Bekijk volle/desktop versie : 90% van de HBO'ers haalt de universiteit niet.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-12-2003, 14:48
Ik heb vandaag een studie-adviseuse van de faculteit Rechten aan de Erasmus Universiteit gesproken om over me studie-mogelijkheden te praten.
Ik wilde namelijk in Febr. aan een tweede studie beginnen, namelijk; deeltijd-Rechten naast me voltijd-HBO studie;

kreeg ik te horen dat ik zoiezo niet in Febr. kan instromen, ook al gaat het om een deeltijd studie,

en ten tweede raad ze het ten sterkste af om in sept. in te stromen met me propedeuse van het HBO omdat ik (statistisch gezien) me diploma van de Universiteit niet zal halen, want uit cijfers blijkt dus dat 90% van de mensen die met een HBO-propedeuse instromen, voortijdig afhaken, en dat zegt voor haar genoeg.
en verder vond ze dat ik de studie zwaaaaar onderschat......

Wat nu?????

23-12-2003, 14:50

Ik kan je 1 ding zeggen........

WIE NIET WAAGT, DIE NIET WINT!!

23-12-2003, 16:08

Citaat:
Origineel gepost door Samara77
Ik heb vandaag een studie-adviseuse van de faculteit Rechten aan de Erasmus Universiteit gesproken om over me studie-mogelijkheden te praten.
Ik wilde namelijk in Febr. aan een tweede studie beginnen, namelijk; deeltijd-Rechten naast me voltijd-HBO studie;

kreeg ik te horen dat ik zoiezo niet in Febr. kan instromen, ook al gaat het om een deeltijd studie,

en ten tweede raad ze het ten sterkste af om in sept. in te stromen met me propedeuse van het HBO omdat ik (statistisch gezien) me diploma van de Universiteit niet zal halen, want uit cijfers blijkt dus dat 90% van de mensen die met een HBO-propedeuse instromen, voortijdig afhaken, en dat zegt voor haar genoeg.

Wat nu?????
Mensen onderschatten vaak de studie rechten....het lijkt makkelijk...en het is op zich wel te doen....maar je moet ontzettend veel lezen...het vergt discipline....

Succes ermee....!!

23-12-2003, 18:35
veel mensen maakten een belabberde cito toets en kregen een minder goed advies. En kijk eens waar ze nu zijn.

Heb geloof in jezelf. JIJ maakt het verschil toch. Nog altijd halen de 10% van die studenten het wel

23-12-2003, 19:04

Als het om een Hollandse ging had ze misschien wat anders gezegd, maar goed......

23-12-2003, 20:11
Als ik naar de topic's van het Leidens Universiteit kijk, zie ik dat veel mensen die studie met een andere studie combineren...waarom hun wel! En van iemand anders op diezelfde Uni heb ik begrepen dat ze wel degelijk de studie halverwege het jaar is begonnen, en dat het wel te doen is......dus wil ik een second opinion van een ander studie-adviseur want Mevr. De Wit bekeek alles zo negatief.

24-12-2003, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door Solid
Als het om een Hollandse ging had ze misschien wat anders gezegd, maar goed......
Hier in Utrecht staat de studie bekend als pretstudie. (is het ook vergeleken met alle andere universitaire studies).

Als je het wil moet je het gewoon doen, en niks aantrekken van lompe(Nederlandse) studieadviseurs die je proberen neer te halen, GA ervoor!

gegroet,

Appie

24-12-2003, 19:40
Als jij denkt dat het je gaat lukken, moet je het gewoon proberen. Rechtenstudie is wel zwaar, maar ik denk dat je dat al wist. De meeste halen het misschien niet, maar als je het niet probeert zul je nooit weten of jij het wel gekund had. Vertrouw op jezelf en Allah dan komt het vast allemaal wel goed

25-12-2003, 00:22
je moet vooral nie na de cijfers kijken, ik studeer hbo rechten en onze sgool raad het ons ook af om na propedeuse uni te gaan doen...

maar luister tog nie na hun, kijk als k weet dat k het haal dan doe k het gewoon..

die mensen kennen mij nie

25-12-2003, 00:39

Citaat:
Origineel gepost door Samara77

Wat nu?????
de studie adviseurs bij de rechtenfaculteit op de Erasmus zijn erg pessimistisch heb ik mij laten vertellen...dus ga niet alleen af op hun advies....het blijven ADVISEURS, kijk vooral naar je eigen capaciteiten!

25-12-2003, 00:42

Citaat:
Origineel gepost door appiechappie
Hier in Utrecht staat de studie bekend als pretstudie. (is het ook vergeleken met alle andere universitaire studies).

Als je het wil moet je het gewoon doen, en niks aantrekken van lompe(Nederlandse) studieadviseurs die je proberen neer te halen, GA ervoor!

gegroet,

Appie
Heb jij rechten gestudeerd dat jij weet dat het een pretstudie is?

25-12-2003, 02:17

Citaat:
Origineel gepost door gooja
de studie adviseurs bij de rechtenfaculteit op de Erasmus zijn erg pessimistisch heb ik mij laten vertellen...dus ga niet alleen af op hun advies....het blijven ADVISEURS, kijk vooral naar je eigen capaciteiten!
d'r zijn 2 adviseurs, en ik wil die andere spreken, maar ik kreeg steeds dat pessimistische mens aan de lijn! en die andere is haast niet te bereiken.....of zijn ze daar allemaal 1 pot nat?

en mijn capaciteiten zijn eerlijk gezegd niet zo denderend; heb vorig jaar in het eerste jaar van MBO-3 gezeten, en doe nu HBO eerste jaars, en wil dit jaar rechten doen naast me HBO studie zodat ik begin volgend jaar vrijstellingen kan krijgen voor de studie Rechten......maar dat mens zegt dat ik niet aan de toelatings-eisen voldoe, en dat ik daarom niet met die studie in Febr. kan beginnen....

25-12-2003, 02:19

Citaat:
Origineel gepost door fat2
je moet vooral nie na de cijfers kijken, ik studeer hbo rechten en onze sgool raad het ons ook af om na propedeuse uni te gaan doen...

maar luister tog nie na hun, kijk als k weet dat k het haal dan doe k het gewoon..

die mensen kennen mij nie
ja, ze willen gewoon op de 1 of andere manier dat de hbo-ers niet naar de uni gaan.....ik weet ook niet waarom

25-12-2003, 02:22

Citaat:
Origineel gepost door misSanae
Als jij denkt dat het je gaat lukken, moet je het gewoon proberen. Rechtenstudie is wel zwaar, maar ik denk dat je dat al wist. De meeste halen het misschien niet, maar als je het niet probeert zul je nooit weten of jij het wel gekund had. Vertrouw op jezelf en Allah dan komt het vast allemaal wel goed
ja, als ik daar de mogelijkheid voor heb en aan de toelatingseis voldoe, dan doe ik het gewoon (insha allah), want als het aan hun lag dan zat ik nog steeds op het MBO nivo 3

25-12-2003, 02:24

Citaat:
Origineel gepost door KingMasinissA
is bull shit, je kan wel instromen vanaf feb dan betaal je per vak
volgens de adviseur kan het niet omdat ik geen VWO-diploma heb, heb jij daar meer informatie over?

Pagina's : [1] 2 3 4 5