Bekijk volle/desktop versie : Ht is begonnen



Pagina's : [1] 2

02-05-2008, 18:45
De misselijkheid, het overgeven
Is er wat aan te doen voel me echt suf

02-05-2008, 18:47



Citaat door Angel_Sweetness:
De misselijkheid, het overgeven
Is er wat aan te doen voel me echt suf



ben je zwanger dan??? ik zou niet weten wat je er aan kan doen misschien water drinken??? of sap o ja van water ga je meer overgeven dat is niet goed.

02-05-2008, 18:48

Citaat door xana:
ben je zwanger dan??? ik zou niet weten wat je er aan kan doen misschien water drinken??? of sap o ja van water ga je meer overgeven dat is niet goed.


Ja ben nu zo een 7 weekjes zwanger
Water is indd geen goed idee

02-05-2008, 19:12
Tips tips

02-05-2008, 21:16


Bah ik haat misselijk zijn, dat wordt echt nog een ramp als ik zwanger ben... hahah

02-05-2008, 22:55

Citaat door Angel_Sweetness:
Ja ben nu zo een 7 weekjes zwanger
Water is indd geen goed idee



mabrouk

02-05-2008, 22:58
Als je je misselijk voelt als je zwanger bent, is het het beste om verspreid over de dag kleine maaltijden te eten. Op die manier blijft je maag rustig en blijven alle "levels" in je lichaam op peil. Wordt de misselijkheid te ernstig dan dien je contact op te nemen met de huisart.


kijk eens schat wat ik heb miesschien helpt dit wel??

02-05-2008, 22:58
ze zggen dat prik helpt cola???\


gefeliciteerd met je zwangerschap~!

02-05-2008, 22:59
Zwanger en misselijk - Wanneer naar de huisarts?

Als je bloed overgeeft
Als je teveel, meer dan een kilo, afvalt
Als je niets binnen kunt houden en vier of meer keer per dag moet overgeven.
Ook is het aan te raden naar de huisarts te gaan als je meer dan vier maanden zwanger bent en je nog steeds erg misselijk voelt en veel moet overgeven. Het zelden iets ernstigs maar toch is het raadzaam hiermee naar de huisarts te gaan.

02-05-2008, 22:59
ow dat heb je zeker niet nodig?? maar heb boven nog wat geplaatst voor je.

02-05-2008, 23:04
'Cola slecht voor zwangere vrouw'

Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Volgens haar zorgt het fosforzuur in de cola hiervoor.
Dit zuur blokkeert volgens haar de opname van calcium. Terwijl calcium juist nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Volgens De Vries is het ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. Ze denkt dat het regelmatig drinken van cola zelfs de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

Het was al langer bekend dat cola tijdens de zwangerschap beter vermeden kan moet worden, maar dan om de cafeïne. Het vergroot de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Ook aspartaam, de zoetstof in cola light, verstoort mogelijk de ontwikkeling van het ongeboren kind.

De Vries ontraadt toekomstige moeders ook om intensief te sporten en pijnstillers te gebruiken. Een gezonde leefwijze zonder stress is belangrijk. Het verhoogt de ontwikkelingskansen van een ongeboren kind.

02-05-2008, 23:29
Hier volgen een aantal tips om de misselijkheid en braken zonder medicijnen te bedwingen:



• Neem frequent (om de 2 à 3 uur) kleine hoeveelheden te drinken of te eten (best vetarm).
• vermijdt de geur van voedsel dat misselijkheid uitlokt,
• beperk de inname van koolzuurhoudende dranken,
• rust in liggende houding,
• zorg voor regelmatig frisse lucht.
• Sta niet onmiddellijk op bij het ontwaken, maar eet eerst een kleinigheid voor je uit bed komt

nog wat tips

02-05-2008, 23:29


het zijn tips van profs.

04-05-2008, 18:48
Bedankt voor jullie reakties

Ik lig alleen maar, pff kon ik meer kleine maaltijdjes verdelen. Ik heb dan wel honger maar krijg maar een beeeeeeeetje binnen. Voel gelijk het overgeven omhoog komen

04-05-2008, 18:49

Citaat door Angel_Sweetness:
Tips tips



Wortels.

Pagina's : [1] 2