Bekijk volle/desktop versie : Slimmere Bouaouzan hoopt op betere tijden



29-04-2008, 16:55
[B]De droom van Rachid Bouaouzan ging vorig jaar zomer in vervulling. Voor iets meer dan één miljoen euro verkaste de pijlsnelle aanvaller naar Wigan Athletic, uitkomend in het beloofde land wat Premier League heet. Bijna negen maanden later wacht de Rotterdammer echter nog altijd op zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht.[/B]

"Ik kom bij Wigan Athletic niet aan spelen toe", vertelt de oud-Spartaan in het Algemeen Dagblad. "Ik werk mijn wedstrijden af in het tweede elftal, maar het niveau van die competitie is niet geweldig. Ik hoop dat er snel verandering in zal komen."

Bouaouzan wilde na vier seizoenen Sparta graag een nieuw avontuur aangaan en zette dan ook vol vertrouwen zijn handtekening onder een driejarige verbintenis. "Ik heb een flinke stap gezet in mijn loopbaan, train dagelijks met spelers die heel veel hebben bereikt. Alleen heb ik de pech dat de club al een heel seizoen tegen degradatie vecht. Halverwege werd trainer Chris Hutchings ontslagen. Hij was de man die mij bij Sparta heeft weggeplukt. In zijn plaats kwam Steve Bruce."

"Meestal zit ik op de tribune. Op de trainingen moest ik dagelijks vol aan de bak en dat heeft geresulteerd in een slimmere en betere Rachid Bouaouzan. Alleen heeft het mij geen speeltijd opgeleverd in de Premier League. Daar baal ik van, want het was dé reden om naar Engeland te verhuizen."

Wigan is bereid om eventueel mee te werken aan een vertrek. "Ik hoop volgend seizoen wél heel veel te kunnen voetballen. Als dat niet bij Wigan kan, dan moet we kijken of we een oplossing kunnen vinden. Nederland is een optie. Ik ben natuurlijk een beetje uit beeld geraakt, aan de andere kant speelde ik in augustus in Nederland nog zo goed, dat ik naar de Premier League kon.’’