Bekijk volle/desktop versie : =====>>>> Op weg naar `Het huwelijk´ <<<<=====



01-05-2008, 18:57
Zouden de married ladies ons vrijgezellen van advies kunnen voorzien hoe jullie je mentaal, fysiek, economisch etc. hebben voorbereid op het huwelijk.




I AM CURIOUS

01-05-2008, 19:08


Niemand heeft een reactie?

Of is het nog te vroeg voor deze topic

01-05-2008, 19:13
Misschien wil je dit niet horen maar het gaat allemaal vanzelf. Zolang het gevoel tussen jullie goed is moet je op Allah swt vertrouwen en gewoon ervoor gaan. Alhamdullilah nu al 7,5 jaar getrouwd en bijna 3 kinderen verder. We zijn nog even verliefd op elkaar en het is gewoon goed zoals het nu gaat met alles. We zijn gelukkig.

01-05-2008, 19:15

Citaat door een_Rotterdamse:
Misschien wil je dit niet horen maar het gaat allemaal vanzelf. Zolang het gevoel tussen jullie goed is moet je op Allah swt vertrouwen en gewoon ervoor gaan. Alhamdullilah nu al 7,5 jaar getrouwd en bijna 3 kinderen verder. We zijn nog even verliefd op elkaar en het is gewoon goed zoals het nu gaat met alles. We zijn gelukkig.



Macha Allah.


Maar ik heb het over de weg NAAR het huwelijk. Dus je bent dan nog niet getrouwd, maar gaat wel binnenkort trouwen.

Wat doe je dan in die periode voordat het nieuwe leven echt gaat beginnen?

01-05-2008, 19:18



Citaat door 1_Berkania_1:
Macha Allah.


Maar ik heb het over de weg NAAR het huwelijk. Dus je bent dan nog niet getrouwd, maar gaat wel binnenkort trouwen.

Wat doe je dan in die periode voordat het nieuwe leven echt gaat beginnen?


Gaat vanzelf meid. Of bedoel je echt de voorbereidingen enzo. Ik liep op een roze wolk toendertijd dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal deed. Haha!

01-05-2008, 19:42
Hoe heb je hem ontmoet?

01-05-2008, 19:44

Citaat door Dina_D:
Hoe heb je hem ontmoet?



Wie?

Ik heb geen man, geen vriend, geen verloofde.

01-05-2008, 19:52

Citaat door Dina_D:
Hoe heb je hem ontmoet?


Ik weet niet of de vraag aan mij is gericht maar het was op de sebbe3 van mijn nichtje. Liefde op het eerste gezicht. Telnrs. uitgewisseld en het voelde zo goed dat hij na een week bij mijn ouders is geweest. Je zou denken snel en hoe heb je elkaar dan leren kennen. We zijn 2 jaar verloofd geweest en daarna pas getrouwd. Dus in feite zijn we al 9,5 jaar bij elkaar.

01-05-2008, 19:54
jeetje na een week...dat hoor je ook niet vaak meer. Ik zou dat niet kunnen, maar je hebt wel een echte vent aan de haak geslagen die weet wat ie wel..Leuk om te lezen dat je al zo lang getrouwd bent.

01-05-2008, 19:58

Citaat door misshabiba:
jeetje na een week...dat hoor je ook niet vaak meer. Ik zou dat niet kunnen, maar je hebt wel een echte vent aan de haak geslagen die weet wat ie wel..Leuk om te lezen dat je al zo lang getrouwd bent.


Daarom zeg ik ook, je moet op je gevoel vertrouwen en met de hulp van allah swt komt alles goed. Het was echt een vonk die over sloeg. We waren zo verliefd en het voelde zo goed dat we er gelijk voor wilden gaan zonder al dat stiekeme gedoe. Gewoon dat onze ouders ervanaf zouden weten. Dus in die 2 jaar tijd heb ik relax met hem de tijd gehad om elkaar heel goed te leren kennen.

01-05-2008, 20:16
Ik heb in blind vertrouwen die stap naar het huwelijk genomen...dwz vertrouwen in Allah ..en dat raad ik vrijgezelle meiden ook aan..vertrouw ten alle tijden op Allah en neem pas die stap wanneer je er &#233;cht klaar voor bent..en als je eenmaal hebt besloten er voor te gaan ga er dan echt helemaal voor..dus geef niet snel op, zeg niet te snel 'we passen niet bijelkaar', hij moet veranderen, etc...

01-05-2008, 20:22

Citaat door niesj:
Ik heb in blind vertrouwen die stap naar het huwelijk genomen...dwz vertrouwen in Allah ..en dat raad ik vrijgezelle meiden ook aan..vertrouw ten alle tijden op Allah en neem pas die stap wanneer je er écht klaar voor bent..en als je eenmaal hebt besloten er voor te gaan ga er dan echt helemaal voor..dus geef niet snel op, zeg niet te snel 'we passen niet bijelkaar', hij moet veranderen, etc...



01-05-2008, 20:29



Citaat door een_Rotterdamse:

Hebben die ruzietjes en akkevietjes uit ons huwelijk toch nog ergens voor gediend...

01-05-2008, 20:31

Citaat door niesj:
Hebben die ruzietjes en akkevietjes uit ons huwelijk toch nog ergens voor gediend...


Hoort erbij.

05-05-2008, 12:30

Citaat door Fatihamaroc:
ik heb echt respect voor de vrouwen die gewoon blindelings zijn getrouwd


Nou, blindelings zou ik het ook niet noemen. Er zal ongetwijfeld wel iets zijn geweest waarom ze juist voor die ene man hebben gekozen.

Niesj: Heel goed gezegd.