Bekijk volle/desktop versie : Oke kan iemand me uitleggen wat buitenspel is???



10-05-2008, 19:09
salam a3likoem,






Ik wil weten wat buitenspel is. Ik heb een weddenschap met me lieve broer als ik precies kan uitleggen wat buitenspel is krijg ik wat moois



(vrouwen en voetbal:hihi


Precies he..



wa3alekoem asalam, misskouzina.

10-05-2008, 19:12


Niemand die dat even voor mij kan typen??

10-05-2008, 19:14
De uitdrukking buitenspel is een term uit het voetbal.


Buitenspelpositie. De blauwe speler links van de stippellijn staat buitenspel op het moment dat de bal door zijn medespeler wordt gespeeldEen speler staat in buitenspelpositie als deze dichter bij de doellijn van de tegenstander staat dan de bal en de vóórlaatste tegenstander (inclusief de doelman). Dit geldt niet wanneer de speler zich op zijn eigen speelveldhelft bevindt.

De twee laatste verdedigers kunnen zowel een verdediger en de doelman of twee gewone verdedigers zijn. Als de speler zich op dezelfde hoogte als de voorlaatste verdediger bevindt (of met de twee verdedigers tegelijkertijd) staat hij niet in buitenspelpositie.

In buitenspelpositie staan is niet tegen de regels. Het kan pas strafbaar zijn als een medespeler de bal naar deze speler speelt op het moment dat deze speler in buitenspelpositie staat. Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel betrokken is door:

in te grijpen in het spel, of
een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie
Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:

doelschop
inworp
hoekschop of
Als de speler de bal ontvangt van een tegenstander.
Indien een speler strafbaar in buitenspelpositie staat wordt gesproken van buitenspel.

Buitenspel staan is een overtreding, en leidt tot een indirecte vrije schop voor de tegenstander.

In de Belgische voetbalcompetitie zette Sint-Truidense VV, onder leiding van haar coach Raymond Goethals, in het seizoen 1966-1967 als eerste de buitenspelval als tactisch middel in. Ze werden vicekampioen.

10-05-2008, 19:15
Het is ze3ma de bedoeling dat je het nu wel begrijpt

yeh ingawiethen

10-05-2008, 19:20


Buitenspel is als je als speler buiten het veld staat, inclusief de BAL.

10-05-2008, 19:20



Begrijp er niks van Ik ga youtube filmpje zoeken met buiten spel dan lees ik de tekst nog een keer kijken of ik het wel snap.


Of ik ga die tekst uit me hoofd leren

10-05-2008, 19:21

Citaat door Oujda_SEC_sec:
Buitenspel is als je als speler buiten het veld staat, inclusief de BAL.




Oke wat gebeurd er dan?

10-05-2008, 19:51

Citaat door Nariko:


Hier ik heb het even voor je getekend, ik hoop dat het nu duidelijk voor je is. Je moet nu wel fifty fifty met me doen wat je gewonnen hebt van je broertje he

En nu kappen met die voetbaltopics damn it




Ik krijg een nieuwe laptop die kan ik niet met je delen

10-05-2008, 19:55

Citaat door Nariko:
Zo aardige broer heb jij zeg, kwou dat die van mij zo waren

Maar je snap je het nu een beetje ofniet?



ja ik snap het.

Aardig?
Na 2 weken lang boenen poetsen eten maken voor hem en allemaal ingewikkelde raadsles oplossen die hij me gaf verdien ik het



Nee joh is wel aardig ja

11-05-2008, 00:28

Citaat door Nariko:


Hier ik heb het even voor je getekend, ik hoop dat het nu duidelijk voor je is. Je moet nu wel fifty fifty met me doen wat je gewonnen hebt van je broertje he

En nu kappen met die voetbaltopics damn it


Maar dan wel als een andere rode stip die bal naar hem paast en hij staat daar..

Nu wil ik een kwart van die laptop

11-05-2008, 14:11

Citaat door Nidaa:
Maar dan wel als een andere rode stip die bal naar hem paast en hij staat daar..

Nu wil ik een kwart van die laptop



hehe Jullie mogen mij oude..

Eentje krijt de muis eentje toetsenbord en de achter beeldscherm en iemand muismat

11-05-2008, 14:15


OOP HET MOMENT DAT DIE BLAUWE DE BAL SPEELT, EN ZIJN MEDESPELER BLAUW STAAT ACHTER DE VERDEDIG EN VOOR DE KEEPER DAN IS HET BUITENSPEL!

TAMAM

11-05-2008, 14:34


hey, weet je wat je je broer moet vertellen?

buitenspel is, als de grensrechter zn vlag omhoog doet, als de spits de bal krijgt

klaar

11-05-2008, 16:54

Citaat door misskouzina:
hehe Jullie mogen mij oude..

Eentje krijt de muis eentje toetsenbord en de achter beeldscherm en iemand muismat