Bekijk volle/desktop versie : morning ather pil vraagje aan de dames



03-05-2008, 21:43
als je man het met je doet maar niet in je klaar komt is het dan toch verstandig een morning after pil te nemen voor het geval dat ? (indien er geen gebruik uis gemaakt van condoom of de pil)

sirieuze reacties graag x

04-05-2008, 00:21

Van voorvocht kun je ook zwanger worden.

04-05-2008, 23:12
hmm maar binnen 72 uur toch ? (uiterlijk, om die pil te slikken)

04-05-2008, 23:22
maar die pil is niet voor vaak gebruik..alleen in geval dat meid... Bijv als je een keer de pil bent vergeten en na je geslachtsgemeenschap er pas achter komt..kun je alsnog je anticonceptie pil slikken..als je het niet slikt..kun je de aftermorning pil innemen.

Ik zou dat niet durven hoor..ik slik de pil of hij doet een condoom om.

04-05-2008, 23:33

dit is de 2e keer dan... maar goed kan nu niet anders ik heb tot morgen i geusse dus ik doe het gwn is een les voor de volgende x :'(

04-05-2008, 23:37

Citaat door _mcrochick:
dit is de 2e keer dan... maar goed kan nu niet anders ik heb tot morgen i geusse dus ik doe het gwn is een les voor de volgende x :'(

Waarom gebruik je geen anticonceptie dan?

04-05-2008, 23:43
ben ik van plan te gaan doen was altijd regelmatig ongesteld tot ik die pil voor het eerst had geslikt dus en lijkt me verstandiger

04-05-2008, 23:48

Citaat door _mcrochick:
als je man het met je doet maar niet in je klaar komt is het dan toch verstandig een morning after pil te nemen voor het geval dat ? (indien er geen gebruik uis gemaakt van condoom of de pil)

sirieuze reacties graag x

paracetamol schijnt ook goed te helpen.moet je proberen lieverd.
nou hoop dat allles goed komt.

04-05-2008, 23:49

Citaat door _mcrochick:
ben ik van plan te gaan doen was altijd regelmatig ongesteld tot ik die pil voor het eerst had geslikt dus en lijkt me verstandiger

die is slecht voor je gezondheid voor vaker gebruik. Vraag het je huisarts.

04-05-2008, 23:50

Citaat door jeeenik:
paracetamol schijnt ook goed te helpen.moet je proberen lieverd.
nou hoop dat allles goed komt.

ja..en voor je het weet ben je mama

05-05-2008, 11:27
De vruchtbare dagen van de maand
In tegenstelling tot de man is de vrouw niet heel de maand even vruchtbaar. Gedurende een regelmatige menstruatiecyclus van 26 tot 30 dagen is de vrouw maar enkele dagen vruchtbaar. De kans dat een gezonde vrouw zwanger raakt, is over het algemeen per cyclus niet meer dan vijfentwintig procent.
De meest vruchtbare tijd tijdens een cyclus is wanneer er een eisprong, ovulatie genoemd, plaatsvindt. Ook enkele dagen vóór de eisprong en enkele dagen erna is de vrouw vruchtbaar. Het vrijgekomen eitje blijft enkele dagen ‘in leven’. Net als de zaadcellen van de man, die na de geslachtsgemeenschap nog enkele dagen in het lichaam van de vrouw in leven blijven. Als het geslachtsverkeer enkele dagen vóór de eisprong plaatsvindt, is er kans dat zodra het eitje vrijkomt het wordt bevrucht door de nog aanwezige zaadcellen. In het andere geval als een eisprong is en (daarvóór) geen geslachtsverkeer heeft plaatsgevonden, kan het eitje alsnog bevrucht worden als enkele dagen later wordt gevreeën.

De hele periode rond de eisprong is de tijd dat de vrouw vruchtbaar is. De ovulatieperiode is algemeen bepaald tussen de negende en zeventiende dag na de menstruatie, uitgaande van een regelmatige cyclus. Iedere hevige opwinding en ook intens seksueel genot kunnen de cyclus in de war sturen. Er zijn methodes om de ovulatie van een vrouw te meten of te berekenen.

05-05-2008, 15:26
Ja handig, gezien je van voorvocht ook zwanger kunt raken..

19-05-2008, 10:28

De morning-after pil is toch haram...? Of vergis ik me? Ik bedoel, je neemt een pil in nàdat je gemeenschap hebt gehad, dus het kan zijn dat de bevruchting je eicel al is begonnen?
Er is een verschil tussen anti-conceptie en morning-after..?
De pil neem je elke dag, voordat je gemeenschap hebt..
De morning after, als je je pil vergeten bent ofzo, en j hbt al gemeenschap gehad... Is dit niet verboden?