Bekijk volle/desktop versie : Doormiddel van "P" naar de Uni.



05-05-2008, 20:56
Wie heeft die stap gezet?
Wat komt erbij kijken?
Is het een verstandige zet?

Meld je even?

06-05-2008, 09:24


het hangt toch sterk af van awt je op univ wil volgen en of je hbo opleiding goed aansluit!? IS het wel mogelijk om bij jouw opleiding die weg te nemen? Neem contact met de studieadviseur van je univ. opleiding en vraag hem wat je moet verwachten en hoe je je aansluiting kan verbeteren.... Bij sommige opleiding willen ze graag dat je bijv. veel hebt gedaan aan bepaalde vakken, zodat je niveau bij die vakken het gemakkelijk maakt om een begin te maken aan die universiteit opleiding.

06-05-2008, 13:58
Als je het graag wilt, moet je het gewoon doen. Ik heb wel gehoord dat het een moeilijke/zware stap is.
Maar ja, de keuze ligt aan jou.

06-05-2008, 20:12

Citaat door halfagadirian:
het hangt toch sterk af van awt je op univ wil volgen en of je hbo opleiding goed aansluit!? IS het wel mogelijk om bij jouw opleiding die weg te nemen? Neem contact met de studieadviseur van je univ. opleiding en vraag hem wat je moet verwachten en hoe je je aansluiting kan verbeteren.... Bij sommige opleiding willen ze graag dat je bijv. veel hebt gedaan aan bepaalde vakken, zodat je niveau bij die vakken het gemakkelijk maakt om een begin te maken aan die universiteit opleiding.


Ik heb een beetje rond gekeken, er zijn opleidingen waar je met je "P" in kan stromen. Alleen weet ik niet of het wel een goede keuze zal zijn.. Zal ik doen! Thanks.

06-05-2008, 20:13



Citaat door _HM_:
Als je het graag wilt, moet je het gewoon doen. Ik heb wel gehoord dat het een moeilijke/zware stap is.
Maar ja, de keuze ligt aan jou.



Hmmm.. oke! Thanks voor het reageren!

06-05-2008, 21:28
... Salamo 3alikom oegtie ..

.. De stap van Hbo naar de Universiteit met behulp van je P is een zware en zeker geen makkelijke stap..
.. Ben eerstejaars Hbo studente en heb wel eens nagedacht om deze stap te nemen, maar het lijkt mij het handigst om mijn Bachelor af te maken op Hbo en daarna inchaa Allah de Master te volgen ..

Zoals broeders en zusters hierboven hebben gezegd, het is je eigen keuze, als je denkt dat je het kan is het enige wat ik je kan zeggen :
Allahi 3awnek en moge Allah het je gemakkelijk maken ..

.. Waar een wil is, is een weg .....



.. Nour_el_Islam ..

14-05-2008, 00:06
Ik ben het ook van plan inshaAllah. En je weet het alleen als je het doet! Je moet gewoon weten wat je kunt verwachten. Het is geen kinderspel, maar als je weet wat het einddoel is dan wil je er wel voor vechten.

Ik zou zeggen doe je best en Allah doet de rest.

14-05-2008, 11:15
Ik heb lang met dat dilemma gezeten.

Met je P naar de uni klinkt zo aantrekklijk... maar ik heb het gelukkig niet gedaan. Heb gehoord dat vele hard op hun bek gegaan zijn op de uni.
Omdat de overstap met je P gewoon heel zwaar is.

Ongetwijfeld zullen er ook mensen zijn die het wel gelukt is.

Maak je bachelor lekker af en ga dan naar je master.