Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk verveling?



09-05-2008, 19:40

bismillahi arahman arahim,
Salaam a3aikoem warahmatollah wabrakato

Niks te doen? Verveling????
Er is te veeeels te veeeel dingen om te doen!!

Weet dat Allah zegt in de koran: "En Ik heb de Djin en mens slechts geschapen om Mij te aanbidden" ( ad-Dzarieyaat 51:56)

Weet dat tijd niet meer dan een vruchtbodem is, een middel dat gebeurtenissen die zich op Gezag van Allah ta’ala voordoen, in zich opneemt en hiervoor de gelegenheid biedt. Dit alles is in overeenstemming met Zijn Wetten en Universele Principes.

Aboe Hoerairah: “vervloek de tijd niet, want Allah is de tijd, dat wil zeggen het is Allah ta’ala die de natuurlijke wetten voor hun uitvoering vaststeld”.

Er zijn nog zoveeeeel koransura die wij niet kennen. Maak je doel om de koran uit je hoofd te leren, want weet dat er een grote beloning voor is.

Ali vertelde dat de boodschapper (vrede zij met hem) van Allah zei: " Degene die de Qoeran bestudeert en uit zijn hoofd leert en daarbij de geboden en verboden van Allah aanvaardt, zal door Allah worden toegelaten in het Paradijs. Hij zal hem ook voorspraak verlenen voor 10 van zijn familieleden die bestemd zijn voor de hel". [Overgeleverd door At-Tirmidie]

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt: ''Reciteer de Heilige Koran, want het zal voor hem voor spraak doen op de Dag Des Oordeels'' [Overgeleverd door Muslim Als Saheeh]

Aboe Moesa al-Ash'arie (radhia Allahoe'anhoe) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (salla Allahoe aleihie wa salam)zei :
"Het geval van de gelovige die de Qur'an reciteert is als een sinaasappel ; hij ruikt lekker en smaakt heerlijk , en het geval van de gelovige die de Qur'an niet reciteert is als de dadel : hij ruikt niet en smaakt zoet. En het geval van de moenaafiq (hypocriet)die de Qur'an reciteert is als basilicum ; het ruikt lekker maar smaakt bitter. En het geval van de moenaafiq die de Qur'an niet reciteert is als de bittermeloen: hij heeft geen geur en smaakt bitter."
(overgeleverd door Boekhari en Moeslim)


Weet ook dat tijd heel erg kostbaar is: Het gaat snel en komt nooit meer terug. Kijk maar naar jullie jeugd. Hoe graag je het ook wilt, je kunt niet teruggaan naar die tijd. Iedere seconde, minuut, dag, jaar komt NOOIT meer terug. Keer tot Allah nu het nog kan.

Lees de mashallah woorden van al-basri: “O zoon van Adam, je bent niets anders dan een aaneenschakeling van dagen. Wanneer dan een dag voorbij is gegaan, is een deel van jou voorbij gegaan.”

Ya Allah!!!

“En Allah geeft niemand uitstel wanneer zijn aangewezen tijd (de dood) komt. En Allah is zich welbewust van wat jullie doen.(qoraan 63:11)

Wees voorbereid wanneer de engel des doods jouw ziel komt halen. Wees voorbereid, want waarlijk het enige dat bij jou achterblijft in jouw graf zijn jouw daden. Dus zorg ervoor dat deze goed zijn.

Ken je de 99 namen van Allah al uit je hoofd? Laat je dan zomaar een beloning links liggen??

overgeleverd door tirmizie:
aboe hurairah(radia allah anho)e vertelde dat de boodschapper van Allah (sallallahwasalaam) zei:allah swt heeft 99 namen wie ze uit het hoofd reciteert zal het paradijs binnengaan.

Het is nooit te laat om berouw te tonen, weet dat het jou met Zijn wil zal vergeven. Allah houdt ervan wanneer zijn dienaar berouw toont. En al reiken jouw zonden tot aan de hemel, Allah zal ze met Zijn wil vergeven. Want weet Allah is al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren KEER op KEER.)

Op gezag van Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn)die het van de profeet (saas) gehoord heeft, die zei: Allah de Almachtige zegt: Ik ben zoals Mijn dienaar denkt dat Ik ben, Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, Als hij Mij in een gemeenschap noemt noem ik hem in een gemeenschap die beter is.
En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de lengte van uitgespreide armen naar hem toe, en als hij naar Mij toe komt lopen dan kom Ik naar hem toe rennen. Al Boechari



Wees sterk en versla de duivel, weet dat de duivel jou haat omdat jij van Allah houdt. En weet dat de duivel jou samen met zijn volgelingen in de hel wil hebben. De hel waarvan het vuur vele malen heter is dan het wereldse vuur.

Moge Allah ons beschermen tegen al het kwade, en moge Allah ons sterk maken en ons standvastig maken. En moge Allah ons laten behoren tot de bewoners van het paradijs..Ameen

Jullie zuster fie dien,
A_Ssaffaat

09-05-2008, 20:09


Bedankt voor het plaatsen
Ameen.

M3a Salama

09-05-2008, 21:44

Citaat door Asse_POester:
Bedankt voor het plaatsen
Ameen.

M3a Salama



la soukran 3ala wajib
wa allaikoem salam warhamatollah(F)

10-05-2008, 14:35
Mashallah!.. Moge Allah jou belonen voor het plaatsen van dit stukje

Ameen!

10-05-2008, 14:43



Citaat door Lia__15:
Mashallah!.. Moge Allah jou belonen voor het plaatsen van dit stukje

Ameen!



ameen lieve zuster fie dien, ons allemaal(F)

10-05-2008, 16:07
Baraka allah ofikie..heel erg leerzaam!

10-05-2008, 17:07

Citaat door Moes_Junk:
Baraka allah ofikie..heel erg leerzaam!


ameen lieve zuster fie dien, wa fieki(F)

10-05-2008, 17:08
Ameen.

Dank je voor het plaatsen

Upppp

10-05-2008, 17:12

Citaat door MISS_ANISSA:
Ameen.

Dank je voor het plaatsen

Upppp


la soukran 3ala wajib lieve zuster fie dien(F)

14-05-2008, 19:09
bismillah
up

06-08-2010, 18:30
Masha Allah!! Jazak Allah voor dit zuster!