Bekijk volle/desktop versie : NLse nationaliteit aan vragen.



Pagina's : [1] 2

08-05-2008, 15:46
Wat zijn de regels??
Wat als de man wel een NLse paspoort heeft en de vrouw wil ook??

08-05-2008, 15:51


als ik niet lieg en goed onthouden heb, moet je 3 jaar in nederland wonen en gehuwd zijn met een Nederlander/se en je diploma hebben van minimaal niveau 2, dan kun je de Nederlandse paspoort aanvragen.

Ben je gehuwd met iemand met een Marokkaans(e) paspoort dan kun je deze aanvraag pas indienen na 5 jaar als ik niet lieg, en ook dan moet je minimaal 5 jaar in Nederland wonen/leven en je diploma hebben.

08-05-2008, 15:54
Als je meerderjarig bent en de afgelopen vijf jaar in Nederland hebt gewoond, dan kan je een naturalisatieverzoek indienen bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente, om de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Je moet dan wel een geldige verblijfsvergunning hebben en ingeburgerd zijn in de Nederlandse samenleving. Je moet hiervoor een naturalisatietoets doen die €260,00 kost. Wanneer je een Nederlands middelbare school diploma hebt, hoef je deze toets niet te doen. Je moet in principe je eigen nationaliteit opgeven, maar er zijn veel uitzonderingen. Als je nog niet meerderjarig bent, dan kan je meenaturaliseren met je ouders, wanneer zij voor zichzelf het Nederlanderschap aanvragen.

08-05-2008, 15:55
Voor de behandeling van een naturalisatieverzoek moet het volgende worden betaald:

Hoge tariefgroep
· enkelvoudig verzoek(als je alleen een verzoek indient) €351,-
· gemeenschappelijk verzoek (als er een gezamenlijk verzoek wordt ingediend) €446,-
Lage tariefgroep
· enkelvoudig verzoek €234,-
· gemeenschappelijk verzoek €329,-

Je valt in de hoge tariefgroep als je een inkomen hebt boven de bijstandsnorm (zie tekst over Geld). Valt je inkomen hieronder, dan val je in de lage tariefsgroep. In bijzondere gevallen is het mogelijk dat je niks hoeft te betalen, bijvoorbeeld als je als minderjarige zelfstandig een verzoek indient.

08-05-2008, 16:02


De vrouw woont hier al 30jaar.

08-05-2008, 16:02
als je getrouwd bent met een Nederlander kun je na drie jaar een Nederlandse paspoort aanvragen. maar weet niet of dit op jou van toepassing is. weet niet of je via hem papieren hebt gehad of gewoon lang in Nederland woont en zelf een verblijfsvergunning hebt. Maar idd je moet je naturaliseren en in het bezit zijn van een diploma (taal of een schooldiploma). een verzoek tot naturalisatie kan wel tijd in beslag nemen

08-05-2008, 16:02

Citaat door nella:
Voor de behandeling van een naturalisatieverzoek moet het volgende worden betaald:

Hoge tariefgroep
· enkelvoudig verzoek(als je alleen een verzoek indient) €351,-
· gemeenschappelijk verzoek (als er een gezamenlijk verzoek wordt ingediend) €446,-
Lage tariefgroep
· enkelvoudig verzoek €234,-
· gemeenschappelijk verzoek €329,-

Je valt in de hoge tariefgroep als je een inkomen hebt boven de bijstandsnorm (zie tekst over Geld). Valt je inkomen hieronder, dan val je in de lage tariefsgroep. In bijzondere gevallen is het mogelijk dat je niks hoeft te betalen, bijvoorbeeld als je als minderjarige zelfstandig een verzoek indient.

Wat een getallen zeg!

08-05-2008, 16:03
Link graag.

08-05-2008, 16:06

Citaat door LalaAmira:
Wat een getallen zeg!


Het is niet goedkoop, maar dan ben je wel van het gezeik van het IND af. Ik ga de NLse nationaliteit ook aanvragen. Word tijd, woon a 17 jaar in NL

08-05-2008, 16:06

Citaat door LalaAmira:
Link graag.


Gewoon googlen....

08-05-2008, 16:08

Citaat door nella:
Het is niet goedkoop, maar dan ben je wel van het gezeik van het IND af. Ik ga de NLse nationaliteit ook aanvragen. Word tijd, woon a 17 jaar in NL

Moet je doen,ik heb hem gelukkig al jaren en je hoeft niks voor te doen toen.

08-05-2008, 16:11

Citaat door LalaAmira:
Moet je doen,ik heb hem gelukkig al jaren en je hoeft niks voor te doen toen.


Ik hoef er ook niks voor te doen, behalve aanvragen en betalen

08-05-2008, 16:17



Citaat door nella:
Ik hoef er ook niks voor te doen, behalve aanvragen en betalen


Veel succes!

08-05-2008, 19:09
Wie ga je nou weer smokkelen....???
Geintje....

08-05-2008, 21:07

Citaat door nadia2007:
Wie ga je nou weer smokkelen....???
Geintje....



Sssstttt.

Pagina's : [1] 2