Bekijk volle/desktop versie : Wat neem je mee?



Pagina's : [1] 2

12-05-2008, 12:19
Als je iemand gaat condoleren?

12-05-2008, 12:25


Ik heb pas een grote cake gebakken en wat zelfgemaakte koekjes. Dan hoefde ze zich niet zo druk te maken wat ze de mensen moest voorschotelen bij de thee.

12-05-2008, 12:28
Eh...suiker?

12-05-2008, 12:30
geld kunnen ze altijd gebruiken in plaats van suiker

12-05-2008, 12:32



Citaat door elhrira:
geld kunnen ze altijd gebruiken in plaats van suiker


Je gaat toch geen geld meenemen naar iemand wiens man/vrouw/kind is overleden?

Ik zie het al voor me: "Gecondoleerd. Hier heb je wat geld, hopelijk verzacht het je pijn".

Wat een belediging zeg.

12-05-2008, 12:34

Citaat door Faye:
Je gaat toch geen geld meenemen naar iemand wiens man/vrouw/kind is overleden?

Ik zie het al voor me: "Gecondoleerd. Hier heb je wat geld, hopelijk verzacht het je pijn".

Wat een belediging zeg.


toch gebeurt het lieve schat iedereen bij ons doet het

12-05-2008, 12:34

Citaat door SuperNurse24:
Ik heb pas een grote cake gebakken en wat zelfgemaakte koekjes. Dan hoefde ze zich niet zo druk te maken wat ze de mensen moest voorschotelen bij de thee.



Ik heb geen tijd meer over om nog cake te gaan maken. Morgen wordt diegene naar marokko overgebracht, en de naasten kunnen we alleen zometeen nog even condoleren.

12-05-2008, 12:34
Nee geld geven ze tegenwoordig in Marokko omdat een overlijding heel wat geld kost. Je moet je voorstellen...elke dag mensen over de vloer die willen eten en drinken. Misschien ook ziekenhuiskosten gemaakt?

Hier in Belgie zou ik ook geen geld geven. Mensen van chamal geven hier meestal suiker. Mijn moeder haar kelder zit er nog vol van!

12-05-2008, 12:34

Citaat door Faye:
Je gaat toch geen geld meenemen naar iemand wiens man/vrouw/kind is overleden?

Ik zie het al voor me: "Gecondoleerd. Hier heb je wat geld, hopelijk verzacht het je pijn".

Wat een belediging zeg.


neej suiker verlicht de pijn hehe

12-05-2008, 12:35

Citaat door Faye:
Eh...suiker?


Alleen suiker?

12-05-2008, 12:36

Citaat door Olijfolie_:
Ik heb geen tijd meer over om nog cake te gaan maken. Morgen wordt diegene naar marokko overgebracht, en de naasten kunnen we alleen zometeen nog even condoleren.


Het boek "Wees niet bedroefd" !

12-05-2008, 12:36

Citaat door elhrira:
geld kunnen ze altijd gebruiken in plaats van suiker


Ik vind geld in deze situatie een beetje raar.

Maar aan welk bedrag zou je dan denken?

12-05-2008, 12:38



Citaat door Bumbabeloe:
Nee geld geven ze tegenwoordig in Marokko omdat een overlijding heel wat geld kost. Je moet je voorstellen...elke dag mensen over de vloer die willen eten en drinken. Misschien ook ziekenhuiskosten gemaakt?

Hier in Belgie zou ik ook geen geld geven. Mensen van chamal geven hier meestal suiker. Mijn moeder haar kelder zit er nog vol van!






Wat zou jij geven?

12-05-2008, 12:39
Het is op korte termijn, ewa neem gewoon iets lekkers mee, jezelf en een mooie doe3a.

Die mensen hebben verdriet en die gaan heus niet kijken of je nu suiker of koekjes hebt meegebracht. Het belangrijkste is dat je daar bent om te condoleren en een mooie doe3a kan al het suiker(goed) in de wereld niet vervangen..

12-05-2008, 12:39
Hangt ervan af wie? Maar buren of kenissen zou ik dat boek geven. Heb er altijd véél goeds over gehoord dat het helpt!! En dat is het belangrijkste!

Pagina's : [1] 2