Bekijk volle/desktop versie : Cursus arabische taal in A'DAM?!

14-09-2002, 14:57
Assalaam ou alaikom,

Ik zou graag willen weten of er hier in A'dam een cursus arabische taal wordt gegeven. Ik weet wel dat er een in R'dam een wordt gegeven maar dat is te ver voor mij...

Alvast bedankt voor de reactie....

14-09-2002, 17:11

Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salamou 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdillah wa 3ala alihi wa sahbihi wa man waalaah,

Ik zou zeggen probeer moskee tawheed eens, ik weet dat daar lessen worden gegeven aan mannen maar hoe het zit met zusters daar kan ik je helaas niks over vertellen...

Wa salam

14-09-2002, 23:11
Sweetflower....

er worden zeker cursussen gegeven in A'dam. Aan de volksuniversiteit.
Kijk even op de volgende website: http://www.volksuniversiteitamsterdam.nl
Dan zie je vanzelf de arabische marokkaanse cursus staan. Ik ben bang dat je alleen voor dit seizoen te laat bent want de eerste les begint a.s. maandag....maar mischien kan je het volgende seizoen mee doen...
Succes!!!
BE

15-09-2002, 19:53
Assalaam ou alaikom,

Heel erg bedankt voor de moeite. Van Moskee Tawheed weet ik dat ze alleen maar arabische les geven aan mannen en niet aan vrouwen.
Dus dat is helaas geen optie....
En ik bedoelde ook geen universiteit, ik zit nl. al op school, ik dacht meer aan een cursus in het weekend ofzo....alleen dan heb ik tijd.

15-09-2002, 23:55

Salaam aleikom....

In Moskee Badr worden elke vrijdag arabische lessen gegeven voor vrouwen.... Voor de tijden zal ik even voor je na vragen

16-09-2002, 14:40
salaam,
Wat je zegt is niet helemaal waar. Er wordt wel les gegeven door tawheed aan vrouwen maar in assadiq.
Elmohiem neem contact op met tawheed en bekijk het eens.
salaam

02-10-2002, 23:25
Salaam,

Heel erg bedankt Mustapha A. Ik wist nl. niet dat tawheed ook lesgaf in een andere school. Ik ga het wel verder navragen...

Jazak Allah ou gairan.

02-10-2002, 23:34
hee ik zoek ook al heel lang les voor vrouwen/maar heb al veel gezocht....en wil niet vanaf 0 beginnen.....

want kan wel lezen en schrijven maar niet perfect..maar zal het navragen

shokran

03-10-2002, 14:19
Goed dat je opzoek bent!!!! Dat moet ik ook een keer doen... maar hee sweetflower ik heb gelezen dat je uit Tammasint komt. En dat ken ik.. aangezien ik geen mensen ken uit tinghir wil ik wel jou leren kennen. Zou jij mij je hotmailadres willen geven..? dan kunnen we gezellig kletsen over tinghir enzo! is dat goed?

ik spreek je nog wel meid!

beslama...

03-10-2002, 16:45
hee wat leuk ! je bent er...! tamassint daar woon jij toch? ken jij daar ene karima .. die ook daar vandaan komt ze woont ook in Nl. hoor

xxjes

04-10-2002, 15:55
Assalaam ou alaikom,

Mustapha A, weet je trouwens ook op wat voor manier er daar les wordt gegeven? Dan bedoel ik meer van of er in het nederlands of in het arabisch wordt lesgegeven. En door wie... Hopelijk kan je mijn vragen beantwoorden....

Jazak Allah ou gairan