Bekijk volle/desktop versie : Kinderopvang Hoeveel Krijg Je Terug



13-05-2008, 22:25
HALLO,

dames hoeveel krijgen jullie terug van de belastingdienst ik vraag dit namelijk voor mijn vriendin die alleenstaande moeder is en hoeveel zijn jullie kwijt en hoe vraag je dit allemaal aan tips svp Oh ja zij verdient rond de 1300 euro per maand.

13-05-2008, 22:52



Citaat door tara17:
HALLO,

dames hoeveel krijgen jullie terug van de belastingdienst ik vraag dit namelijk voor mijn vriendin die alleenstaande moeder is en hoeveel zijn jullie kwijt en hoe vraag je dit allemaal aan tips svp Oh ja zij verdient rond de 1300 euro per maand.


http://www.belastingdienst.nl

Kinderopvangtoeslag: wie, wat en wanneer
Gaan uw kinderen naar de kinderopvang? Dan kunt u waarschijnlijk kinderopvangtoeslag krijgen. Dit is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang.

Stap voor stap
Binnen 2 maanden na uw aanvraag krijgt u bericht van ons over de hoogte van uw kinderopvangtoeslag in 2008, de 'voorschotbeschikking'. Vanaf dan krijgt u ook kinderopvangtoeslag.
U krijgt rond de 20e van de maand uw kinderopvangtoeslag voor de volgende maand.
Geeft u een wijziging door? Dan krijgt u een nieuwe voorschotbeschikking.
Aan het einde van 2008 krijgt u automatisch de voorschotbeschikking voor 2009. Opnieuw aanvragen is dus niet nodig.
In de loop van 2009 krijgt u de definitieve berekening van de kinderopvangtoeslag 2008, de 'beschikking definitieve berekening'.
De voorwaarden
Om kinderopvangtoeslag te krijgen, moeten u en uw eventuele toeslagpartner allebei werken of een opleiding volgen. U kunt de toeslag ook krijgen als u niet werkt, maar uw kansen op werk vergroot door bijvoorbeeld een re-integratietraject te volgen via UWV of de gemeente. Verder moet uw kind naar een geregistreerde kinderopvangorganisatie gaan. De precieze voorwaarden vindt u bij Wie krijgt kinderopvangtoeslag?

Snel naar
Aanvraag- en wijzigingsprogramma kinderopvangtoeslag 2008:

Windows
Apple