Bekijk volle/desktop versie : waarom regent het volgens de islam?



16-05-2008, 21:55
selaam allemaal ik heb een vraagje ik wil weten waarom het regent volgens de islaam ik hoorde dat allah het laat regenen om de sporen van de ongelovigen weg te laten spoelen kan iemand mij hier iets meer over vertellen??? soekran

16-05-2008, 22:52


Volgens mij regent het om het leven op aarde mogelijk te maken. De planten gaan ervan groeien, waarvan dieren kunnen leven en mensen kunnen deze planten en dieren weer eten.

Dit heeft natuurlijk wel een verband met de Islam. Allah sab'hana wa thala is de Onderhouder van alles wat leven mogelijk maakt en dus ook de waterkringloop op aarde.

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden

16-05-2008, 23:04
salam alaykum warhamtulahi wabaraktuhu,

allahu alam maar wat ik een aantal keren in de koran tegen kom is onder andere de volgende zin. qal allahu ta3alà: wa anzalna mina sama-i ma-a tu ahya biha al ard. en verder lees ik ook vaak in de koran dat regen word gezonden door allah om de planten te voeden de bomen enzovoort en dat het na dat het dood was allah het weer tot leven maakt het gewas en de groente zodat we er van kunnen eten. hoop dat het beetje duidelijkvoor je is inshallah- wa alaykum salam