMinus
Salaam.

Ga naar http://www.dehypotheker.nl
Daar staat alle informatie die je moet weten.
Je kan ook online uitrekenen hoeveel je mag lenen.

Me3e salama.
Ik dank je voor je advies en ik zal zo kijken.


thx

28-12-2003, 19:15
Hoi meid,

Hier een paar tips die ooit van iemand had gekregen, toen ik zelf opzoek was naar een koopwoning, in eerste instantie wou ik liever een huurwoning samen met mijn verloofde, maar zoals je zelf al weet is de woningmarkt momenteel niet al te best, en zeker niet in de randstad! Gelukkig heb ik een maand geleden een huuwwoning gekregen (wonder boven wonder), en hoefde ik gelukkig geen koopwoning te nemen, want dat is niet zomaar wat!

Om te beginnen zou ik als ik jou was eerst proberen om een werkgeversverklaring bij je baas los te krijgen.

Een werkgeversverklaring is een formulier die je bij elke hypotheekkantoor of bank gratis kan krijgen.
Je kan hem ook downloaden en afdrukken:

http://www.hwn.nl/downloads/WERKGEVERSVERKLARING.doc

Hierin vult het hoofd van de financiele administratie of personeelszaken een aantal persoonlijke gegevens van je in. Zoals bijvoorbeeld je jaarsalaris.

Daarnaast.....wat heel belangrijk in jouw geval is....kan hij of zij aangeven of er een kans bestaat op een vaste dienstverband bij ongewijzigde bedrijfsomstandigheden.
Als je baas op het formulier een kruisje bij "JA" zet , dan heb je de hoofdprijs!!!!!!!

Dit betekent dat een bank deze werkgeversverklaring als vaste dienst ziet!

Hetzelfde verhaal geld ook voor je partner/man!

Ga met het formulier naar een tussenpersoon in verzekeringen en hypotheken en laat daar uitrekenen wat je maximaal kan lenen.
Bij de bank zelf hoef je het niet te proberen!
Daar krijg je maximaal 4x het inkomen.

Nog een aantal hele belangrijke tips voor als je straks op huizenjacht gaat......

Breng nooit een bod uit op een woning als je niet zeker weet of je die woning wel wil hebben. Als de makelaar het bod accepteert dan MOET je de woning kopen!!!!!!

Ga nooit op meerdere woningen tegelijk bieden. Als 2 eigenaren tegelijk je bods accepteren dan ben je de gelukkige koper van........jawel....2 woningen! Deze kan je natuurlijk nooit kopen dus word je voor de rechter gesleept! Handel dus bod voor bod af!

Als je gaat bieden, doe dit dan altijd in combinatie met een datum wanneer je de sleutel voor die woning wilt hebben:

Bijvoorbeeld: 180.000 euro en aanvaarding 1 april 2004!

Het allerbelangrijkste is het volgende:

Sommige makelaars vragen aan je of de hypotheek eventueel een probleem zou kunnen zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hierop antwoorden: " Nee hoor, geen probleem"!
Waarna de makelaar zou kunnen zeggen: "Dus ontbindende voorwaarden voor financiering is niet nodig"?!

ZEG NOOIT DAT DE HYPOTHEEK GEEN PROBLEEM IS!!!!!!!!!
Vraag altijd naar 3 weken ontbindende vorwaarden voor financiering!!!!
Controleer of dit ook in de koopovereenkomst staat!!!!!!!!!!!!!!!

Als dit namelijk niet het geval is, dan zit je ten alle tijde vast aan de woning, ongeacht of je de hypotheel wel of niet kan krijgen!!!

In het zuurste geval moet je 10% boete betalen! EN dat is heel zuur!!!


Meer tips volgen!


28-12-2003, 19:22
Ps: kijk op http://www.funda.nl dat is de meest uitgebreide site met aanbod van koopwoningen.

28-12-2003, 19:36
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH BEDANKT BEDANKT BEDANKT....hier heb ik wat aan!!

Ik dank jullie allemaal en ik zal er rustig op die sites kijken.


Nog meer advies en hulp heeeeeeeeeeeeel graag.



THX ALL voor de informatie en advies echt waar!!

Veeeeeeeeeeeel liefs Tagouia

28-12-2003, 19:44
Nou meid hier nog wat tips en info, denk er goed over na!!


Het verschil tusen huren en kopen......


---------------HUREN-----------------------------

-Dure maandlast
-Huurprijs ieder jaar hoger
-Geen mooie keuken of badkamer
-Geen vermogensopbouw (geen winst)

+ Binnen een maand de huur opzeggen
+ Als je gaat scheiden geen schulden door huur
+ Woning wordt door verhuurder bijgehouden
+ Je kan alles lekker vies en kapot maken

---------------KOPEN-------------------------------

+Lage maandlast
+Maandlast wordt steeds lager
+Vaak een mooie keuken en badkamer
+Na 1 jaar begin je winst te maken
Daarom rijden alle Nederlanders een mooie auto!!!!!!!

-Als je gaat verkopen dan ga je door een helse tijd heen als de markt
slecht is zoals nu!
-Als je binnen een jaar uit elkaar gaat dan heb je nog niet echt winst.
De kosten koper heb je er nog niet uitgehaald. De schuld wordt
gedeeld door 2 ( Lees verder bij SCHULD)
-Je moet de woning goed in de gaten houden (Onderhoud)


Als je moet gaan verkopen en je hebt schuld aan de bank!

Situatie:

Samira en Rachid kopen een woning voor 150.000
de kosten koper zijn ongeveer 10%
Hierdoor hebben ze een totale hypotheek afgesloten van 165.000

na 8 maanden besluiten Samira en Rachid om uit elkaar te gaan.
Ze bellen een makelaar op die woning gaat verkopen.

De makelaar zegt dat de woning een klein beetje in prijs is gestegen sinds ze het gekocht hebben.
De woning is nu namelijk 155.000 waard.

Maar het probleem is dat Samira en Rachid een schuld hebben van
165.000.

Als ze de woning verkopen 165.000 dan komen ze er zonder schuld vanaf! Maar...zegt de makelaar...dat gaat niet lukken!
De woning wordt uiteindelijk verkocht voor 155.000

Ze betalen de bank de 155.000 terug en de rest daar moeten ze allebei appart een lening voor afsluiten.

Samira en Rachid gaan uit elkaar en hebben ieder een schuld van 5.000.

Stel dat Rachid en samira 5 jaar in de woning hebben gewoond.
Hun hypotheek was 165.000.
Na vijf jaar gaan ze uit elkaar en de woning is 230.000 waard.
Ze betalen samen aan de bank 165.000 en de rest mogen ze delen.

Rachid en Samira zijn uit elkaar en ieder heeft 32.500 euro op de bank bijgeschreven gekregen. Lekker toch?? Dat is ruim 70.000 gulden!!!!

Ach meid weet je wat het is??
Almaktab, dat is het!!!!

Waar een wil is is een weg!

Van huren word je in ieder geval nooit rijk!!

Hoop dat je hier wat aan hebt gehad, nog een vraagje ben je getrouwd of ben je dat binnenkort van plan??

28-12-2003, 20:09
Waar ik nu woon is al me derde koopwoning,
Dus ervaring heb ik zeker.

Tegenwoordig is het volgens de wet, altijd 3 maanden bedenk tijd.
Je kunt in die 3 maanden zonder kosten, van het huis afzien zonder reden.

• juist wel op verschillende woning een bod brengen, of zoveel inschrijven op een nieuwe woning. de kans dat je een woning krijgt is niet altijd groot, dus zoveel inschrijven.
• Ervaring is nieuwe woning stukke goedkoper dan bestaande woningen. (vrij op naam) al een voordeel. Omdat de marktwaarde de prijs bepaalt bij nieuwe woning en niet als het oude woning is de eigenaar de prijs bepaald.
• Laat je adviseren welke soort hypotheek je neemt.
• Ga je bij alle banken langs voor een offerte, het kan je soms echt veel geld schelen, goed kijken welke soort verzekering je er bij afsluit.

28-12-2003, 20:18

Citaat:
Origineel gepost door Hadria
Waar ik nu woon is al me derde koopwoning,
Dus ervaring heb ik zeker.

juist wel op verschillende woning een bod brengen
Leg eens uit, wat de voordeel is van op meerdere huizen tegelijk bieden?? dat lijkt me nou juist geen goed idee!! De reden daarvan, lees maar boven...!

28-12-2003, 20:33

Citaat:
Origineel gepost door Bent_Fes
Leg eens uit, wat de voordeel is van op meerdere huizen tegelijk bieden?? dat lijkt me nou juist geen goed idee!! De reden daarvan, lees maar boven...!
Je kunt een bod brengen, dat niet bindend is.
Je tekent ook een contract dat niet bindend is bij de makelaar.
Alleen als je hypotheek rond kan krijgen, bijv kan je het contract in bindend zetten.

Want je tekent altijd eerst een contract, dat niet bindend is. ( 4 maanden tijd om een hypotheek te regelen)
Met dat contract ga je ook naar de banken.
Als je bijv niet lukt met hypotheek. Kan je zonder kosten er vanaf zien.

Ik had op 4 huizen inschrijven, ik had ze toevallig allemaal gekrijgen.
Het beste huis heb ik gekozen en die andere 3 zonder kosten afgezegd.

28-12-2003, 20:34



Citaat:
Origineel gepost door Tagouia_78
Hallo dames en heren,

Kunnen jullie mij even wat advies geven wat je allemaal moet doen en wanneer je in aanmerking komt om een huis te kunnen kopen??

Liever stap voor stap alles zo'n beetje uitleggen wat ik moet weten en moet doen om een huis te kopen, en waar ik moet opletten.

En graag ook wat sites met makelaars en woningen die te koop zijn.


Ik ben zo hoooooopeloos opzoek naar een koopwoning.

Alle advies en informatie is welkom en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen om niet geflasht te worden of iets dergelijks.


Ben jullie erg dankbaar voor alle informatie.




Groetjes Tagouia
wil je in je eentje een huis kopen?
met een inkomen lukt het je niet , het is moeilijk. maar ik wens je veel succes meid

28-12-2003, 20:37

Citaat:
Origineel gepost door Hadria
Je kunt een bod brengen, dat niet bindend is.
Je tekent ook een contract dat niet bindend is bij de makelaar.
Alleen als je hypotheek rond kan krijgen, bijv kan je het contract in bindend zetten.

Want je tekent altijd eerst een contract, dat niet bindend is. ( 4 maanden tijd om een hypotheek te regelen)
Met dat contract ga je ook naar de banken.
Als je bijv niet lukt met hypotheek. Kan je zonder kosten er vanaf zien.

Ik had op 4 huizen inschrijven, ik had ze toevallig allemaal gekrijgen.
Het beste huis heb ik gekozen en die andere 3 zonder kosten afgezegd.
Ja maar jij hebt het over nieuwbouw, of woningen die nog gebouwd moeten worden, en inschrijven is toch net iets anders dan een bod brengen op een woning....als ik me niet vergis?

28-12-2003, 20:42
Dat maakt niet uit, want je tekent het contract bij nieuw of oud altijd bij makelaar.
Of als je zelf wilt gaan verkopen bij de notaris.

Makelaar en notaris hebben zich aan de regels te houden.

Stel je voor je tekenend ineens een bindend contract (wat verboden is) een je krijg je hypotheek niet rond? Wat dan.

Pagina's : [1] 2