Bekijk volle/desktop versie : Huntelaar: 'Ik ben geen pinguïn'



17-05-2008, 13:46
Jaap Uilenberg heeft voor de nodige consternatie gezorgd. De scheidsrechtersbaas van de KNVB heeft de arbiters vrijdag tijdens een centrale bijeenkomst op het hart gedrukt geen verwijtbare fouten te maken. "Anders zullen jullie de consequenties merken in het aanstellingsbeleid", zo citeerde De Telegraaf op uit de mond van het bestuurslid.

Klaas-Jan Huntelaar werd werd met televisiebeelden nadrukkelijk als voorbeeld gesteld door de Twent. "Klaas-Jan Huntelaar is een vervuiler. Door zijn manier van springen, met z'n ellebogen omhoog. Bij ieder luchtduel dat hij zo aangaat, moet hij geel krijgen. Hij doet het namelijk bewust."

"Zo gaat het ook bij het EK", vervolgde Uilenberg. "Wie een verwijtbare fout maakt, moet naar huis en die lijn volgen we volgend seizoen ook in Nederland." De scheidsrechtersbaas moet persoonlijk de selecties van Turkije, Zwitserland en Nederland op de hoogte stellen van de scheidsrechtersrichtlijnen op het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Huntelaar reageert in de ochtendkrant verbaasd op de instructies van Uilenberg en het feit dat uitgerekend hij als voorbeeld wordt gesteld. "Als het zo is, dan vind ik dat schandalig en ik begrijp het ook niet. Laatst ben ik aangeklaagd, dat was na de play-offwedstrijd in Heerenveen. Volkomen onterecht. Op de beelden zie je me gewoon omhoog springen. De zaak is dan ook geseponeerd."

"Als ik de lucht in ga, gebruik ik net als elke andere voetballer mijn armen", verdedigt de Dremptenaar zich. "Dat is een natuurlijke beweging. Die wil ik ook wel voor komen doen in Zeist. Ik ben geen pinguïn. Alleen die kunnen met hun vleugels naast hun lichaam omhoogkomen."

Ook het tijdstip waarop zijn springgedrag ter discussie wordt gesteld roept vraagtekens op bij de spits. "Hij zoekt duidelijk dingen die er niet zijn. We zullen zien hoe Pieter Vink hier morgen tegen FC Twente mee omgaat. Maar laat mij alsjeblieft buiten zulke discussies. Ik kan me voorstellen dat de scheidsrechters na de boodschap van Uilenberg bevooroordeeld het veld instappen en dat mag toch niet de bedoeling zijn?"

17-05-2008, 15:44


geef stuntelaar gelijk

17-05-2008, 21:58