Bekijk volle/desktop versie : Mag je witte kleren dragen?



01-05-2008, 22:25
Ik heb gehoord dat opvallende kleuren dragen haram is maar wit is eigenlijk ook zo beetje opvallen.

Mag je wit dragen volgens de islam?

01-05-2008, 22:31



Citaat door Saylima:
Ik denk dat wit dragen niet haram is meisje, anders zouden degene die naar mekka gaan niet in het wit gaan.

Gair inschallah



Ja daar dacht ik ook subhanaAllah.

01-05-2008, 22:34
Maar dan zijn de mannen toch die wit dragen niet de vrouwen of heb ik het mis?

01-05-2008, 23:00
Ik geen bewijs, maar wit valt denk ik niet onder opvallend. Daarmee word denk ik felle kleuren bedoeld. Allahu a3lem Ook vrouwen tijdens hadj

02-05-2008, 22:28



Citaat door thug_nadoriaa:
Ik heb gehoord dat opvallende kleuren dragen haram is maar wit is eigenlijk ook zo beetje opvallen.

Mag je wit dragen volgens de islam?

ik vind juist dat zwart opvallend is want als je een vrouw ziet helemaal in het zwart dan pas ga je denken van wat maar als je een vrouw gwn met kleurtjes in de zomer ziet lopen hoort erbij.en wit is niet haram in de islam wij mogen eigelijk geen zwart dragen als je dat wist he.

02-05-2008, 22:39

Citaat door miSZ_kouzinaa:
ik vind juist dat zwart opvallend is want als je een vrouw ziet helemaal in het zwart dan pas ga je denken van wat maar als je een vrouw gwn met kleurtjes in de zomer ziet lopen hoort erbij.en wit is niet haram in de islam wij mogen eigelijk geen zwart dragen als je dat wist he.




Ik d8 dat zwart juist geadviseerd is om te dragen!

02-05-2008, 23:26
wit is opvallend , de vrouwen van de profeet en de vrouwen van de metgezellen droegen ALLEEN zwart omdat het minder opvallend is.