Bekijk volle/desktop versie : Dagboek..



01-05-2008, 15:23
Als ik een traan laat vallen, vang jij hem op?
En als ik nu twee tranen laat vallen , vang jij hem met twee handen op of laat je de ene traan vallen en de andere neem je mee. Of zet je je die twee tranen in je hart en laat je hem goed bewaard?

Het leven is niet makkelijk maar moeilijk ook niet. Je hebt een beeld gekregen dat je moet leven en als je die beeld van goed of slecht overtreed ben je weer niet menselijk zoals vele het zeggen. De meeste kijken naar de uiterlijk en niet naar de innerlijk. Schijn bedriegt want zelf de innerlijk kan anders opgevat worden. Als je iets verkeerd doet, wie staat je bij om je te corrigeren. Of heb je niet iemand die je corrigeert. Of wil je liever niet gecorrigeerd worden. Ik wel maar nu eenmaal staat er niemand bij me buiten me familie en vrienden om. Iemand waarmee je uren lang aan de telefoon staat te praten(niet dat ik dat altijd leuk vindt) of als je je hart gewoon even wil luchten. Iemand die je vast houdt en zegt dat die altijd voor je klaar staat en dan ook niet liegt. Maar gewoon eerlijk is. Iemand die weet waar die staat en gaat. Want soms heb je gewoon een steuntje in je rug nodig of een schop onder je kont. Om goed te functioneren. Ik zelf ben iemand die weet wat ik graag wil. En waar ik sta of ga. De meeste vragen dan wat wil je dan. Ik wil gewoon gerespecteerd worden en me studie volgen en inshallah in het huwelijksbootje treden. Dat is moeilijk want tegenwoordig vindt ik dat de serieusheid uit de wereld is. Je kan wel zeggen ik ben serieus maar dan moet je ook het echt zijn en niet alleen praten. Daden tellen zeer mee. Maar wat betreft het innerlijk. Een karakter is de sterkste punt die je moet hebben een goed hart. En geen Jaloezie maar gewoon eerlijkheid. Als je iets niet fijn vindt moet je wel praten en zeggen wat je fijn of niet fijn vindt. Gewoon je gevoel uiten en als je daar al moeite mee hebt moet je het maar leren! Geen slappeling zijn maar durven zeggen JA of NEE! Niet alleen doen want mensen je opvragen of doen wat mensen graag willen zien. Er zelf voor gaan , daar ben je volwassen genoeg voor. Als je iets heel graags wil hebben of bereiken! Ga je der voor of denk je morgen is weer een dag , ik doe het morgen wel. Nou als ik iets wil doen, doe ik het meteen niet denken morgen is weer een dag. Morgen kan je dood zijn. Misschien is morgen er wel niet. Als je niet achter je idealen gaat en lui bent om iets te doen. Dan weet ik niet wat er met jou zal worden. Maar volgens mij heb je gewoon iemand nodig die je een kusje geeft en zegt ; het komt wel goed schatje! Ik help je wel. Soms heb je gewoon een zetje in je rug nodig. Even om goed te kunnen functioneren. Maar ja soms moet je het ook zelf doen. Zelden komt het voor.

Geloof jij in ware liefde? In echte ware liefde ? Die ongeacht altijd voor je klaar staat en je opvangt en je een kus geeft en zegt ; alles komt goed! Geloof jij daar in. Ik weet het niet zo zeer. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand zo tegen gekomen. Alleen maar mensen die op sex uit zijn. En ja dat kan ik je niet geven dan houdt het op! Draait dat tegenwoordig over? Ik heb het nooit gedaan , en wil het niet. Tot mijn huwelijk althans! Ware liefde.. dat is alles geven wat je kwijt kan en wil geven. Een knuffel een kusje op je hoofd. Iemand die al alleen naar je kijkt en lacht. En jij ook terug lacht. Het lijkt wel dat een vonk nu is ontstaan. Hand en hand over de strand. Blij en trots. En gaat nooit meer kapot. Mooi beeld hea?! Maar jammer genoeg komt dit te weinig voor. Droevig omdat je dat juist de mooiste vorm is om je liefde te laten blijken. Niet allen hard zijn maar ook intensief zacht. Niet te zacht want dan lijkt je een mietje , maar snap je wat ik bedoel? Liefde maakt je gewoon gek ja gewoon gek! Je weet niet hoe je moet kijken of wat je moet zeggen? Ik weet het niet! Tegenwoordig is het gewoon raar. Je bent bang om je gevoelens te zeggen bang om iets wat je eigenlijk niet weet waarom. Denk je nou dat ik zwets? Ik weet het niet zeg jij het maar? Of ben je bang om je eigen mening te zeggen? Ik weet het niet en wil het niet eens weten! Waar draait het tegenwoordig om , om te doen wat andere willen zien! Of zelf doen wat jij wilt. En wat jij belangrijk vindt? Daar gaat het om. Ewa ja dat is mijn mening mijn doen van zeggen.

Het leven gaat door. Ja toch.. elke minuut is goud waard om te doen wat je graag wilt! Om te bereiken wat je graag wilt. In ieder geval meer doen wat je gisteren hebt gedaan. Soms is het moeilijk om je eigen bevelen op te velen. Maar maak een schema met wat je graag wilt. En probeer van de moment te genieten. Want elke dag kan je laatste zijn. Net als me broer hij was zeventien jaar. En kreeg ineens kanker. Hij wilde graag genieten, hij was een echte levensgenieter. Hij deed alsof elke dag zijn laatste was. Heel mooi om te zien. Een leerzaam moment. Een moment waarvan zelfs de ouderen van leerden. Maar ja .. soms wilt Allah jou gewoon eerder bij je hebben. Maar hij toch leerzaam voor iedereen. Misschien was dat hem doel wel hier op aarde. Misschien wel misschien niet. Maar leer je van je medemens. En help je je medemens wel eens. Gewoon even de boodschappen van je buurvrouw optillen. Of als iemand valt hem optillen en JUIST NIET uitlachen? Leer je van die momenten? Want zou je dat niet willen als jezelf die buurvrouw was of diegene die viel dat mensen je helpen? Want geloof mij maar je kan niet altijd zeggen , ik heb geen hulp nodig. Want soms moet je gewoon hulp. Soms moet het gewoon even.. want je kan er niet altijd even alleen voor staan. Moeilijk om te geloven.. Een meegemaakte moment , bewaar jij hem in je hart of gooi je hem gewoon uit je gedachte.. Een goede een slechte moment het maakt helemaal niet uit. Maar koester hem in je want je weet maar nooit.. je denkt wel ooit terug aan de mooie tijden.. Zoals ik met mij broer. Elke dag herinner ik hem .. daar zijn die momenten van pas. Ik krijg dan wel een traantje maar ik weet hij vangt hem op en koestert hem ik weet het gewoon zeker. De dag gaat snel voorbij. 24 uur lijkt wel in 2 uurtje te gaan.. Wat doen we zoals. De meeste staan ‘s morgens op gaan douchen en ontbijten.. gaan daarna naar school of werk.. Zijn rond een uur of 5 klaar gaan naar huis eten.. daarna voor de televisie of computer en paar uurtjes. Daarna zijn ze moe gaan ze slapen en worden weer ’s morgens wakker. Zo ongeveer is de dag deling van een gemiddelde mens. Saai hea? Ja ik weet het vindt ik ook. Maar wat kan jij zelf hieraan doen? Wat kan jij hieraan doen? Jij kan zelf die balans vinden jij kan er zelf voor gaan om je dag indeling te vinden die je graag wilt. In plaats van voor de televisie te zitten kan je naar buiten gaan een rondje lopen in lekker zonnetje met je vrienden. Dat is toch ook gezellig, je hebt dan afwisseling. Zoals ik het zegt SOCIAAL zijn. Haha Maar jij moet ook willen veranderen wilt het anders aan pakken. Jij moet kijken wat slecht is en wat goed is en niet denken van ja morgen is weer een dag , misschien is morgen er niet meer mensen hoe vaak moet ik dat nog zeggen. We leven nu op deze tijd op deze ogenblik , niet morgen NU! Maar ja.. soms moet je ook maar een beetje geluk hebben ja toch .. geluk. De slotwoord tot geluk hebben is zelf gelukkig zijn. Zelf blij zijn met je eigen.. Of achter komen waarom je niet gelukkig bent. De meeste zijn niet gelukkig omdat ze zich druk maken over ‘’de ware’’. Ik zeg zelf de ware vindt je niet als je 24 uur op je dikke reet in die stoel gaat zitten. Ga lekker wandelen met je vrienden bijv. Misschien vindt je hem zo of misschien helemaal niet. Maar hallo… ja zoekt vandaag.. en misschien heb je geluk misschien ook niet. Maar ga niet depressief wezen. Alles staat beschreven het is je lot. Maar misschien vindt je ook wel helemaal niemand. Komt hard aan hea? Ja natuurlijk als je je de hele tijd daar gaat druk om maken , misschien is het belangrijk voor jou om iemand te hebben om lekker even te babbelen om je te knuffelen. Ik snap je volkomen.. soms denk ik dat ik diegene ook wel nodig hebt.

01-05-2008, 15:24


doorgaan of stoppen?

01-05-2008, 15:30
niemand?????????????

01-05-2008, 15:30
nog niemand??? Dan stop ik maar... het is wel de moeite waard om dit te lezeñ!! JE KNAPT ER VAN OP!