Bekijk volle/desktop versie : Bidden............

16-09-2002, 11:53
Ik zou wel willen weten wie van de bezoekers bidden?
Oh ja sinds wanneer en wat heeft je ertoe aangezet om
op dat moment te beginnen met bidden.
En als je niet bidt waarom dan niet en zou je wel (ooit) willen
bidden?

16-09-2002, 12:07

Ik bid nu hamdoelilah 2 jaar en voel me er heerlijk bij....

laila

16-09-2002, 12:10
Ik bid sinds mijn 17 en heb het sindsdien niet meer gelaten, ik ben pas op mijn 17e gaan bidden doordat ik het niet kon en me ook nooit iemand er toe aan gezet heeft, zelfs mijn ouders niet, wat ik eigenlijk heel erg vind. toen ik 17 was ben ik zelf gaan zoeken en heb het me zelf aangeleerd.... nu ben ik 21 en heb inmiddels veel bijgeleerd en me laten inspireren door mijn toekomstige man.... op een dag zei ik tegen hem: Leer me alles wat je kent... en dat heeft ie met veel succes gedaan

Liefs Safa

16-09-2002, 16:38
asalaam moehalikom mijn broeders en zusters,
ik ben nu 18 jaar en ik bid al sinds mijn 15 en draag sinds 2 jaar een hoefdoek( hijab) geen moderne hoofddoekje.
IK ben begonnen toen ik 3 jaar geleden een keer met mijn ouders naar beverwijk ging. Ik heb trouwens hele lieve ouders, ik liep daar met mijn vader hand in hand, ik had mijn gekrulde haren opgestoken en een witte bondjas en een strakke levis broek aan.Ik bedacht me toen dat er veel jongens mij aandacht gaven, waar mijn vader bij was, hierdoor schaamde ik me heel erg, vooral omdat ik zo'n lieve vader heb.Ik keek om me heen en zag dat er veel meisjes van mijn leeftijd hele mooie hijab droegen met nete kleding.
Ik vond het zo mooi staan, ik heb toen besloten om beter mijn best te doen om een goed moslimmeisje te zijn. Ik heb daar mijn eerste hooddoek gekocht.
Toen ik thuis kwam heb ik mijn vader gevraagd hoe je moet bidden, ik kon wel de koran verzen, maar ik wist niet hoe je moest beginnen, dus mijn vader heeft het mij geleerd . Na die herstvakantie ben ik mijn hoofddoek gaan dragen en gaan bidden, ik ben echt blij dat ik deze stap heb genomen, want bidden is de mooiste wat er is en het geeft je een gevoel van tevredenheid.
Ik ben er achter gekomen dat ik geen aandacht van jongens nodig heb om me mooi te voelen en te zijn.
ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.

16-09-2002, 16:54

Citaat:
Origineel gepost door ikramnadoria
asalaam moehalikom mijn broeders en zusters,
ik ben nu 18 jaar en ik bid al sinds mijn 15 en draag sinds 2 jaar een hoefdoek( hijab) geen moderne hoofddoekje.
IK ben begonnen toen ik 3 jaar geleden een keer met mijn ouders naar beverwijk ging. Ik heb trouwens hele lieve ouders, ik liep daar met mijn vader hand in hand, ik had mijn gekrulde haren opgestoken en een witte bondjas en een strakke levis broek aan.Ik bedacht me toen dat er veel jongens mij aandacht gaven, waar mijn vader bij was, hierdoor schaamde ik me heel erg, vooral omdat ik zo'n lieve vader heb.Ik keek om me heen en zag dat er veel meisjes van mijn leeftijd hele mooie hijab droegen met nete kleding.
Ik vond het zo mooi staan, ik heb toen besloten om beter mijn best te doen om een goed moslimmeisje te zijn. Ik heb daar mijn eerste hooddoek gekocht.
Toen ik thuis kwam heb ik mijn vader gevraagd hoe je moet bidden, ik kon wel de koran verzen, maar ik wist niet hoe je moest beginnen, dus mijn vader heeft het mij geleerd . Na die herstvakantie ben ik mijn hoofddoek gaan dragen en gaan bidden, ik ben echt blij dat ik deze stap heb genomen, want bidden is de mooiste wat er is en het geeft je een gevoel van tevredenheid.
Ik ben er achter gekomen dat ik geen aandacht van jongens nodig heb om me mooi te voelen en te zijn.
ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.
WOW ik heb er totaal geen woorden voor! Chapeau !!!!!!

16-09-2002, 18:30
Ik heb van jongs af aan altijd wel gebid, maar ik heb nooit geleerd hoe ik het echt GOED moest doen. Toen ik aan het puberen was bidde ik wel, maar absoluut niet zoals het hoorde. Er is een moment geweest dat ik zwaar jaar achter de rug heb gehad, en mijn gebed is toen standvastiger geworden. Dat heeft me ontzettend geholpen. Ik heb toen boekjes gekocht over hoe het WEL moest. En ik ben er ook achter gekomen dat als je weet wat je zegt je veel meer geconcentreerd bent op je gebed, dus sindsdien volg ik ook tafseer-lessen (koranuitleg) om te begrijpen wat bepaalde verzen inhouden om je zo te kunnen inleven.

Moge Allah swt alle moslims op de wereld bijstaan.
Moge Allah swt alle moslims op de wereld standvastiger maken in hun geloof.

Ameen.

16-09-2002, 18:34
Salaam olaikom allemaal
Ik ben begonnen met bidden toen ik 12 jr was.
Dat komt alhamdoelilah door dat ik op een islamitische school heb gezeten masha allah
Ma3a sallama en moge allah al onze moslimbroeders belonen met het goede

10-10-2002, 09:29
Ik bid elhamdoelilaah, ik begon op mijn 17de en ja waarom ik eraan begonne ben, ik denk dat ik nu wat meer voel dat ik iets aan mijn geloof doe, het geeft me een goed gevoel nadat ik bid

22-11-2002, 19:58
Ik ben twee weken geleden begonnen met bidden, en ben nu 16 jaar. Wat me ertoe heeft geleid is de ramadan van dit jaar.Ik zou en moest gaan bidden in de ramada en uiteraard gewoon voor altijd na de ramadan door gaan. Ik voel me nu veel beter gelukkig en ik wil iedereen aanraden die niet bidt om wel te gaan bidden.

22-11-2002, 20:05
IK BID NU ONGEVEER 2 JAAR
IK VOND GEWOON DAT HET TIJD WAS, NIET OMDAT ME VADER OFZO ME DWONG, NEE GELUKKIG NIET, IK BEGON ME PAS ROND DIE LEEFTIJD ECHT TE VERDIEPEN IN HET GELOOF EN KWAM ER ACHTER DAT HET HEEL BELANGRIJK IS

CIAOOOOOO

22-11-2002, 20:17
Hey allemaal,

Ik bidde van jongs af aan, omdat het moest van mijn vader. Mijn twee broers en ik gingen dan achter hem bidden, maar deden de raarste dingen tijdens het bidden...was om te lachen maar niet normaal. Daarna ben ik soms uit mezelf begonnen en weer gestopt. Gelukkig ben ik na een lang gesprek met mijn vader over de Islam op mijn 14e begonnen en ben nu ruim 3 jaar bezig. Ik voel me er heel goed bij. Ik hoop voor degenen die niet bidden, dit ooit zullen doen. Beter laat dan nooit. Probeer met iemand te praten die veel over de Islam weet, maar je niet probeert te overtuigen. Gloof me, je zult het zelf willen na dat gesprek.

Groetjes,

Hayat

22-11-2002, 22:59
bidden is echt het minste wat we kunnen doen...................
Ik ben pas sinds een halfjaar begonnen met bidden en ik voel
me nu echt een completer mens..............
Ik heb ontzettende spijt dat ik niet eerder was begonnen!

22-11-2002, 23:16

salaam,
ik ben ook pas op mijn 17e begonnen met bidden
bidde ervoor ook wel maar niet echt straight.
sinds ik het echt nishen bid voel ik me gewoon beter en ik voel
me gewoon schuldig als ik niet bid.
heb het ook niet van huis uit meegekregen vind ik wel jammer.
maar ja dat vergeef ik ze.

22-11-2002, 23:57
salaam broeders en zusters, ik heb op mijn 13/14de geleerd hoe je moet bidden, alhoewel ik in marokko heb gewoond tot mijn twaaflde heb ik het daar niet geleer. ik wou het zo graar, toen ik naar nl kwam een tijdje later heb ik van een egyptische man leren bidden, dat ben ik hem eeuwig dankbaar. maar jammer genoeg ben ik op mijn 16/17de er mee gestopt, ik begon de wereld te zien, de slechte kant er van.( meisjes, uitgaan roken, blowen, later drinken). en ik dacht dat gaat niet samen met biden dat kan niet en ben dom geweesd en heb het gebed laten zitten en koos voor de andere weg. maar nu ben ik 23 en heb een tijdje lang zitten nadenken waar ik mee bezig was. het was echt niet goed, wou veel geld hebben, maakt niet uit hoe, wou mooie auto, wou vrouwen om me heen. uitgaan, zuipen. moehim noet het of ik heb het gedaan. maar op een dag zag ik gewoon dat het geen zin had, vrienden die zich als vrienden voor doen gaan je belazen en oplichten, en als je hen niks meer te bidden hebt hoor je ook niks mer van ze en zie je ze ook niet meer. dat uitgan en alles werd me te veel, werd het zat en dacht dat kan niet, hoe moet ik mijn heer tegenkomen als ik dood ben, wie gaat me mijn daden vergeven, niemmand en toen heb ik me een beitje in mijn geloof verdiept en ben een dag voor de ramadan begonnen met biden en insha'allah blijf ik het doen de rest van mijn leven. heb alles achter mijn rug gelaten ook die zogenaamde vrienden.
na elk gebed vraag ik allh om vergeffenis, moge allah mij mijn daden vergeven.

jullie broeder in de islaam

de engel heeft spijt

23-11-2002, 21:22
masha allah, ik krijg helemaal tranen in mijn ogen ik bid nu ongerveer zo'n 3 a 4 jaar, wat heel belangrijk voor me is. Ik wil tegen de mensen zeggen die niet bidden of die er niet veel tijd in steken, dat als de doden terug konden keren zij als enige allah zouden aanbiddden, maar die kans hebben ze niet meer. Wa allahoe a3lam.