Bekijk volle/desktop versie : Feest in Madrid, München en Milaan?



Pagina's : [1] 2

02-05-2008, 15:04
Madrid, München en Milaan hebben zich de afgelopen dagen al voorbereid op een volksfeest. Real Madrid, Bayern München en Internazionale hebben een riante voorsprong op hun achtervolgers en kunnen de landstitel zondag veiligstellen.

Voor Real Madrid zou het de 31e landstitel uit de rijke historie betekenen en de tweede in successie. De Madrilenen gaan op bezoek bij Osasuna, bij winst is het kampioenschap binnen. Voor Wesley Sneijder, Arjen Robben en Royston Drenthe wordt het hun eerste titel in dienst van De Koninklijke.

Van dit drietal maakte oud-Ajacied Sneijder de meeste indruk in zijn debuutjaar. De middenvelder speelde in de Primera Division 25 wedstrijden en kwam daarin tot acht doelpunten. Sneijder luisterde zijn debuut in de Spaanse competitie al meteen op met het winnende doelpunt in de derby tegen Atletico.

Ruud van Nistelrooij kwam door blessures niet aan zijn topproductie van vorig jaar (25 doelpunten), maar was met twaalf treffers opnieuw belangrijk voor Real Madrid. Clubicoon Raul, zijn kompaan in de voorhoede, had met zeventien doelpunten een groot aandeel in het aanstaande kampioenschap.

Het vernieuwde Bayern München heeft dit seizoen het vorige rampjaar met knappe prestaties doen vergeten. De ploeg uit München eindigde afgelopen jaar slechts als vierde en haalde vervolgens de bezem door de selectie. Trainer Ottmar Hitzfeld haalde voor tientallen miljoenen sterren als Luca Toni en Franck Ribéry naar München en aan de hand van dit tweetal domineert Bayern de Bundesliga. Aanvaller Toni was dit seizoen al 21 keer trefzeker.

De ’Rekordmeister’ uit München kan zaterdag al kampioen worden als concurrenten Werder Bremen en Schalke 04 punten laten liggen. De ploeg van Mark van Bommel heeft met nog vier wedstrijden te gaan twaalf punten meer dan de concurrentie. Bayern gaat zondag op bezoek bij VfL Wolfsburg en kan na de wedstrijd zo goed als zeker de 21e landstitel vieren.

Internazionale kan de titelstrijd in de Serie A beslissen door stadsgenoot AC Milan te verslaan. De ploeg van trainer Roberto Mancini gaat voor de derde opeenvolgende landstitel. Inter heeft zes punten meer dan achtervolger AS Roma, maar verzekert zich bij een gelijke eindstand alsnog van de landstitel door een beter onderling resultaat. De Romeinen spelen zondag tegen Sampdoria.

Patrick Vieira, middenvelder van de aanstaande landskampioen, kijkt uit naar de beladen stadsderby tegen AC Milan. ,,Zondag wordt iets speciaals, dat is onvergelijkbaar met derby’s die ik eerder heb gespeeld,’’ aldus de voormalige speler van Arsenal. ,,Dit zijn de wedstrijden waar ik voor leef.’’

Internazionale moet het doen zonder topscorer Zlatan Ibrahimovic (vijftien doelpunten). De oud-Ajacied heeft al enkele weken last van een knieblessure. Bij Inter staan nog drie spelers met een verleden in de eredivisie onder contract: Cristian Chivu, Maxwell en Julio Ricardo Cruz.

02-05-2008, 15:08


Pfff Inter moet eerst nog voorbij AC Milan

02-05-2008, 15:15
ben benieuwd naar die wedstrijd

02-05-2008, 15:21
Milan gaat ze inmaken

02-05-2008, 15:25


hou mijn topic in leven ik ga even werken en dan kom ik terug haaahaaaaaaaaaaaaa.


wasalam

02-05-2008, 15:27
no problemo ahahaha

02-05-2008, 15:56
Bayern kan niet leuk meer feesten na de 4-0 nederlaag tegen Zenit

02-05-2008, 16:02
die derby van Milaan wordt gruwelijk spannend ..

02-05-2008, 16:03

Citaat door Clashh:
die derby van Milaan wordt gruwelijk spannend ..

wanneer?

02-05-2008, 16:05
a.s zondag om 15 uur als k het goed heb

02-05-2008, 16:06

Citaat door Clashh:
a.s zondag om 15 uur als k het goed heb

Sopcast

02-05-2008, 16:12

Citaat door Iharressen:
Sopcast


Sport 1 HD

02-05-2008, 16:23



Citaat door Clashh:
die derby van Milaan wordt gruwelijk spannend ..


Met een beslissende goal van Inzaghi

02-05-2008, 22:29
AC Milan verliest em toch.

02-05-2008, 22:32
nee mijn club wint

Pagina's : [1] 2