Bekijk volle/desktop versie : Salaam Broeders & Zusters



14-05-2008, 09:59
IK heb een vraag als een zuster met een broeder trouwd bij de imaan heeft ze dan al haar rechten die ze krijgt als hun bij het Marokkaans consulaat trouwen?

14-05-2008, 10:34


Heeft niemand hier antwoord op

14-05-2008, 10:44
Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Wat bedoel je precies met de rechten die ze dan krijgt?

Gayr InchaAllaah

14-05-2008, 13:03
ja bij het consulaat krijg ze bijv bij het trouwen krijgt ze een gezins boek voor alle kids in komen te staan en haar man
als ze kinderen van haar man krijgt erkenning dat het zijn kind is.


Hoe zit dat dan bij de imaan trouwen?

14-05-2008, 13:41


Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Lastige vraag. Islamitisch gezien ben je getrouwd en heeft de vrouw alle rechten en plichten die de Islaam haar toekent maar het staat niet zwart op wit. (Bijv. d.m.v. een huwelijkscontract). Dat kan het moeilijk maken om dingen aan te tonen mocht er wat mis gaan...

Gayr InchaAllaah

14-05-2008, 18:23
Voor zover ik in mijn omgeving heb meegemaakt is dat niet het geval. Je man kan je bij wijze van zomaar uit huis 'gooien', zonder dat je ergens recht op hebt... wa Allahoe a3lem.

14-05-2008, 21:19
IK hoor helaas vaak dat er door sommige broeder die zn huwelijk aan gaan met zusters dat ze misbruik van ze maken en als ze zwanger is dag lieverd en dan blijft zuster met de gebakken peren zitten
Daarom ben ik tegen een huwelijk dat word afgesloten bij een imaan

14-05-2008, 22:56
Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Islamitisch gezien heb je gewoon je rechten maar je kunt ze niet afdwingen. We leven niet in een Islamitische staat dus hier in Nederland/Belgie is het best handig als je ook gewoon voor de Nederlandse/Belgische wet trouwt. Dan heb je alles zwart op wit en kun je overal op terugvallen.

Gayr InchaAllaah

15-05-2008, 09:46
Dat weet ik elhamdoulilah en als je bij de consulaat een trouwakte tekend heb je ook al je rechten

15-05-2008, 11:23

Citaat door salwa23:
IK hoor helaas vaak dat er door sommige broeder die zn huwelijk aan gaan met zusters dat ze misbruik van ze maken en als ze zwanger is dag lieverd en dan blijft zuster met de gebakken peren zitten
Daarom ben ik tegen een huwelijk dat word afgesloten bij een imaan


ik ook. Helaas, hoeveel mensen in naam van Allah trouwen en toch net zo makkelijk iemand verlaten of zelfs een 2e vrouw nemen zonder toestemming.
Het lijkt een trend te worden. Mijn ex man hertrouwde ook op deze manier, terwijl de scheiding in marokko er nog niets eens door was.
Wel de lusten, maar niet de lasten.

15-05-2008, 11:30

Citaat door Ciham2:
ik ook. Helaas, hoeveel mensen in naam van Allah trouwen en toch net zo makkelijk iemand verlaten of zelfs een 2e vrouw nemen zonder toestemming.
Het lijkt een trend te worden. Mijn ex man hertrouwde ook op deze manier, terwijl de scheiding in marokko er nog niets eens door was.
Wel de lusten, maar niet de lasten.



echt schandalig vind ik het er zou een verbod op moeten komen