Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Cardio of juist lage intensiteit??



02-05-2008, 21:54
Ik zie dat veel meiden hier vragen wat voor soort beweging het beste is om vet te verliezen, en vaak wordt ze cardio aangeraden.

Maar ik dacht juist dat je het best op lage intensiteit kunt bewegen (Bijv. snelwandelen met een snelheid van 6 op de loopband) in plaats van cardio, want het draait toch om de juiste hartslag en die hoort 130 te zijn???

Of zie ik het helemaal verkeerd???
Heeft iemand er misschien wel verstand van?

02-05-2008, 21:57


Ja, ik snap het ook niet meer.

Ik hoor heel vaak vn je moet ff half uurtje intensief sporten, bijv cardio.
Maar ze zeggen wel altijd je moet joggen daarmee verbrand je vet, en niet hard gaan rennen.

02-05-2008, 22:20
Voor zover ik weet moet je minstens een halfuurtje op een lage intensiteit trainen ( cardio hoort daar ook bij natuurlijk!)
Op een lage intensiteit wil zeggen dat je wel gaat zweten, maar dat je laten we zeggen nog een gesprek kan houden, dus dat je niet helemaal buiten adem bent.
Ze raden minstens een half uur aan omdat de eerste 20 min je lichaam alleen je koolhydraten aanspreekt om energie te leveren. Na een half uur schakelt je lichaam over op het vet dat aanwezig is.
Dit hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt

02-05-2008, 22:25
Zie je wel, dus om in feite vet te verbranden moet je op lage intensiteit trainen