Bekijk volle/desktop versie : Candida Infectie.



11-05-2008, 21:48
Wie heeft er wel eens mee te maken gehad..?
ik heb het nu... ik ga dinsdag naar de huisarts...

11-05-2008, 21:54

voor de mensen die niet weten wat 'Candida infectie' is :



In de vagina komen van nature verschillende soorten bacteriën en gisten voor. Ook de candida gist (officieel: candida albicans) leeft in de gezonde vagina . Tussen de verschillende soorten bacteriën en gisten bestaat een evenwicht. Wanneer dit evenwicht verstoord wordt kan één van deze micro-organismen de overhand krijgen, zich zeer snel vermeerderen en klachten veroorzaken. Het is vooral de gist candida die van een verstoring van de natuurlijke balans weet te profiteren.
Vaginale candida infecties komen veel voor en behoren niet tot de seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA's).

11-05-2008, 21:55
wat kan het doen en hoe heb jij het ontdekt

11-05-2008, 21:58

Citaat door PrinceSs_me:
wat kan het doen en hoe heb jij het ontdekt




nou heb het gister ontdekt want het was mn laatste dag vn mijn menstruatie en ik merkte het toen ik me aan het 'reinigen' was. en ik dacht echt zó van WAT IS DITTT ?! enne het is niet erg ofzo en 75% v/d vrouwen krijgt ermee te maken, maargoed was wel ff schrikken natuurlijk... en je kan bij je huisarts een recept vragen voor een zalfje of pilletjes dus ja ga ik dan maar doen... en ik ontdekte het dus toen ik allerlei witte 'wondjes' zag.

11-05-2008, 22:01

ik ga lekkr mee lalal:d

12-05-2008, 03:32
Eeeey is dat dat 'witte vloed'ofso
dat je allemaal smerige spul (geel,wit) uit je vagina krijgt? een bactirie soort tog?
heel erg last van jeuk enso?