Bekijk volle/desktop versie : Bank weigert vrouw wegens hoofddoek



27-12-2003, 01:29
Uitgegeven: 26 december 2003 18:35
Laatst gewijzigd: 26 december 2003 18:35

PARIJS - Een moslimvrouw die weigerde haar hoofddoek af te nemen, is onlangs de toegang tot een bank in Parijs geweigerd. Dat incident, dat zich voordeed op 22 december, heeft de betrokken bank, Société Générale, in verlegenheid gebracht. Dat heeft vrijdag de Franse krant Le Monde gemeld.

Volgens de bank was de bewaker wat al te enthousiast bij het naleven van de veiligheidsinstructies. Volgens die regels moeten klanten van de bank sjaals, helmen en petjes afzetten om zo herkenbaar te worden.

"Vrouwelijke klanten met hoofddoek zijn toegestaan, zolang ze zich kunnen identificeren'', aldus de bank. "Onze medewerkers kunnen doorgaans wel verschil maken tussen gemaskerde potentiële berovers en een klant.''

De Franse regering wil hoofddoekjes op scholen in de ban doen, net als andere "opzichtige'' religieuze symbolen.

Bank weigert vrouw wegens hoofddoek

Uitgegeven: 26 december 2003 18:35
Laatst gewijzigd: 26 december 2003 18:35

PARIJS - Een moslimvrouw die weigerde haar hoofddoek af te nemen, is onlangs de toegang tot een bank in Parijs geweigerd. Dat incident, dat zich voordeed op 22 december, heeft de betrokken bank, Société Générale, in verlegenheid gebracht. Dat heeft vrijdag de Franse krant Le Monde gemeld.

Volgens de bank was de bewaker wat al te enthousiast bij het naleven van de veiligheidsinstructies. Volgens die regels moeten klanten van de bank sjaals, helmen en petjes afzetten om zo herkenbaar te worden.

"Vrouwelijke klanten met hoofddoek zijn toegestaan, zolang ze zich kunnen identificeren'', aldus de bank. "Onze medewerkers kunnen doorgaans wel verschil maken tussen gemaskerde potentiële berovers en een klant.''

De Franse regering wil hoofddoekjes op scholen in de ban doen, net als andere "opzichtige'' religieuze symbolen.

27-12-2003, 08:52


De bank in verlegenheid gebracht?

27-12-2003, 15:23

Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
klopt, ik ben ook een paar keer al een bank uitdonderd, omdat ik weigerde mijn sigaret te doven.
Ze was trouwens toch al in overtreding, want deze bank geeft rente, en berekent rente!
en sindsdien loop je bij het RIAGG

27-12-2003, 16:28

Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
klopt, ik ben ook een paar keer al een bank uitdonderd, omdat ik weigerde mijn sigaret te doven.
Ze was trouwens toch al in overtreding, want deze bank geeft rente, en berekent rente!
Pas maar op Wolfowitz, dalijk wordt het zelfs in Nederland verboden om op straat te roken, althans die kant gaan ze nu toch wel op. Mag niet meer op je werk, over een jaar niet meer in de horecagelegenheden en voor je het weet niet meer op straat.

Ach ja, zoals de bank al zegt: de bewaker was iets te enthousiast met het naleven van de regels. Hier hoeft toch geen heisa om gemaakt worden.

28-12-2003, 06:19


van de maan afgezien zijn we allemaal gelijk(behalve moslims)
zei ooit multatuli.in deze wereld gelden alle positieve gezegden slechts voor blanken. JODEN VONDEN ALLES UIT OM ANDEREN VOOR ZICH TE LATEN STERVEN EN VECHTEN MAAR GOD KENT DE JODEN GOED. hoe kan het dat al die hoofddoekhaters en rechtse politici en extreemrechts toch meestal joodse achtergrond hebben?ik begrijp het niet meer ,maar dat hoeft ook niet want dat wordt niet meer van ons moslims verwacht.van ons word verwacht om alleen elkaar af te maken en onderontwikkeld te blijven. en tot nu toe lukt ze dat heel goed m.b.v. hirsi ali en andere bountys.

28-12-2003, 09:24
De franse regering wordt over het algemeen als 'links' gekarakteriseerd, wat onder andere tot uiting kwam in de tegenstand van de Irak-oorlog (waar natuurlijk ook veel opportunistische redenen bij kwamen). Als je het objectief bekijkt, het ecularisme treft echt niet alleen de moslims in Frankrijk, maar evenzo joden en christenen. Het ligt er maar aan welke blik je op hebt...

28-12-2003, 09:31

Citaat:
Origineel gepost door hafiberber
van de maan afgezien zijn we allemaal gelijk(behalve moslims)
zei ooit multatuli.in deze wereld gelden alle positieve gezegden slechts voor blanken. JODEN VONDEN ALLES UIT OM ANDEREN VOOR ZICH TE LATEN STERVEN EN VECHTEN MAAR GOD KENT DE JODEN GOED. hoe kan het dat al die hoofddoekhaters en rechtse politici en extreemrechts toch meestal joodse achtergrond hebben?ik begrijp het niet meer ,maar dat hoeft ook niet want dat wordt niet meer van ons moslims verwacht.van ons word verwacht om alleen elkaar af te maken en onderontwikkeld te blijven. en tot nu toe lukt ze dat heel goed m.b.v. hirsi ali en andere bountys.
Ja natuurlijk. Het komt allemaal door de joden, het kwaad in de wereld, dat is toch overduidelijk. Gisteren viel ik van de trap, dat kwam door dat ik aan een jood dacht op dat moment. Van de week had ik een lekke band, en wat dacht je: vlakbij een joodse slagerij.
Twee weken geleden had ik een aanrijding. De politie zei dat het mijn schuld was, maar dat was natuurlijk niet zo. De man in die andere auto heette Cohen, dus het is volkomen duidelijk.

Shit...mijn pc loopt vasasasasasast, dat komt natuurlijklijklijklijk door die jood die internetexporer bedachtdachtdacht heeft.

Al dat genuanceerde gedoe enzo, dat slaat nergens op. Zoals die lui die zeggen: ja maar joden hoeven geen israeliers te zijn en joden hoeven ook geen zionisten te zijn, en joden geen israeliers.

Onzin natuurlijk... Die onderbuik he, wat voelt dat lekker...

28-12-2003, 10:34
nou,nou,nou zeg wat doen we toch allemaal alsof we versteld staan van het feit dat vrouwen met hoofdoekjes gediscrimineerd worden!!!!!
Niet alleen in frankrijk. Laten we in onze eigen land MAROKKO beginnen. Ik weet niet hoeveel marokanen in nederland de actualiteiten van Amrokko volgt, maar niet zo lang gelden zijn er een groep markaanse meiden en vrouwen gaan protsteren vanwege de discriminatie bij solliciatieprocedures.
En niet te vergeten dat er talloze beroepn in marokko zijn waar een hoofddoek VERBODEN is !!!!!!! dat in een islamitische land
en wij maar klagen als een land als frankrijk dit soort beslissingen neemt. Het is ook niet gek, ik bedoel er is een kleine groep die HEEEEEEELLLLL VEEEEEELLLLL voor ons heeft verpest en het verbod op een hoofddoek is er een van en neem aan dat dit pas het begin is.