Bekijk volle/desktop versie : Wanneer mag je.......????

14-09-2002, 12:14
Salaam allemaal,

kheb een vraagje die ik niet aan mijn ouders kan stellen.

Wanneer is het halal om geslachtsbetrekking te hebben met je partner???

Pas als je een feest hebt gegeven en samenwoont?
Of al vanaf dat je op papier getrouwd bent?

Il zou dit héél graag willen weten!!
Dus als iemand mij het juiste antwoord zou kunnen geven,
doen aub!

Alvast bedankt!!

vele groetjes

xxx

14-09-2002, 12:49

ik denk pas als je een feest hebt gegeve (dat doen de meeste mense)

14-09-2002, 13:19
nee, het is halal zodra je wettelijk getrouwd bent want een feest steld op zich niets voor, het is alleen bedoeld zodat men op de hoogte is van dat je nu getrouwd bent,

moge allah me vergeven als ik het verkeerd heb

liefs fatima

16-09-2002, 15:49
salam oe halaikoem

in de koran staat er dat je eigenlijk gemeenschap mag hebben met je man als je getrouwd bent op papieren, maar ja de meeste mensen vinden percies hun cultuur belangrijker dan de islam.

Mijn zusters zijn ook getrouwd en die hebben ook gewacht tot hun trouw, maar het is niet haram als je het ervoor al doet, dus na de papieren.

bousat fatmake

27-04-2003, 13:56

ja dat denk ik ook ja

27-04-2003, 23:33
jah volgens mij ook wel ,als het maar wettelijk is tog??

08-05-2004, 12:54
Zodra jij wettelijkm getrouwd bent mag het en niet eerder

08-05-2004, 13:45
Zodra Je Getrouwd Bent Op Papier Mag je GeslachtsGemeenschap Hebben..Het Is Alleen Beter Dat Je Ermee Wacht Tot Na Het Feest Zodat Iedereen Weet Dat Jullie Een Stel Zijn..En Wat Is Nog Mooier Dan Na Het Feest, Je Eerste Nacht Samen..

20-08-2007, 01:10

Citaat door fatima84:
salam oe halaikoem

in de koran staat er dat je eigenlijk gemeenschap mag hebben met je man als je getrouwd bent op papieren, maar ja de meeste mensen vinden percies hun cultuur belangrijker dan de islam.

Mijn zusters zijn ook getrouwd en die hebben ook gewacht tot hun trouw, maar het is niet haram als je het ervoor al doet, dus na de papieren.

bousat fatmake

ja da denk ik ook een feest maakt niet uit want sommige arme mensen geven helemaal geen feest en toch zijn ze getrouwd op papier da's eigelijk wat telt