Bekijk volle/desktop versie : Column: ‘De Dwaze Dagen van Marcouch’



15-05-2008, 15:48
Weet u wie de laatste tijd niet goed slaapt? Wie wakker wordt gehouden door het geraas van de voortdenderende trein der hypocrieten? De kolenschepper van deze trein, Ahmed Marcouch.
Marcouch achtte het nodig om gedurende een uitzending van de NMO (13 april 2008) een aantal profane uitspraken over o.a. de praktiseringsgraad van onze imams, de islamitische kledingsvoorschriften, de haar- en de baarddracht en het schudden van de hand (met het andere geslacht) te doen. De ‘sms-mufti van Slotervaart’ nam de ongepermitteerde vrijheid deze ijkpunten als futiliteiten te bestempelen: onbeduidendheden die volgens hem een duidelijke belemmering vormen voor het volwaardig participeren van de moslims op de Nederlandse arbeidsmarkt.

Sheich Fawaz, de eerwaardige imam van de As-Soennah moskee te Den Haag, reageerde zoals een rechtgeleide imam betaamt. In een reeks artikelen, waarvan de eerste de welgekozen titel ‘Meeliften met de trein der hypocrieten’ droeg, wees hij de opzichtig met zijn superieuren flemende Marcouch op een gefundeerde wijze op zijn hypocriete handelen.

Daarop ging de vloekverwant van Aboutaleb, die door zijn ketterse uitspraken min of meer zijn geloofwaardigheid als ‘belijdend’ moslim op de tocht had gezet, tekeer als een duivel in een wijwatervat. In een in de Volkskrant (het kanaal dat wel vaker door anti-islamitische rapaille wordt gebruikt) geplaatste open brief richtte hij zich op een grove wijze tot Sheich Fawaz. In de pennenstrijd die zich daarna ontspon gaf hij Sheich Fawaz het predicaat ‘radicaal’, zoals hij eerder de praktiserende moslims en hun imams onder de noemer ‘radicaal’ plaatste. Maar wat houdt deze veelgebruikte krachtterm precies in, en waar zinspeelt deze semi-elitaire kwakzalver op?

Marcouch gaat hier uiterst tendentieus te werk. Hij gebruikt de terminologie die de vijanden van de Islam ook hanteren: één die de Nederlandse bevolking grote angst aanjaagt. Met zijn populistische woordkeuze belastert hij de moslims die op de correcte wijze hun geloof praktiseren (volgens de Koran, de Soennah en de consensus van de Islamitische geleerden), en maakt hij gelijktijdig misbruik van de onwetendheid van de autochtone beeldbuiskijker. Het is zelfs zo dat wanneer een autochtoon de term ‘radicaal’ hoort, hij onmiddellijk een moslim voor zich ziet. Om maar even aan te geven hoe effectief de anti-Islamitische propaganda is.

Welnu, mag ik Marcouch eraan herinneren dat wanneer het gaat om het bestrijden van het Takfir-gedachtegoed (een religieuze splintergroepering die wél als radicaal te classificeren is), de As-Soennah moskee te Den Haag een pioniersfunctie heeft vervuld? Als geen ander heeft zij de eigen gemeenschap gemonitord, de verdere verspreiding van het Takfir-gedachtegoed tegengegaan, met verve de onwetendheid bestreden, de kwetsbare moslimjongeren opgevangen en hen gewezen op de gevaren van deze extremistische ideologie. In grauwe tijden van vervreemding en polarisatie heeft juist zíj initiatief getoond door haar deuren wijd open te zetten, en alle betrokkenen (burgers én overheid) naar de dialoog uit te nodigen. Geen enkel serieus instituut of hulpverlenende instantie (van de AIVD tot de nauw betrokken Haagse gemeente) zal dit ontkennen, noch tegenspreken.

Marcouch toonde vervolgens zijn religieuze ignorantie door bij de metromannen Pauw en Witteman met een uitspraak te komen die werkelijkwaar zo krom is als een hoepel:

‘Als je een keuze moeten maken tussen een lange baard en een baan, zeg ik, neem die baan’.

Attentie! De Dwaze Dagen zijn aangebroken in huize Marcouch! Wees er snel bij, want de wereldsgezinde stadsdeelvoorzitter heeft voor een habbekrats zijn Islam in de uitverkoop gezet! Als moslim hoort hij te weten dat de Voorzienigheid van God (Zijn Onderhoud en Bestiering) op de gehele schepping van toepassing is. Hoe kan het dan zijn dat, indien je in het ondermaanse enig succes wilt hebben, allereerst God ongehoorzaam moet zijn? Zijn ‘advies’ aan de moslimjongeren is derhalve in flagrante tegenspraak met zijn - voor zover daar sprake van is - Islam.

Nadat de polemiek tussen Sheich Fawaz en de beroepsleugenaar Marcouch was doodgebloed wilde de Haagse consigliere van Marcouch, de olijke machinist van de trein der hypocrietenx, ook een loodje in het zakje doen. Tot dan had hij - uitgekookt als hij is - een verbeide houding aangenomen, daar hij de reacties uit de eigen gemeenschap wilde afwachten. Die reacties kwamen er dan ook. Namens Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland nam gewoontemoslim Fouad Sidali (een aboutaleske aardworm die ijverig solliciteert naar een zitplaats in de trein der hypocrieten) nadrukkelijk afstand van het corrigerende optreden van Sheich Fawaz. Hij reageerde als volgt:

“We laten ons niet langer gijzelen door iemand die pretendeert de enige waarheid over de Islam te verkondigen”.

Grote woorden voor een mascotte! Maar welk gewicht moeten wij aan het SMN geven? Ik kan u vertellen dat ‘Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland’ meer letters dan sympathisanten telt. Geen moslim die zich door deze onsmakelijke stichting van broederlijk met elkaar optrekkende subsidieprostituees vertegenwoordigd voelt! De media doen er verstandig aan om in het vervolg de uitspraken van dit soort potsierlijke figuren met een korreltje zout te nemen.

Na een korte tijd de kat uit de boom gekeken te hebben, kreeg Aboutaleb door dat er óók voor hem politiek gewin te behalen viel. Alzo schoof hij meteen de eerste avond na de roemruchte uitzending bij drogredenaars Paauw en Witteman aan, waar hij op een ferme toon eiste dat Sheich Fawaz zijn ontslag zou nemen. Hoe dapper van Uwe Kruiperigheid! Toen de moslimgemeenschap gebombardeerd werd door de blasfemisten Van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Ehsan Jami en Wilders hield onze ezeldrijver zijn kaken stijf op elkaar. Nu een imam de waarheid spreekt, spreekt meneer van ontslag. Hier zakt je pofbroek toch van af?

Enfin, zolang de trein der hypocrieten blijft doordenderen, blijven uitgesproken imams zoals Sheich Fawaz hard nodig. Want wat de media u ook voorspiegelen, gelooft u mij op mijn woord wanneer ik zeg Sheich Fawaz voor de Marokkanen - van de straatschoffies tot de praktiserende moslims - een held is, en Marcouch de minkukel van het jaar (minkukel van de eeuw is al bezet door Aboutaleb, maar die is dan ook moeilijk te overtreffen!) Op zich is dat geen hogere wiskunde, daar Sheich Fawaz zich op een lovenswaardige wijze inzet voor het behoud van onze religie, en daar de aardsgezinde Marcouch die juist in de uitverkoop zet.

Abdelhakim.

x Hoe raadt u het? Het is alwéér Ahmed Aboutaleb!

Bron: http://www.abdelhakim.nl

16-05-2008, 00:08


Die gozer kan wel goed schrijven.. daar niet van.. alleen de inhoud is toch een beetje offensief (das mijn mening.. hard in het schrift )

16-05-2008, 00:14

Citaat door maroc_reddy:
Die gozer kan wel goed schrijven.. daar niet van.. alleen de inhoud is toch een beetje offensief (das mijn mening.. hard in het schrift )

En terecht, ik heb genoeg van dat constant defensief en verontschuldigend gedrag. Af en toe wat rake klappen verkopen, zal ons helpen inscha'allah.

16-05-2008, 00:15
pffffffffff HOUD JE BEZIG MET JEZELF!!!

16-05-2008, 00:16



Citaat door Abu_husayn:
En terecht, ik heb genoeg van dat constant defensief en verontschuldigend gedrag. Af en toe wat rake klappen verkopen, zal ons helpen inscha'allah.




Ik weet niet hoe hoog het conflict was/is opgelopen.. das misschien de reden dat ik dit offensief vindt..

22-05-2008, 16:59
Mashae Allah, zijn columns in het maandblad "Wij Moslims" zijn ook altijd super goed, ik wist niet dat hij een site had,
BarakAllaahu feek!