Bekijk volle/desktop versie : van een slechte jongen naar een goeie moslim (waargebeurd)



06-05-2008, 18:38
Hallo mensen ik wil een verhaal plaatsen wat egt gebeurd bij me zelf is.
ik schrijf in het kort waar het over gaat en dan mogen jullie zeggen of ik verder mag.


Vanaf mij 14de had ik al iets met meisjes ik begon te roken en deed slechte dingen ik had in 4 maanden 5 meisjes gehad en zo ging mij slechtte leven door..
ik had slechtte vrienden en wist niet meer wat ik deed ,
k kwam 12 uur s'nachts thuis en deed niet wat mijn ouders zeiden.
ik was heel eigenwijs en stout ..
op mijn 17de werd ik al groot en wou hij naar belgie gaan om drugs te gaan halen ik ging mee en kwam mijn vriend tegen Adam hij is een hele goeie jongen en hij verteldde me wat er allemaal kon gebeuren opweg naar huis ging mij vriend dood ,, ik verloor hem en ik wist toen pas dat ik slecht was dat ik geen goeie jongen was k deed nog heel veel om een goeie moslim te worden.

en nu ben ik een goeie moslim Hmdl, er komen heel veel verhaaltjes zeg maar waneer ik moet beginnen.

06-05-2008, 18:43


jallah menneertje ilias lijkt me leuk

06-05-2008, 18:44
jallah typen die handel ben echt benieuwd

06-05-2008, 19:02
Mama: ilias kom je optijd.
ilias: ja ik kom optijd
ik ging de deur uit en beldde soumia op mijn vriendin .
soum: Haai met soumi
ilias: hey liefste kom je naar parkie,?
soum: ik ben opweg!
even later komt soumia aangerend daar zaten we met z'n 2en ,
ze is heel verlegen en durft niks te zeggen . het was 13 oktober midden in de ramadan k paktte me sigaret en wou hem net in me mond stoptte totdat ze hem afpaktte
soum: wat doe je nou dat is ook iets wat je na magrab pas mag hoor.
ik: ja dus,?
soum: wat ja dus.?! je bent een moslim dan hoor je niet te eten in de ramadan.
ik; doe nou wat je moet doen en laat mij oke .?
ze paktte haar tas en ging boos weg ze keek nog achterom en ik probeerdde haar nog te roepen maar nee ze was al weg..
k besloot om naar me vriend anouar te gaan mijn beste mattie.
ej a sahbi wat gebeurdde er net.?
ze werd boos omdat k wou gaan roken antwoordde ik serieus.
idioot het is ramadan.!
anouar: haha mja ik eet stiekem ook gwn
ik: wrm niet.
hij paktte zijn scooter en vroeg of ik mee naar de discotheek zou gaan ik hoeftte niet eens te antwoordde en ik zat al achterop.
onderweg zien we me zusje met haar vriendin ze vraagt me waar ik heen ging ik antwoordde "naar me vriend En ij.?"
zij: Ik ga naar de moskee. dag ilias.!
ik: Later!
elke meisje die we zagen moesten we haar versieren aandacht geven en fluiten na veel drinken en eten kwamen we 11 naar huis .
Moeder: waar kom je zou laat ilias waar heb je gegeten.?
ik: ik hb bij anouar gegeten
Moeder: weet je zeker ik was zo bezorgt.!
ik: ik weet wat ik doe jema.
ze omhelsdde me en maaktte voor me een broodje met kefta.
na geslapen hebben beldde anouar mij op.
anouar: ej ik weet een plaats en adres wara ik drugs kan krijgen het is in belgie. kom je mee.?
ik: ben je ziek ofzo. wat denk je zelf
anouar: doe niet klein we zijn snel terug.!
ik ging tog mee en staptte hem auto binnen muziek op allerhardst en heel snel waren we er al .
k keek ff naar buiten en zag mij vriend Adam staan.
ik: wat doe ij hier.?
adam: ff lang me tante ik ga zou naar Mekka.
ik: oh egt,?
adam: wat doen jullie bij die adres??
ik: niks is voor Anouar.
adam : Luister ilias je bent nu egt niet goed besig kijk met wie je omgaat je hebt duizenden goeie vrienden en kijk met wie je gaat de slechtste als hij drugs gebruikt doe ij dat ook als hij niet vast doe ij dat ook als hij rookt doe ij dat ook. Als Allah jou vraagt wrm je sit hebt gedaan antwoordt je tog niet Omdat mijn vriend dat deed.?!



Verder of niet.?

06-05-2008, 19:13


Sneellll upp

06-05-2008, 19:13
verder!!!!!

06-05-2008, 19:21
ik: Nee maar ik weet niet wat ik moet.!
adam: je wel maar ik ga dag.!hoe contact me en hij gaf zijn nmmr.
anouar was klaar en we staptte weer in de auto we kwamen bij een stoplicht een hij gaf de kleur rood aan maar de auto ging maar rechtdoor ANOUAARRR!!!!!!!!!!!! KIJK UIT!
maar hij viel neer ik stoptte de auto aan de kant van de weg en ik probeerdde van alles ik beldde de ambulance en ze namen hem mee naar de ziekenhuis hij is dood. zei de dokter .
DOOD.??
dokter; ja dood.
even later komen de ouders van anouar en vroegen me wat er aan de hand was na even verdriet beldde adam mij.
adam: Salam ilias.
ik; Hey adam
adam; is alles goed.?
ik; nee gister avond is mij vriend overleden door drugs.
adam: Mijn broer is ook overleden gisteren ! en nu iets wat ik kwijt wil."Mijn broer was een goeie jongen hij ging dood in Mekka door en ziekte ,, Jou vriend was slecht en ging dood in een auto van drugs" welke denk je ou die naar de hemel gaat en welke naar de paradijs.?
ik: SUBHANALLAH! jou broer gaat naar de paradijs/
adam : InschaAllah.
en hij hieng op.
ik barste van tranen ik huildde en ik huildde ik vroeg om vergevenis ik ging naar huis en paktte een qoraan ik gaf en kus en huildde ik huildde en ik huildde ik dagt in me zelf.
ik dee nooit wat me moeder zei.
ik was slecht.
ik luisterdde naar mensen in plaats van Allah
hoe dom kon ik zijn.
ik omhelsdde me moeder en mijn zusje ik zat op mijn knieen en enigste wat ik nog deed is huilen.
Na 4 dagen gehuildt.!
ging ik naar adam toe ik omhelsdde hem en heb hem alles verteld hij was trots op me en besloot met hem om te gaan.
Qoraan lezen ,, vastten,, ik luister naar mijn moeder en ik begon met een nieuw leven.!



vertel wanneer ik verder kan gaan.

06-05-2008, 19:24
UP voor de mensen dit is egt bij me zelf gebeurdy.

06-05-2008, 19:29
ik kan nu helaas niet verder gaan ik moet gaan morgen misschien.

04-07-2008, 21:43
ewa ga verder

06-07-2008, 15:20
ga snel verder

hamdoelilah ben je nu op het goede pad